Ik denk dat je zelf de regels mag vaststellen en dat verder niet hoeft uit te leggen. Behalve misschien: ik voel me ongerust, onzeker over het hele corona gebeuren en wil mijn kindje zoveel mogelijk beschermen.
Goedemorgen , Nogmaals bedankt voor jullie reacties ! Ben door sommigen over anderen toch wel een beetje aan het denken gezet. Mensen die zich gewoon aan de regels houden en voorzichtig zijn moet ik misschien iets minder voorzichtig mee worden (maar dat is dus eigenlijk geen probleem omdat die allemaal uit zichzelf voorzichtig zijn ) Wat betreft schoonmoeder : Verjaardag hebben we gehad, we zijn gegaan voor het druk werd . Probleem is zover opgelost dat ze het nu lijkt te accepteren. Haar manier van doen en denken is niet veranderd en gaat denk ik ook niet veranderen. Voorbeeldjes : ik zei over verjaardag: ja maximaal 6 mensen adviseren ze he dat is niet veel. Haar antwoord : ohw maar dat maakt niet uit als het er meer zijn , wij houden toch gewoon afstand (wat ze dus niet doen en ook niet kan want flatje is geen villa) Binnenkort is er een beurs die ondanks corona toch doorgaat . Veel reacties van doen we niet, gaat niet lukken met afstand , dingen vasthouden en elkaar helpen. Zij vind het alleen maar geweldig leuk. Eindelijk weer leuke uitjes etc . Zo nu genoeg gemoppert , ze lijkt te accepteren dat wij daarom liever afstand houden dus moeten haar anders denken ook respecteren (vind het voor hunzelf ook niet slim maar ok kan ze niet dwingen) Wil alleen met deze voorbeelden wel duidelijk maken dat het niet om haar als persoon gaat maar echt om het gedrag op zich. Voor de mama's die hier ook mee zitten : Volg AJB je eigen gevoel! Het is jullie kindje dus jullie bepalen wie wanneer mag knuffelen etc ❤ Ook als coronatijd voorbij is hij/zij wat groter is is het nog fijn en leuk om te knuffelen. Hoorde laatst nog van de VK dat weinig kraambezoek als zeer positief word ervaren en het hele gezin ten goede komt. Ze raden aan het bezoek zeer beperkt te houden.
Nou ik heb dat kraambezoek flink gemist en me best eenzaam gevoeld. Maar de klao vond ik vooral net voor ik weer moest werken. Dan besef je dat de mensen ook langzaam vergeten zijn dat je een kindje had gekregen en ze ook niet meer gaan komen. Best jammer als er geen kindje meer gaat komen dat die tijd zo een domper is geweest. Ben wel blij dat mn eerste wel leuk was. De kraamperiode os juist ook een deel verwerking van de bevalling door delen etc. En je kindje showen maakte voor mij toch dat ik het makkelijk als mijn kind met naam zag dan als de baby. Mijn ouders hebben de baby vanaf het begin vastgehouden en de oudste is daar ook veel geweest. Maar ik heb nooit problemen gehad met uit handen geven. We volgen wel de richtlijnen verder staan ik, mn ouder en vele vrienden er geloof ik vrij nuchter in en doen we kwa kinderen niet zo moeilijk als ze willen knuffelen en hebben we onderling afstand.
De eerste weken zou ik wat voorzichtiger zijn ja... maar ouders en schoonouders ga ik niet verbieden om de baby vast te houden. Kussen etc. dat doen ze niet. En met klachten blijf je thuis (maar dat lijkt me logisch, ook voor corona blijf je uit de buurt van een pasgeboren baby met klachten). En ja als ze straks een paar maanden is dan gaat mijn baby ook naar de opvang dus dan zie ik niet in waarom ik volwassenen moet verbieden om kind vast te houden Dus ergens snap ik de gedachte van je schoonmoeder ook wel.