Knuffeldoekje veilig vanaf geboorte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne75, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Onze Dax is nu 9 dagen oud en hij friemelt veel met het spuugdoekje tijdens het voeden. Ik heb een aantal van die knuffeldoekjes/lappenpopjes gekregen en ik zou er graag eentje bij hem in bed leggen zodat hij zijn eigen lekkere knuffeldoekje heeft. Is dit al veilig vanaf de geboorte? Ik ben bang dat hij het in zijn mond stopt en geen lucht meer krijgt namelijk. Worden hier adviezen voor gegeven, vanaf welke leeftijd dit veilig is?

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ikzelf had een knuffeltje voor onze uk, deze zat vast aan de spijlen (klittenbandpoten) heb deze eigenlijk pas los gemaakt en in zijn bedje gelegoen hij zelf kon pakken vond het toch een beetje eng om los naast hem neer te leggen....is t niet een idee om een knuffel met ook van die klittenband poten te kopen? dan heeft hij wel de hele tijd uitzicht erop en kan hij met zijn handjes proberen te pakken en kan er niks gebeuren.

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Het advies i.v.m. wiegendood is om geen losse knuffels en doekjes bij de baby in bed te leggen i.v.m. verstikkingsgevaar. Niet doen dus. Eventjes mee wachten totdat hij groot genoeg is om het doekje bewust te pakken.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ow ik heb bij Jesper in bed ook een doekje liggen. Hij friemelt ermee als ik hem in bed leg. Als ik hem dieniet geef trekt ie steeds al friemelend zijn speen eruit...

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft al vanaf zijn geboorte een spuugdoekje vast aan zijn speen zitten. Hier frummelt hij ook altijd aan als hij in bed ligt.
    Je kan het toch in de gaten houden, en voordat je zelf gaat slapen het doekje (en/of speen) weghalen? Ik zie het probleem niet zo :oops:

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ja, iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Ik heb ook een spuugdoekje bij mijn dochter in bed liggen, maar dat is zodat ik evt. spuug snel weg kan vegen. Ze kan er zelf niet bij. Ik heb trouwens ook knuffels helemaal aan het hoofdeinde staan. Voorlopig kan ze daar nog niet bij, dus ik geloof niet dat het kwaad kan.

Deel Deze Pagina