welke auto met vier kinderen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door hittepetitje, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hittepetitje

12 mei 2008
    36
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hallo,

Wij rijden op dit moment een opel astra station,maar daar passen geen vier kinderen op de achterbank. Er moet een groot autostoeltje in en twee zitverhogers en een maxi cosi...... BEn erg benieuwd wat jullie rijden. :D

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik rij zelf een Nissan Micra, maar dat is wat aan de kleine kant voor jullie... :) :) :)

Vrienden van ons hebben een Citroen Grand C4 Picasso gekocht, zo een met 2 achterbanken zeg maar. (Zij hebben 5 kinderen). Je hebt dan 3 stoelen op de eerste rij en 2 op de achterste rij. En die achterste 2 stoelen zijn heel handig weg te werken in de kofferbakbodem...

Veel plezier met uitzoeken! (Ik ben ook op zoek naar een nieuwe auto) :D

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Bijvoorbeeld een renault espace.. 7 persoons, Deze hebben alle losse stoelen dus alle goede bevestigingsmogelijkheden.

En alle verdere grote MPV's maar let er dan dus wel op dat er overal aparte gordels zitten..

4. hittepetitje

12 mei 2008
    36
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ha bluesky,

Geweldig ,een Jelle,zo gaat onze zoon heten, een dochter wordt Jelke ( officieel een jongensnaam maar alla...),hahahaha,toevallig.
    Dank voor je reactie. Ik kom er inderdaad achter dat die losse stoelen wel erg handig zijn. Nu ons budget nog......

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Espace 2 e model is niet z duur met 1000,- euro kom je al een heel eind..

Kijk maar eens op marktplaats

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

7. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Wij rijden sinds gisteren met opel zafira (7 plaatsen)

Is niet echt nodig voor het aantal personen, het is ons eerste kindje.
    Maar elke week moeten onze 2 hondjes mee naar mijn ouders, en de bench en de kinderwagen pasten niet meer in onze andere wagen (opel astra)

De kofferruimte is echt super bij de Zafira.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn ouders hadden een chrysler voyager, die auto had twee achterbanken met de voorste 2 zitplaatsen en de achterste 3. Dan kon er ook nog een vriendinnetje mee (4 dochters). Maar het was wel echt een bakbeest en mijn moeder vond hem eng rijden en kon nergens met dat ding parkeren omdat ie zo groot was. Maar je hebt wel iets met 2 achterbanken nodig denk ik.

9. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ben toevallig ook aan het sneupen naar auto;s, want er zijn sowieso niet zoveel auto's waar drie zitjes naast elkaar passen op de achterbank. Auto's met 3 evengrote stoelen zijn erg handig, en dan heb je er nog waar er daarachter nog 2 kunnen (evt weggeklapt e.d.) bijvoorbeeld Citroen c4 Grande picasso, Toyota Avensis/Corolla Verso. Verder ben ik ook nog niet gekomen.
    Bij ons vallen auto's die slecht scoren op botsproeven ook af, dus erg veel keus is er niet vind ik.

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    stomme vraag misschien hoor, maar hebben jullie van te voren geld opzij gezet voor een grotere auto of hebben jullie de bank lief aangekeken? ;) Onze autotje (fiat punto) heeft het maandag begeven, dus ben ook maar eens aan t rondkijken. Maar ja, dan kunnen we beter direct een grotere nemen (misschien komt er over een tijdje wel een tweede ;) ), maar das dan weer bere-duur....

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik nooit geld lenen voor een auto. Vooral niet omdat het ook iets wat over een tijdje kan gebeuren (de tweede). Dus dan zou ik eerder gaan sparen dat je over een tijdje een grotere auto kan kopen.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Je hebt ook redelijk goedkope 2ehands auto's waar handig 2 kinderen inpassen. Als je gewoon goed rondkijkt op internet en bij garages is er genoeg te vinden! Geld lenen voor een auto zou ik ook echt niet snel doen, behalve natuurlijk als je anders geen auto meer hebt en 'm wel nodig hebt.

Ik heb zelf iig laatst een volvo v40 gekocht, supermooi met alles erop en eraan, en die kostte maar 6000 euro.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    tsja we hebben toch maar besloten om de punto te laten repareren... voor 1800 euro! Maar ja, das beter dan helemaal geen auto.

14. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Als je een auto gaat bekijken neem dan alle kinderstoeltjes mee die er straks in moeten en pas het even in de auto. Dan weet je zeker dat je geen miskoop doet. Mn zusje heeft dat ook gedaan toen ze voor een andere auto ging kijken. Zij moest 3 stoeltjes op de achterbank kwijt en ze wilde geen dure of super grote auto met de huidige benzine prijzen. De verkoper vond het geneens raar. Ze heeft nu een goede 2e hands Ford Focus en alle 3 de kinderstoeltjes pasten achterin.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een 206, mja ook wat te klein voor jullie:p

Wat denk je van een Mitsubishi Grandis? of een Peugeot 807?

16. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij gaan ook voor een nieuwe, met het idee dat we er jaren mee kunnen doen met hopelijk nog meer kindjes, en wij gaan voor de Dacia Logan MCV.
    http://www.dacia-logan.nl/nl/DaciaSITe/home/index.html

Grote auto en erg betaalbaar! Het is een 7-persoons auto, en we hebben een proefrit gemaakt en hij rijdt erg prettig. Mijn man heeft op de 3e zitrij gezeten en zat prima, had boven zn hoofd nog ruimte en is toch ruim 1.85!

Deel Deze Pagina