In mei vliegen we voor een weekje naar Griekenland. Ik ben alvast wat aan het plannen voor vermaak aan boord. Onze dochter is dan 19 maanden. We dachten eraan om o.a. ook een tablet met filmpjes mee te nemen. Maar om anderen niet te storen en zodat onze dochter ook lekker kan luisteren, dachten wij aan een koptelefoon erbij. Heeft iemand tips voor een goede koptelefoon? Die kleine dopjes zullen vast niet werken en ik kan me voorstellen dat er veel van het aanbod ook te groot is. We willen van te voren oefenen, want ik heb geen idee of ze hem ophoudt Thanks voor de tips alvast.
Ik lees ook even mee. Wij gaan pas in september op vakantie. Maar wil ook ruim van tevoren alvast oefenen met de koptelefoon.
Bij de Aldi hebben ze soms ook kinderkoptelefoons in de aanbieding. Wij hebben er jaren geleden twee van Sponge Bob gekocht. Spuuglelijk, maar lekker zacht en de maat was prima voor onze jonge peutertjes toen. En nu zijn ze 7 en 8 en passen en werken ze nog steeds! Action heeft volgens mij ook kleine koptelefoons.
Ik had deze vraag een tijdje geleden gesteld bij peuter en kleuter en kreeg deze als tip Kazoo Headphones(bol.com | Kazoo Headphones - Penguin | Elektronica). Wat ik prettig vind aan deze is dat er een decibel begrenzer aan zit. Dus hoe hard je kind het geluid ook aanzet het maakt niet uit want hij gaat maar tot een bepaald volume.
De Mediamarkt heeft ook speciale kinderkoptelefoons, van het merk JVC. Zo'n 17-20,-, met volumebegrenzer. Al moet ik zeggen dat hij alsnog behoorlijk luid kan. Maar voor de rest wel degelijk en goed passend. Hieronder de link, in meerdere kleuren verkrijgbaar. JVC HA-KD5 roze Koptelefoons bestel online bij Media Markt