Lijkt mijn vent wel.... Hier opgelost door 2 1persoonsmatrassen te kopen. Ideaaaal! Geen vervelende man die dicht bij mij ligt en hij kan lekker in het midden liggen☺️ Als hij te dicht bij mij komt valt hij in de gleuf (de matrassen gaan dan opzij) dus dat was hij snel afgeleerd😂 O jullie hebben al 2 matrassen hahah. Dan zou ik je voeten gebruiken
Geen vent aanwezig, ik heb een 180x200 helemaal voor mij alleen 😍 (en lig altijd in het midden xD)
In die gleuf ligt het toch helemaal niet lekker. Wij hebben daarom juist een topdekmatras gekocht. Als we net in bed liggen dan ligt mijn man aan mijn kant van het bed en als we echt in slaap vallen draait hij zich naar zijn eigen kant. Ik zou het echt niet waarderen als hij alle ruimte inneemt en ik niet meer fatsoenlijk zou kunnen liggen.
Vind het aardig asociaal, van je man dan. Zou vanavond je eigen matras een paar centimeter opscjuiven zodat er een flinke opening ontstaat tussen de matrassen. Kijken of hij dan nog zo lekker ligt
Misschien vreselijk kinderachtig maar ik zou dus exact zijn gedrag kopieëren en vannacht dus ook lekker in het midden gaan liggen zodat hij die paar centimeters heeft. Kijken of hij dan ook zo lekker slaapt. Dat doe ik hier soms ook wel eens Nouja uit wanhoop want ik kan soms lullen wat ik wil maar in zijn ogen is dat dan niet zo tot ik zijn gedrag kopieer. Wat is trouwens de reden dat hij niet kan slapen als hij niet in het midden ligt en jij ernaast ligt. Ik neem aan dat hij ook kon slapen toen jullie elkaar nog niet kende.
Nou wat een bizarre situatie zeg. Wie is er nou egoïstisch? Helemaal als hij ook nog eens vraag terug te komen naar bed want HIJ kan anders niet slapen. Echt? Je bent z'n moeder niet die hem knuffelend of wiegend in slaap moet brengen! Als mijn man tegen mij aan wil liggen, kan ik echt niet slapen. Aan je eigen kant blijven dus! Ik zou hem een flink de waarheid zeggen en dit ook echt niet pikken.
Wat raar dat hij jou egoïstisch durft te noemen terwijl jij degene bent die op de bank kan gaan slapen van hem zodat hij maar lekker ligt? Ik lig ook graag in het midden, maar mijn ex zei dan ook altijd tegen mij dat ik even wat verder door moest schuiven. Geen probleem! Als hij er echt zo'n drama van maakt, dan misschien om de dag afspreken? de ene nacht mag hij in het midden en de andere nacht gaat hij naar zijn eigen kant. Heel kinderachtig, maar goed.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, wij slapen allebei aan de andere kant van het bed (180 bed) toen ik een 140 bed had sliep ik toch wat minder.
Hoe wij slapen is denk ik niet zo heel relevant. Hoe wij vinden dat jullie moeten slapen ook niet. Je kunt er wat mij betreft op 2 manieren naar kijken: - Prijs jezelf gelukkig dat dit het enige probleem is waar jullie ruzie over moeten maken, het kan veel erger. - Ga eens serieus nadenken over hoe volwassen jullie relatie is en hoe volwassen jullie problemen oplossen. Gezamenlijk. Het maakt niet uit wie er gelijk heeft. Het gaat erom dat jullie als stel in staat zijn om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Dat heet geven en nemen in een relatie. Als dat al niet lukt op een item als 'wie slaapt waar in het bed' dan is er nog wat leerwerk te verzetten.
Oh wat een belerende reactie zeg! Hou toch op Wij hebben een kingsize bed en blijven allebei aan onze eigen kant. Veel te heet anders en 's nachts komen er meestal kinderen bij, dus veel ruimte houden we dan niet over. Ik vind je vriend best kinderachtig dat hij EN zijn eigen plek bezet, maar ook die van jou. En dat jij daardoor niet goed kunt slapen, dat zou ik echt niet pikken. Slaap is zo ontzettend belangrijk om normaal te kunnen functioneren. Mijn man snurkt wel eens, vaak vraag ik dan een paar keer of hij op zijn zij wil gaan liggen. Doet hij dat niet, rol ik hem gewoon opzij haha. En als de kids erbij komen, vertrek ik naar hun slaapkamer. Heerlijk het bed (twijfelaartje met stapelbed erboven) voor mij alleen.
Haha, zo een herkenbaar probleem! Alleen bij ons andersom, ik kan nooit goed in slaap komen als ik alleen lig en wil nog graag even lepelen, maar hij kan dan niet slapen en wordt chagrijnig...
Ik slaap altijd in standje half buik en half zij en 1 been ligt op de helft van vriend en soms lig ik in het spleetje. Ach hij is het gewend!
Mijn vriend is niet zo'n knuffelaar maar soms knuffelen we wel even in bed. Als we gaan slapen liggen we op onze "eigen helft", vaak ook nog met de ruggen naar mekaar. Ik heb daar totaal geen problemen mee, sterker nog; we kunnen zo allebei t beste in slaap komen. We hebben ook allebei een eigen deken want ik schijn hem s nachts van hem af te trekken In t midden gaan liggen terwijl de ander geen ruimte heeft vind ik echt een beetje asociaal en daar zou ik me enorm aan irriteren
We liggen eerst lekker tegen elkaar aan, maar als we gaan slapen ieder lekker op zijn eigen kant. En ja soms ga je wel eens over de helft heen, maar dat is tot een bepaalde mate geen probleem. Het is ook de reden dat we een bed van 180 cm breed hebben. Kan wel eens zijn dat ik eerst nog een been over hem heen leg of tegen hem aan of zo... maar als ik echt in slaaphouding ga is dat uiteindelijk niet de manier van liggen.
Hier twee bedden, welliswaar tegen elkaar aan. Maar wij komen elkaar niet tegen 's nachts. Misschien is dat nog een optie?
Wij beginnen op mijn helft,hij ligt tegen mij aan. Daarna moet ik mega veel plassen en valt hij in slaap dus dat is goed geregeld 😅