Ons mannetje draait sinds een paar dagen constant op zijn buik zodra ik hem in bed leg. Ik doe de dekens stevig vast in de hoop dat hij zich niet binnen enkele seconden omdraait. Nu is het zo dat hij direct aan de dekens begint te trekken en zich vervolgens weer op zijn buik draait. Ik ga er nu in de nacht wel tientallen keren uit om hem zover te krijgen dat hij op zijn rug in slaap valt, maar dit werkt natuurlijk niet. Op die manier krijg ik zelf ook te weinig slaap. Wat doen jullie hier aan? Laten jullie je kindje gewoon op zijn buik slapen? En wat zijn jullie adviezen?
nikita is ook een buikslaper en heb haar gewoon laten liggen, ik heb ook meerdere malen geprobeerd haar op haar rug neer te leggen maar ze draaide onmiddelijk terug. dus dan maar op de buik slapen. ik neem aan dat je kindje al het hoofdje goed omhoog houdt dus zal t geen probleem zijn. gewoon voordat jullie zelf gaan slapen nog ff controleren of ie met t hoofdje opzij ligt en dan zal t wel goed wezen
hihi...lekker laten liggen hoor. Gewoon even kijken voordat je naar bed gaat of idd het hoofdje vrij ligt. Maar klets hier mee met mama's van dezelfde leeftijd kindjes enneuh..toen ik een foto in de groep gooide met de vraag of de kindjes ook zo sliepen....Buik, kont omhoog, armpjes onder lichaam. En zo slapen ze allemaal!! Dus zal wel een natuurlijk iets zijn dat buikslapen...en later overgaan in de uiteindelijke houding waar ze graag in slapen.. Groetjes, Miranda
Lekker op de buik laten slapen! Eva ging het met 6 maanden doen en ik heb haar 2 keer op haar rug teruggelegd en toen vond ik het wel best . Ze bepalen toch wel zelf hoe ze het liefst willen liggen. Eva slaapt nu trouwens nog steeds meestal op haar buik, ook wel vaak op haar zij en héél soms op haar rug. Maar het wisselt nogal gedurende de nacht .
Ons meisje slaapt al vanaf 4 maanden op haar buikje, We hebben haar gewoon een slaapzakje aangedaan en lekker laten gaan. In het begn ging ik er elke 10 min naar toe om te draaien maar na verloop van tijd heb ik het maar gelaten zoals het is.
Ik maak me er vooral zoveel zorgen om in verband met wiegendood. Het idee dat hij misschien geen lucht krijgt doordat hij zijn hoofdje recht in het matrasje drukt. Momenteel heeft hij dat nog niet gedaan. Zijn hoofdje ligt dus gewoon opzij, maar het spookt toch door mijn hoofd. Leggen jullie je kindje dan nog wel vast onder een dekentje voor hij/zij gaat slapen? Of laten jullie ze dan in hun slaapzakje liggen? Ik stop mijn ventje namelijk wel in, maar na 3 seconden heeft hij de deken al los getrokken.
fynn ligt al vanaf 8 weken op zijn buik.omdat hij anders niet slaapt. nu draaid hij zichzelf om dus nu leg ik hem op zijn rug weg maar ik vind hem altijd op zijn biuk terug
Jeetje dus zo jong liggen ze dus ook al op hun buik en ik maar denken dat ze dat pas later doen. Die van mij heeft altijd voorbeeldig op zijn rug gelegen, maar de laatste dagen dus niet meer. Hij slaapt nu trouwens ook onrustiger dan voorheen, maar dat zal te maken hebben met de sprongetjes en zijn leeftijd.
Hier ook een buikslaper... ze gaat op het moment dat wij de deur dichttrekken op haar buik liggen We stoppen haar wel in met deken. Met warm weer alleen een lakentje, maar dat is meer voor het idee, want ze kruipt toch helemaal naar het hoofdeinde en ligt dan niet meer onder de deken/laken. Ze heeft ook een slaapzakje aan, dus tja koud krijgt ze het toch niet. Over je vraag op wiegendood. Op het moment dat ze hun hoofd zelf kunnen draaien en zichzelf ook om kunnen draaien wordt dat risico aanzienlijk kleiner. Maar goed ik laat d'r ook gewoon gaan, kan d'r moeilijk vast gaan binden... en anders kan ik erwel naast blijven zitten, lijkt me ook niet echt de bedoeling
@Dafje: Ons ventje gaat ook draaien zodra ik wegloop, dus er is ook geen beginnen aan om hem steeds terug te draaien. Ik wist eigenlijk niet dat het risico nu al kleiner is, maar nu ik zo lees dat wanneer ze hun hoofdje goed zelf kunnen draaien lijkt me dat ook wel logischer toe. Daar had ik nog niet op die manier over nagedacht eigenlijk. Ik was inderdaad ook niet van plan om er naast te gaan blijven zitten. Die strijd ga ik maar niet aan. Alleen was nog wel zo ongerust dat ik toch tientallen keren ben gaan kijken, zelfs in de nacht. Maar dat ga ik vanaaf zeker niet meer doen. Ik ga jullie advies eens opvolgen. Dat moet mij dan ook wat rust geven.
Je hebt toch van die opdekmatrasje die luchtdoorlatend zijn en waardoor ze goed kunnen blijven ademen als ze wel met hun gezicht in het matras terecht komen? Wie heeft zoiets? En heeft ook gemerkt dat het echt goed werkt? Kan iemand mij daar meer over vertellen? Ik wilde daar zelf ook eens naar gaan kijken (op internet opzoeken) omdat wij Noelle in een Safe T Sleep slaapwikkel (waarmee ze met een band om haar buik vast ligt en dus niet op haar buik kan draaien en goed op haar plek blijft liggen) laten slapen en misschien maar eens willen proberen om die weg te laten en haar gewoon in een slaapzakje te laten slapen. Wellicht dat ze dan eens wat beter zal gaan slapen als ze haar eigen houding kan gaan zoeken. Maar ik vind op de buik slapen inderdaad ook zo eng. Ik ben altijd bang dat ze dan met haar gezicht in het matras terecht komt en dan zal stikken. En ik weet wel zeker dat ze meteen naar haar buik zal draaien, want dat doet ze nu ook meteen zodra je haar in de box legt of als ze los in haar bed ligt.
Onze meid slaapt al vanaf 8 weken dag en nacht op de buik. Ze kan haar hoofdje al een hele tijd goed optillen in buikligging dus ik ben nooit bang geweest dat ze met haar gezichtje in het matras terecht komt. En mocht ze dat wel doen, is ze dus sterk genoeg om haar hoofdje te draaien. Kindjes die sterk genoeg zijn in het nekje kunnen gerust op de buik liggen. De kans op wiegendood is dan niet meer groter dan in rugligging (en die kans is al zo enorm klein..). Je kunt op je matras een luchtdoorlatend dekmatrasje leggen. Wij hebben die van Aerosleep. Die kostte iets van 36 euro, maar als je het luchtdoorlatend effect wil behouden moet je er een speciale matrashoes op leggen (15 euro geloof ik). Je hebt ze trouwens in verschillende diktes en ze zijn gewoon te koop bij een babyzaak (Prenatal, Babydump). Wij leggen ons dochtertje trouwens in een slaapzak. Omdat ze op haar buikje het hele bedje doorkruipt en anders ligt ze binnen de korste keren bloot.
De kans dat je kindje met 9 maanden sterft aan verstikking in bedje doordat hij of zij op de buik ligt, zijn nihil. Misschien moet je even kijken op de website van stichting wiegendood daar vind je een heleboel nuttige informatie. Lekker je kindje laten draaien in bedje. Kindjes hebben de ruimte nodig, letterlijk en figuurlijk!
Ben zojuist nog even bij mijn ventje wezen kijken en hij ligt heerlijk op zijn buikje te slapen. Nu is het voor mij ook tijd om te gaan slapen, want het is al ontzettend laat. Ik kan nu in ieder geval rustig slapen.
Hier slaapt onze kleine al vanaf een maand of 4 1/2 op zn buik. Zodra hij dit ging doen heb ik hem een slaapzak aangedaan en alle dekentjes en lakentjes uit bed gehaald zodat hij hier niet onder kon komen te liggen met zijn gezichtje. Verder hebben we een aerosleepmatrasje dus daar was ik niet bang voor verder.