tandartskosten declareren???!?

Discussie in 'De lounge' gestart door melisjuh30, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hallo!!

Wij zijn vorige week voor de periodieke controle geweest.
    En nu ligt er een rekening op de mat. Dit hebben we nooit eerder gehad. Maar goed er is dit jaar natuurlijk ook vanalles veranderd.
    We moeten 3 x 20,- voor de controle betalen en 1x 25,- voor gebitsreiniging. Maar omdat we dit jaar ook van Menzis naar VGZ zijn gegaan vroeg ik me af wat we met deze rekening moeten doen.
    Eerst zelf betalen en dan declareren bij VGZ, of is dit gewoon volledig voor eigen rekening? Ik snap er niets van!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

normaal heb je toch sowieso 1x per jaar 1 gratis controle of ligt dat aan mij :p

en je kunt vaak kiezen

of je laat VGZ de kosten aan de tandarts betalen
    of jij betaald het aan de tandarts en het VGZ aan jou

en hoezo 3x betalen voor controle? weet niet of je kinderen hebt maar die zijn sowieso gratis

en heb je een tandverzekering?
    ik heb bijv CZ jongeren en die vergoed 75% van bijv gebitsreiniging tot een maximum van 350 euro ofzoiets

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Heb je een tandartsverzekering? Dan kun je in je polisvoorwaarden kijken of deze codes vergoed worden (of tot welk bedrag). De nota kun je dan met een sticker of je polisgegevens opsturen naar je verzekeraar.

Je tandarts heeft blijkbaar geen contract met je verzekeraar en factureert dus niet aan hen maar aan jou. En jij weer naar je verzekeraar.

Succes.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heb je een extra tandarts verzekering? bij unive is het namelijk zo dat je daar een extra pakket voor moet nemen want het zit niet standaart is het pakket. geen idee hoe dat bij een ander is??

wij doen het altijd zo.. maak een kopie voor mijzelf schrijf of het orgineel mijn pollisnummer en door mij zelf betaald. dan stuur ik hem op naar declaraties. vaak heb je binnen 10 dagen geld op de rek. en stort het dan naar tandarts.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je verzekering bellen en een paar declaratieformulieren vragen. Die heb je dan voor het weekend nog in de bus. Invullen, factuur erbij doen (wel ff kopietje maken) en opsturen. Je kunt dat invullen of de verzekeraar aan de zorgverlener of aan jou uit moet betalen. Dus of je het gaat voorschieten kun je zelf kiezen.

Dit komt overigens doordat de tandarts zijn prijzen nu zelf mag bepalen en daardoor verzekeraars niet met alle praktijken een contract hebben kunnen sluiten (ivm de hoogte van hun vergoedingen)
    En omdat jouw verzekering geen contract heeft met jouw tandarts, krijg jij nu een factuur.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat ligt aan jou, dat is al van jaaaaren geleden ;).
    Nu heb je alleen nog vergoeding als je aanvullend verzekerd bent voor mondzorg.

Wat betreft kinderen, deze worden volledig vergoed idd. Maar dan moet je dus ook de nota opsturen naar de verzekeraar.

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Oke, ik kan dit dus gelukkig gewoon declareren. Eigenlijk is t te gek voor woorden! Al dat gedoe en geldklopperij! We betalen ons scheel aan de zorg. Maar als je kijkt naar de vergoedingen, dan vraag ik me af wat meer loont. Zelf alle onkosten betalen en geen zorgverzekering of het duurste pakket nemen.

Maar goed.. zolang we het nog kunnen ophoesten...MOET het maar.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als je aanvullende tandverzekering hebt wel..

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Precies hier ook altijd voorschieten (betaal ook gewoon voor de kids al vanaf dat ze 1 jaar oud zijn gaan ze elke 6 maanden!)

en dan even inscannen en online formulier invullen en binnen een week staat het geld op mijn rekening (minus sommige eigen bijdrage's / risico e.d.)

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Totdt je echt ziek wordt en een rekening van 50.000 euro krijgt..

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan heeft je zorgaanbieder geen overeenkomst met VGZ, dan moet je het eerst zelf betalen, en de rekening opsturen naar VGZ, thats it.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij Vgz moet je je extra verzekeren voor de tandarts. Zit niet in de normale of uitgebreide verzekering. Even nakijken dus of je een extra tandarts verzekering hebt. Dit Kan alleen sls je ook uitgebreid verzekerd bent want kan niet samen met een basisverzekering. Kinderen zijn het zelfde verzekerd als de ouders maar weet niet hoe dit zit met de tandarts

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja of een kindje krijgen dat te vroeg geboren wordt. Nichtje kreeg Perongeluk de rekening van het ziekenhuis. Haar zoontje was geboren met 29 wk en had dus lang in het ziekenhuis gelegen. De rekening was ruim 130.000 euro. Nou dan ben je blij met je verzekering hoor want in america kun je je huis verkopen want betalen zul je

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

eerlijk gezegd vind ik 130.000 euro ook oecht zwaar overdreven misschien moeten ze eens kijken naar die absurde kosten zo duur hoeft dat echt niet te kosten hoor, laten ze daar eens naar kijken..

Maar idd dat is ook de reden waarom ik toch verzekerd ben ga wel steeds meer twijfelen over de extra verzekeringen dat wel...

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik krijg vanaf dit jaar de rekening thuis voor het bedrag dat mijn ziektekosten niet declareert..
    voorheen ging hele rekening naar ziektekosten en wat niet betaald werd incasseerden zij rechtstreeks van mijn rekening.

nu stuurt tandarts dus rekening voor het niet te declareren gedeelte

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit klopt dus.

Heb ik ook en ik kreeg dus net ook de rekening.
    Dit moet ik betalen:

-periodieke controle=20 euro,ik krijg 16 euro vergoed.

-gebitsreiniging standaard=idem bovenstaande.

-drievlaksvulling=75 euro,ik krijg 60 euro vergoed.

Dus ik ben uitgebreid aanvullend verzekerd met extra tand en krijg ook niet alles vergoed,moet toch nog 23 euro betalen.
    Ben ook bij VGZ.

17. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik denk dat het echt wel een redelijk prijs is.
    Voordat een behandeling gegeven kan worden zit er vaak jaren van onderzoek achter. Ook alle apparatuur die je kindje in leven houden kosten een vermogen. En ja artsen krijgen veel betaald, maar die hebben er ook zo'n tien jaar studie opzitten. Plus nog medicijnen (met natuurlijk ook weer jaren aan onderzoek). Op die manier kom je echt wel aan 130.000.

Deel Deze Pagina