weerstand verhogen... hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs kwakkelt al een paar weken met zn gezondheid. Een week of 4 geleden ontstoken keelamandelen, een week later spuugde hij 2 dagen "alles bij elkaar" en afgelopen vrijdag weer koorts en zaterdag en gister weer een paar keer overgegeven..

Ik heb zelf zo'n idee dat zn weerstand keer op keer een deuk krijgt en alle virusjes die langskomen opgepikt worden en Gijs er ziek(ig) van word..
    Ook werd Gijs op t cb, toen hij iets van een half jaar was, een happy weezer genoemd... Dat zou wel overgaan als ie een jaar was.. Maar hij "knort" nog net zo hard als toen ie zo'n uk was. ( Hij is nu anderhalf)

Ik begin me er zo langzaam aan zorgen over te maken...( helemaal als je vanuit de familie vragen krijgt als "Ben je ermee naar de dokter geweest".. of "Is ie ergens allergisch voor?" )

Wat zou ik kunnen doen om zijn weerstand te verbeteren?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe oud is je kindje? Heb het wel eens aan de huisarts gevraagd. En die gaf aan dat je kindjes nog niet echt vitamines bij hoeft te geven in bijvoorbeeld pilletjes onder de 1 jaar. Wel vitamine D natuurlijk. Onze jongens zijn 2 jaar en krijgen nu optimax pilletjes. Zijn soort snoepjes met aarbeien smaak.

3. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben er laatst met de kinderarts over gehad, en zij adviseren multivitamines alleen voor aan peuters die uitermate slecht eten. In de normale, goed uitgebalanceerde voeding zitten voldoende vitamines. Wij geven hier vit. D en nog steeds 200cc kv (daar zitten ook vitamines in die je normaal in een multivit. geeft). Te veel vitamines is ook niet goed.

Maar dat was jouw vraag niet. Voor dat 'knorren' kun je even laten nakijken, misschien heeft ie heel veel last van slijm in zijn longetjes? Dat heeft weinig met weerstand te maken.
    Kindjes bouwen zelf weerstand op, om die te verhogen heeft een kind goede voeding en goede conditie nodig. Ze bouwen weerstand op door antistoffen aan te maken, of deze van jou te krijgen via borstvoeding. Dus de virussen waar die nu aan bloot gesteld wordt zijn alleen goed voor de verhoging van de weerstand. ook al wordt je daar nu beroerd van natuurlijk.

Eet ie voldoende groente en fruit? Voldoende buitenlucht? Geef je vit. D erbij? En voor de rest speelt aanleg en de start die je kindje had natuurlijk ook een grote rol.

Succes!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik geef sinds een tijdje elke dag 1 of 2 tabletjes Caltrivat van VSM. Is Homeopathisch en werkt hier super goed. Ik ben het gaan gebruiken omdat hij achter elkaar alleen maar aan het hoesten was. Nu alleen nog af en toe een snottebel maar niet meer aan het hoesten. Zolang de R in de maand zit gaan we er mee door.

Deel Deze Pagina