Gaat nog altijd niet goed na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussion in 'Vlinder lounge' started by Josien, Sep 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Ik zit er helemaal doorheen... Ik kom net terug uit het ziekenhuis na controle betreffende mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap (BBZ). Tot vorige week woensdag heb ik het ziekenhuis gelegen en nu moest ik weer bloedprikken voor mijn Hcg. Vorige week was dat 325, nu ineens 331. Hoe kan dit nu? Ze willen me nu medicijnen gaan geven om ons kindje af te laten stoten, omdat mijn lichaam het zelf blijkbaar niet helemaal aan kan. Ik word er helemaal gek van. Ik heb honderd keer liever dat ze gewoon een laparoscopie (of zoiets) doen en dan van binnen kijken dan die idiote medicijnen die er verder voor zorgen dat we de komende 6 maanden niet meer zwanger zouden mogen worden... Dat is toch niet normaal...? Ik weet het even niet meer... sorry, zit er helemaal doorheen...

We hebben nu afgesproken dat we komende vrijdag nog een keer bloed mogen prikken en weer langskomen, maar ik weet het niet meer hoor... mijn hoop is weg.

Josien

2. Niet meer actief

jee meid
    erg zeg
    hopelijk slaan de medicijnen aan!

ik dacht dat ze altijd bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap het kindje via laparoscopie eruit zouden halen?
    heb het vaker gehoord
    snap niet dat ze dat dan niet gelijk bij je doen

veel sterkte meid!

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Lieve Josien,

Wat vind ik dit erg voor jullie!
    Ik kan me voorstellen dat je die medicijnen liever niet wilt. Laten we hopen dat de bloeduitslag vrijdag dan beter is.
    Heel veel sterkte.

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Caruli,

Er zijn inderdaad drie methodes bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap: afwachten (wat ze in mijn geval gedaan hebben), medicatie of een laparoscopie. Ze hebben bij mij gekozen om af te wachten omdat de Hcg-waardes in drie dagen tijd kelderden van dik 1700 naar 1100. Dit is een teken voor de doktoren dat het lichaam zelf probeert het vruchtje op te ruimen (wat een verschrikkelijke woordkeuze, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen).

Nu zou ik willen dat ze toen meteen een laparoscopie gedaan hadden, dan zaten we nu niet met deze ellende. Ons vlindertje is een echte taaie en wil mamma blijkbaar nog niet loslaten...

Ik ben zo anti die medicijnen. Het zijn cytostatica, die jullie misschien ook wel kennen van behandelingen van kankerpatiënten. Deze medicijnen gaan ongewenste celdeling tegen. Maar als je deze medicijnen toegediend krijgt, mag je dus vervolgens zes maanden niet zwanger worden. Immers, bij een zwangerschap vindt er ook celdeling plaats en deze wordt dan gestoord door die aanwezigheid van die medicijnen. Dus jullie snappen wel dat we dat absoluut niet willen... dan heb ik echt nog liever dat ze alsnog die operatie doen.

Liefs,
    Josien

5. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Lieve Josien

Wat een vreselijk naar iets zeg dat je lichaam het niet zelf kan...
    Ik denk dat ze liever medicijnen geven dan laparoscopie, omdat dat toch een buikoperatie is en ze daar iets mee kunnen beschadigen.

Ikzelf heb een verkleefde eileider en mijn arts wil nog even afwachten met een laparoscopie om dezelfde reden.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat het hcg vrijdag verminderd is zodat je eigenlijk toch beide niet meer hoeft...
    Veel liefs pat

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Lieve Josien,

Wat een naar nieuws. Ik kan begrijpen dat je nog eens 6 maanden wachten niet ziet zitten. Ik hoop dat er deze week toch nog iets verandert of dat de arts begrijpt dat je dit echt niet wil en toch een laparoscopie geeft.

Liefs,
    Marisha

7. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    kun je nu dan niet kiezen voor een laparoscopie ipv de medicijnen?

8. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    hey Josien,

jeetje meid het zit echt niet mee :cry:

ik hoop dat je snel een betere uitslag hebt. Ik las dat je liever een operatie krijgt dan medicijnen. Maar aan een operatie zitten ook veel nadelen hoor. Het grootste nadeel vind ik dat ik door een operatie mijn linker eileider ben kwijt geraakt. Maar die medicijnen zijn ook niks hoor. Het is echt troep die je binnen krijgt. Maar ik blijf duimen dat het allemaal niet nodig is!
    nogmaals heel veel sterkte

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het zal er maar net van afhangen wat er vrijdag uit komt... Als het Hcg-gehalte daalt, zullen ze nog wel langer afwachten. Maar als het niet genoeg daalt, gelijk blijft of stijgt zullen ze wel een afweging gaan maken wat het moet worden.

Mijn gynaecoloog wist niet dat je met die medicijnen een paar maanden niet zwanger mocht worden. Dus ze ging dat eerst eens goed uitzoeken voor vrijdag.

Het probleem met de operatie is dat het stukje weefsel dat er nog zit misschien wel heel erg klein is. Met de score van 331 is er op een echo niets meer te zien, maar ze zeggen dat het ook bij een operatie misschien wel moeilijk waar te nemen is.

Het probleem met de medicijnen zijn de consequenties op langere termijn. Je moet je voorstellen: het zijn medicijnen die ook gebruikt worden bij kankerpatiënten en kunnen lang voor narigheid zorgen. In ieder geval met zwanger worden, maar wie weet met wat nog meer...

Ik vind het een onmenselijke keuze... Mijn man weet ook niet goed wat nu verstandig is. We hebben er al lang en breed over gepraat, maar het zijn eigenlijk allemaal alleen maar nadelen. We hopen gewoon dat ze vandaag misschien met de bloedtest een foutje gemaakt hebben en dat het Hcg-gehalte eigenlijk gewoon veel lager zou moeten zijn. Maar ja... dat is valse hoop vrees ik. We moeten er toch maar rekening mee houden dat het vrijdag weer slechter is.

Ik vrees ook dat we zelf weinig te kiezen hebben. Daarvoor hebben we er zelf natuurlijk ook niet zo heel verstand van. Ik moet toch vrees ik maar aannemen dat ze het in het ziekenhuis het beste weten :cry:.

Liefs,
    Josien

10. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    jeetje meid, wat ene moeilijke beslissing.
    sterkte/suc6 met jullie keus...als jullie de keus krijgen.

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi meis,
    het zit je ook niet mee he..
    Ik hoop dat je vrijdag beter nieuws hebt meid!
    Wens jullie heel veel sterkte toe!

Liefs D..
    -x-

12. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sjonge ik zou het zelf ook echt niet geweten hebben hoor :( hopelijk weten we snel meer.

ik zal een kaarsje voor je branden! heel veel sterkte en een dikke knuffel

loopy

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    pff ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen meid.
    ik snap oiverigens wel heel dat je die medicijnen niet wil.

ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en kracht toe en een dikke knuf

14. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    josien, wat een naar nieuws, heel veel strekte en ik duim voor je dat de hcg waarde daald. [-o<
    moeilijk zo'n keuze, kan me goed voorstellen dat je die medicijnen niet wilt.

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja meiden, het is inderdaad een moeilijke keuze. Ook weer vreemd: het bloedverlies na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap was twee/drie dagen geleden gestopt maar is vannacht ineens weer begonnen. Misschien een 'goed' teken dat mijn lichaam het toch nog zelf probeert op te lossen?

We wachten morgen maar weer af... ik vind het allemaal wel heel spannend.

Liefs,
    Josien

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey Josien
    Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Wat een moeilijk keuze moet je maken zeg. Succes....

17. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Lieve Josien,
    Heel veel sterkte toegewenst ook morgen als je weer naar het ziekenhuis moet!
    Mirjam

18. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik hoop zo dat het gewoon loskomt... dan kun je weer naar de toekomst gaan kijken zonder dat jebang hoeft te zijn voor enge medicijnen of een operatie.

hopelijk hou je het nog vol wijffie :( ik vind het heel erg voor je.

19. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik hou het wel vol hoor... maar ik zal ook wel moeten... wel heel vreemd: dat bloedverlies nu weer. Maar de dokter zegt dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Dus dat moeten we dan ook maar uit ons hoofd zetten...

Liefs,
    Josien

20. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Lieve Josien,

ik wil jou en en je man veel sterkte wensen morgen, ik denk aan jullie!

Share This Page