knuffelen onmogelijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happymama, Aug 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    ik moet mijn ei even kwijt ....
    vind t best er ben er miss ook wel verdriettig om .
    mij dochtertje wil niet knuffelen :(:(:(
    duwt me steeds weg en begint te huilen als ik probeer te knuffelen .
    ik zou zo graag lekker met haar willen knuffelen .
    zijn er miss meiden hier die t ook hebben of gehad hebben en me kunnen vertellen of t wel goed komt of miss dat ik er iets aan kan doen ??

2. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi

Ik herken het wel. Onze dochter doet dat ook al heel lang. Ze houdt er gewoon niet van als je je aan haar "opdringt". Ze komt wel vanzelf als ze er behoefte aan heeft. Vaak is dat heel kort enzo, maar ze toont dan toch affectie. Sommige kinderen zijn nu eenmaal zo en je moet het vooral niet forceren. Het ligt heus niet aan jou hoor, hou dat voor ogen. Gun haar het respect dat ze grenzen mag aangeven, als ze wil komt ze heus wel.....

grtjs
    twinny

3. tulip

tulip Niet meer actief

dit komt wel goed hoor, mijn dochter is ook heel lang in die fase geweest, ze huilde er niet bij, maar als ik wilde kroelen ging ze gewoon spelen.
    Nu is het de hele dag: mama koele koele.;)

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

deed die van mij, pas nadat ze goed ziek is geweest, en dus lekker hangerig was, is ze gaan knuffelen, en nu kust ze, knuffelt ze en lekker opschoot hangen of zitten, niet vaak hoor ze is soms net adhd heeft gewoon geen tijd om rustig te gaan zitten, spelen spelen en spelen

5. mamasim

mamasim Actief lid

Mar 8, 2009
    255
    0
    0
    Ik geloof echt dat het goed komt. Mijn zoontje was net zo, tot ongeveer een maand/ anderhalve maand geleden.
    Het zal wel met de leeftijdsfase te maken hebben...

Het begon met dat ie af en toe even op schoot kwam zitten met een boekje (had ook niet gedacht dat hij dat OOIT zou doen, de druktemaker). En van een paar seconden groeide dat uit naar meer. Nu kan hij af en toe samen op schoot Bumba kijken en sinds een week komt hij op het KDV op me afrennen om een kus en knuffel te geven als ik wegga.
    Ik had me kort geleden echt niet voor kunnen stellen dat hij voor dat soort dingen de rust zou kunnen vinden of er uit zichzelf om zou komen. Maar het wonder is geschied en ik geniet er van!!! :D

6. happymama

jullie kindjes zijn ook allemaal wat ouder dus die zullen ook wel graag spelen natuurlijk .
    mijn dochtertje is nog maar 9 maanden

7. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ooit was me dochtertje ook zo klein hoor en ook toen had ze er echt niet veel mee. Ze hield niet van die lichamelijke inperking, ze wilde ruimte en lucht. Ze kwam wel naast me zitten, maar niet op schoot etc. Het geven van de fles was ons knuffelmoment

8. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Deed ze het vroeger wel? Dan kan het namelijk best een fase zijn en doet ze het bijv. Bij anderen wel? Probeer het niet te forceren ( ik heb heel makkelijk praten want hem echt twee knuffelkonten maar ik merk wel dat als ik ze wil knuffelen en ze willen het niet dan willen ze het ook echt niet en word hij alleen maar vervelend en loopt hij van me weg omdat hij het niet wilt. Ik herken je verhaal in zoverre dat mijn broer vroeger zo was die wilde absoluut niet knuffelen maar echt al vanaf dat hij baby was !nu is hij een slecht voorbeeld want met mijn broer is het helaas nooit goed gekomen maar achteraf bleek hij hoogbegaafd en heel erg in zichzelf gekeerd !En de manier hoe mijn ouders daarmee zijn omgegaan is gewoon niet de juiste geweest denk ik!

Ik denk dat het gewoon een fase is en dat het gewoon goed komt!
    Maar als je je twijfels hebt zou ik die gewoon een keer bij bijv het cb neerleggen! Misschien zeggen zij wel dat dat volkomen normaal is op die leefdtijd!

Succes

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft ook nooit willen knuffelen, als kleine baby duwde ze me vaak al weg.. zelfs tijdens de borstvoeding wilde ze afstand houden door een handje tegen me aan te duwen. Nu wil ze nog steeds niet knuffelen, behalve wanneer ze pijn heeft.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook geen knuffelkont. Sinds een maandje of 2 geeft ze kusjes, maar ook alleen als we erom vragen (bij het naar bed gaan, als we weggaan enzo..). Toen ze kleiner was zat ze ook nooit op schoot, alleen bij het geven van de fles. Maar dat was met 7 maanden ook afgelopen, toen wilde ze dat ook zelf doen.
    Als ze moe is of ziekjes, dan komt ze wel hangen. Maar meestal ook maar een paar tellen.
    Ik heb het ook altijd heel jammer gevonden, maar nu ze anderhalf is wordt het wel beter. Ze is gewoon heel erg op zichzelf. Hopelijk komt ze ooit helemaal uit zichzelf een heerlijke dikke knuffel geven..!!

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij zijn trouwens expres elkaar vaak gaan knuffelen en kusjes geven als onze dochter het zag. Dat heeft wel gewerkt..

12. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

Mar 6, 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Mijn dochter is ongeveer net zo oud als die van jou. Eline kruipt wel naar ons toe, maar op het moment dat we haar op schoot trekken dan ziet ze overal andere interessante dingen waar ze dan vervolgens weer heen wil. Dus hier wordt ook niet veel geknuffeld.

Ik heb de hoop dat het weer beter wordt.

Ze huilt niet, dat lijkt me helemaal vervelend. Eline heeft er wel een hekel aan als je haar beperkt in haar bewegingsvrijheid, misschien speelt dat ook mee?

sterkte!

13. happymama

ze heeft t nooit echt gedaan t knuffelen ..
    de borst voeding ging wel goed
    en kusjes geven doet ze ook graag .
    ik hoop echt dat t beter word ben zelf namelijk wel een knuffelkont .
    ik weet nog dat als mijn mama vroeger weg ging dat ik ze niet los liet en altijd huilen als ze ging . is natuurlijk ook geen feest maar je weet dan wel als moeder dat je kind graag bij je is

14. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    is ze niet meer van het stoeien, kietelen en wild doen? dat je op die manier "knuffelt"? mijn kinderen houden ook niet van knuffelen, maar wel van stoeien en gek doen.
    Mijn dochter is nu 5 en vind het wel heerlijk als ze op haar buik ligt, dat ik haar op haar rug kriebel. Maar als baby, geen geknuffel.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben ook een meisje die niet echt van knuffelen houdt. Maar soms krijgen we een spontane knuffel met bijbehorende kusjesaanval, en daar geniet ik dan extra van, dan komt het echt van haar uit.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Hier ook een kind dat niet graag knuffelt of op schoot zit, nooit geweest. Het enige waarbij ze inmiddels rustig om schoot blijft zitten is als ze de Teletubbies kijkt, maar ook dan moet je haar niet vasthouden, want dan is ze gelijk weer weg. Ze houdt zoals iemand al schreef niet van 'lichamelijke inperking'. Maar ze zoekt zeker wel contact, alleen doet ze dat dus op haar manier. Stoeien, kietelen en gek doen vindt ze wel geweldig, dus dan doen we dat maar. :)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kon ook niet goed knuffelen, maar nu heb ik de allergrootste knuffelbeer die er bestaat; heel de dag komt hij naar me toe gerend en wil graag opgetild worden en legt zijn hoofdje dan tegen me aan en hij geeft kusjes, zo lief!
    Wacht maar, komt vanzelf!

18. happymama

stoeien en gek doen vind ze wel leuk , wel maar eventjes

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Ze is ook pas 9,5 maanden, dan is vrijwel alles eventjes. ;)
    Hier is nog steeds alles maar eventjes, in de volwassen beleving dus. :)

20. happymama

dat begrijp ik ook

Share This Page