knuffeldoekje wanneer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door priscilla1982, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraagje. Voor de geboorte van mijn dochter heb ik verschillende knuffeldoekjes gekregen. Mijn vraag is vanaf welke leeftijd mag een baby een knuffeldoekje hebben in verband met verstikkingsgevaar.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie heeft er in de box altijd al een liggen. aangezien hij ze nog niet kan vasthouden heeft hij er eigenlijk niets aan... ik denk zodra hij kan gaan pakken en echt bewust dingen kan vastgrijpen ze der pas wat aan gaan hebben.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vind ze het nu al fijn om ergens mee te knuffelen dan? Snel zeg!
    Met ongeveer twee, drie maand merkte ik bij Jesse dat hij beestjes en doekjes wel lekker vond om mee te knuffelen.
    Hij kreeg met ongeveer vier maanden voorkeur voor een speciale knuffel. Toen hebben we d'r snel drie dezelfde bijgekocht. 8)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm als het echt doekjes zijn kan hij er ook niet echt in stikken :)

je kan het natuurlijk zelf even proberen door er eens doorheen te ademen...
    (dat is de tip die wij latijd kregen)

maar in het begin had anne eigenlijk toch helemaal niets met dat soort dingen..

dat was pas vanaf een half jaar of ouder ofzo
    nu is ze helemaal verslaafd aan "lotje"
    en ze slaapt ook echt slechter zonder... dus als ze ergens anders slaapt gaat ie ook mee
    (daarvoor kregen we elke keer een uitgeput kind mee van kdv.. nu is ze vrolijk en uitgeslapen)

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb mijn dochter al vroeg een knuffeltje gegeven,
    maar dan alleen overdag als ik erbij was of totdat ze sliep n dan weggehaald,
    toen ze hem zelf van der gezicht af kon halen heb ik ook snachts gegeven

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik heb Danique een knuffel bij in bed gegeven rond 3 maand. Ze kon toen prima iets van haar gezicht wegtrekken en kon er dus niet meer in stikken. Voor die tijd vond ik het te eng

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier was het tutdoekje pas met 6 maanden in trek. Alleen met slapen. Hij legt hem zelf over z'n ogen dan slaapt ie lekker in.

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier met ongeveer 6 maanden en Mason heeft hem ook vaak op zijn gezicht liggen. Hij wil het alleen in zijn ledikantje. Vlak voordat ik zelf ga slapen haal ik zijn 2 favo knuffels altijd weg. Enerzijds omdat het me dan toch een geruster gevoel geeft en anderzijds omdat hij er anders 's morgens al heel vroeg mee gaat spelen. Als hij hem niet heeft gaat hij vaak verder slapen.

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier is hij net begonnen met het doekje. Hij vindt het heerlijk om in zn hand te houden en dan tegen zn gezichtje of in zn mondje. Ik doe het nog niet in bed, maar in de box graait hij er echt naar.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben vanaf dag 1 een knuffeldoek in zijn ledikant liggen. Eerste 2 maanden hebben we het vastgebonden aan de spijlen zodat hij er naar kon kijken, want als ze het nog niet kunnen vasthouden hebben ze er weinig aan. Sinds zijn handjes "werken" hebben we het gewoon in bed liggen. Hij heeft er 2 trouwens. En hij kan er niet meer zonder. Zodra hij in bed ligt is het meteen zoeken naar zijn knuffels, zodra hij ze ziet pakt hij ze vast en gaat er mee knuffelen. Soms valt hij in slaap met de knuffeldoekjes over zijn gezicht, maar dat is niet zo erg want je kan er goed doorheen ademen en als ze niet lekker liggen dan haalt hij ze gewoon zelf van zijn gezicht af.

11. Nu Jille dingen kan pakken, vind hij het lekker om een doekje vast te houden, vooral als hij moe is. Daarom heb ik in de ledikant een doekje naast zijn hoofdje gelegd, maar wel vast geknoopt aan de spijlen. Ik ben anders bang dat het over zijn hoofdje gaat en volgens mij kan hij het nog niet van zijn gezicht weg trekken.

Deel Deze Pagina