mijn jongste dochter wil dat ook niet, alleen wanneer ze het zelf aangeeft en dus naar me toe komt kruipen en haar handjes uitsteekt... ik forceer dat dus niet en dan komt ze vanzelf wel... mijn oudste vind het heerlijk nu maar toen ze een baby was wilde ze het ook niet zoveel hoor.. nu kan ik zeggen, knuffelen? en dan rent ze naar me toe en knuffelen we ffe heerlijk met zn tweetjes... mijn jongste is heel erg ondernemend en kan ook echt geen paar seconden stil zitten dus knuffelen is ook van korte duur... maarja dat komt vanzelf wel heb ik de ervaring in!
Mijn meisje wilde ook nooit knuffelen. Tot een paar weekjes terug. Ineens wil ze heel vaak op schoot en komt ze tegen me aan liggen en wrijft met haar hoofdje tegen me aan. Of ze steekt haar armpjes naar me uit en vraagt: ¨Mama, schoot zitten ?¨ of ¨Ikke lief hè?¨ en dan smelt ik knuffel haar helemaal fijn. Vaak pakt ze dan ook haar tutkonijntje en steekt haar duim in haar mond met het oor van het konijn tegen haar neusje en dan gaat ze snurkgeluidjes zitten maken, terwijl ik haar over haar voorhoofdje streel. Dan gaan haar oogjes ook langzaam dicht en gaat ze hele zachte snurk en ¨jajajaja¨ geluidjes zitten maken... Zooooo schattig ! Ik snap er ook niets van... vroeger was het elke keer ¨weg weg weg¨ en nu is het knuffel.com