Ik was vanmorgen bij het CB voor de inenting van mijn zoontje. Aangezien ik 1 april voor die laatste keer ben geweest, heb ik even snel gewogen en gemeten. Hij had verder geen afspraak, alleen prikken. Nu keek ik net naar het gewicht en de curve en die buigt toch wel ineens af. De eerste 4 maanden zat zijn gewicht rond de +2 lijn en nu een stuk gezakt (gemiddeld). Hij is in 6,2 weken maar 300 gram aangekomen. Zijn lengte blijft wel de lijn volgen, de +1 lijn. Ik ben benieuwd of dit wel ok is. Hij is de laatste tijd niet echt een grote eter meer. Hij krijgt al een hele tijd 5x 150/5 nutramigen voeding. Daarnaast nog geen bijvoeding en de nutramigen is toch wel licht verteerbaar geloof ik.
Drinkt hij wel zijn flesjes goed? Is hii verder tevreden en vrolijk? Dan zou ik me weinig zorgen maken vooral omdat hij nu op het gemiddelde zit, mij is op het CB verteld dat ze liever niet zien dat een kindje lang op de +1/+2 lijn zit i.v.m later te zwaar zijn. Ons meisje was bij een tussentijdse weging in 2 weken ook maar 200 gram aangekomen. 2 weken later bij de 'officiele' weging op het CB was ze toch 800 gram aangekomen. Kan dus heel snel gaan! Maak je je echt zorgen of is er iets wat je aan hem merkt zou ik gewoon even contact opnemen met de HA of het CB.