Ook hier slapen ze beide met hun knuffel. De oudste heeft 2 ezeltjes. Beetje fout, want het was er eerst 1, en een 2e als reserve. Die heeft hij in het ziekenhuis mee gekregen toen hij geopereerd moest worden, en sindsdien slaapt hij met beide knuffels. Ach ja, we letten er erg goed op. Hij vindt er ook echt troost in, praat er tegen en knuffelt er mee. De jongste heeft Nijntje, aan zo'n lapje. Die uiteindes stopt hij in zijn mond, ding moet 4 x per week in de was... vies ding haha. Daar hebben we wel 3 reserve's van.
Wel fijn dat je deze Nijntje ongeveer op elke straathoek kunt kopen he? Kick vindt 'm ook zo lief! Nijn gaat mee met het beddengoed en dan komt reservenijn te voorschijn (hoi, hoi wat fijn!).. gelukkig wordt er nauwelijks meer op gesabbeld. totaal 4 stuks: bed, reserve, kdv, opa en oma!
Ik kan niet wachten tot Noah daar ook klaar mee is. Is echt smerig! Maar goed, hij vindt het lekker. Een nieuw ( reserve ) Nijntje is ook helemaal niet lekker veel te schoon.
@cindy24 Haha, leuk is dat he.. Ik geniet daar echt van als ze zo druk ermee zijn. Soms komt J aanlopen met 'Mauw' en zegt ze uiterst dramatisch: oooooh baahhhh oooohhh!! Oooohh baaahhh POEPPP!! En dan trekt ze ook een heel vies gezicht en knijpt d'r neus dicht Dan moet ze Mauw ook verschonen haha. Zo lief!
daniel heeft wel vaak knuffels in zn bed, soms 1, soms zn bed vol. Maar hij heeft nog niet echt een favoriet. Het is een paar weken een beer geweest, maar ook paar weken een hond. Momenteel maakt het hem niet uit. Bij opa en oma slaapt hij altijd met een knuffel van 1 van zn tantes (of meerdere als ze bijna gaan vechten gelukkig krijgen ze de leeftijd dat ze minder jaloers erop worden als hij knuffel van een ander heeft)
hier hebben ze geen knuffel. Geloof dat we ergens in een speelgoedkist een verdwaalde aap hebben liggen, maar daar doen ze dus niks mee. Onze jongste heeft wel 2 nijntjes gekregen, maar die liggen in de box
voor onze jongste is een knuffel erg belangrijk, een grote schaap die erg zacht is...... dus wat doe ik, ik koop er gewoon heel veel. 1 voor bij opa en oma een voor bij de opvang, 1 voor thuis en nog 2 reserve! Onze oudste heeft nooit om een knuffel gegeven en heeft zins een maand of 5 een favoriet! ook prima! koop ik daar ook een paar van! Ik zie niet het probleem dat een kind niet mag hechten aan een knuffel. Ik vind dat alleen maar goed! ook betreft opbouw van de zekerheid.
aaaahh Ja is echt leuk....vooral om te zien dat ze gewoon mama nadoet Doet je dan toch effe goed om te zien dat het allemaal goed is hoe je het doet
Mijn dochter heeft een hele lelijk beer 'poppie'.. jammer alleen dat het zo'n beer is die je nergens meer terugvind, behalve bij een tankstation in Kazachstan ofzo, dus heb geen reserve.
Mijn dochter heeft de witte 'hema' knuffel als favoriet. Daar heb ik er dus nu vier van. Wel zo handig. Iedere keer als ik haar bedje verschoon gaat de gebruikte knuffel mee naar beneden en krijgt ze een schone in haar bedje. En er liggen twee schone in de kast. Ik altijd haar 'koekel' bij me, maar ze heeft hem niet altijd nodig.
Mijn dochter heeft 4 vaste knuffels in bed (plus 1 boekje en een rietjesbeker). Ik heb niet het idee dat ze er echt troost uit haalt of heel veel mee knuffelt, maar ze hebben wel allemaal zo hun 'eigen functie'. Ze moeten precies op de juiste plek staan of liggen (1 knuffel+beker op hun buik, onder de deken ). Ze is heel erg van de structuur en vaste rituelen, daar hoort dit ook bij. Voor haar is die structuur denk ik een manier om zich veilig te voelen. Knuffels in bed vind ik juist leuk! Hier zijn de knuffels trouwens ook echt voor in bed, niet om mee te slepen. Heeft ze ook geen behoefte aan. Ze heeft wel periodes gehad dat ze huilde om nog meer in bed, maar dit is wat ze krijgt (want anders bleven we aan de gang). Als we uit logeren gaan, gaan 2 knuffels en de beker mee. Vaak nog een knuffeltje en boekje van oma erbij, dan is ze ook tevreden.
Hier ook vanaf een paar maanden oud echt een lievelingsknuffel (ook een witte van de Hema!), dus ik heb er 2 en gooi ze om de beurt in de was. Knuffel gaat ook mee, want het troost hem echt. Als hij wat groter is dan ga ik hem aanleren de knuffel thuis te laten, maar voorlopig vind ik het geen punt.
Mijn zoontje heeft ook een aantal knuffels in bed hoor, vind dat juist wel schattig om te zien. Op dit moment is 'Konijn' zijn favoriet, en die mag dan ook overal mee naartoe: Mee naar de winkel, mee aan tafel, mee naar opa en oma. Ons maakt het niet uit! Ik gooi dat ding een keer in de was en het is weer schoon. En wat bacteriën is goed voor de weerstand. Ook geeft ie Konijn eten, legt ie hem in bed enz. Zo leuk om te zien.