Knuffelmeiden

Discussie in 'De mama's' gestart door SaskiaLW87, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Oww nachtzon zo herkenbaar!!! Hier heb ik het zowel met mn eigen moeder als schoonmoeder. Altijdd weer commentaar en denken dat ze het beter weten,..,. WHAAAA jullie hebben geen tweeling gehad en weten dus echt niet hoe het in zijn werk gaat. En ook elke keer weer moeten ze ze vast houden maar heb het er niet zo op. Vooral Lieke kan er erg slecht tegen en is dan meestal helemaal overstuur erna. Dus ik wil het zo min mogelijk. Maar dat snappen ze weer niet en zijn ze gepiekeerd omdat ze ze niet vasthouden en gaan ze zo kleuterig doen bleeegh! En De heletijd stoer zeggen van ja vroeger lieten we jullie gewoon even huilen is niks ergs aan.. Maar als ze hier zijn en de dames liggen in de box en gaan een klein beetje huilen zijn zij de eerste die meteen bij de dames staan. Terwijl ik ze gewoon even laat liggen omdat ik weet dat ze het vaak even in hun slaap doen en vaak gewoon weer verder slapen.. Maar ook dat is moeilijk voor ze om te begrijpen.. En dan weer over flesvoeding(ze hebben beide alle kinderen borst gegeven) en dan telkens weer dat commentaar. Van ja met de borst dit en met de borst dat. Pff in plaats van dat ze blij zijn dat ik het een maand heb volgehouden maar nee dat telt niet meer!! OUDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar goed verder gaat het goed hier hoor. Dames groeien flink. Kunnen af en toe heel irritant zijn. zoals vannacht. Dan spuugt eerst Lieke der speen uit dus ik naar beneden(wij slapen op zolder) speentje gegeven, Fleur sliep nog. Ben ik boven lig ik net heerlijk in mn bedje en dan begint Fleur! En zo ben ik vannacht 20 keer op en neer gelopen hahaha. Maar als ik ze dan sochtends zie ben ik het vergeten hoor;) Ze zijn zo lekker meiden:) Beginnen nu flink om zich heen aan het kijken en beetje lachen! Kan daar zo van genieten!

Saskia: heb geduld. Hij moet even wennen aan de andere samenstelling komt wel goed! Maar snap het hoor zo moeilijk om je kindje pijn te zien hebben!

Mamalijntje: hoe gaat het met Yara? Al meer gepoept?

Adoarble: heo gaat het met jou? Jeetje wat heftig.. Gaan ze nog wat doen aan die verklevingen?

Nachtzon: fijn dat je even je hart heb kunnen luchten! Houd vol je doet het super!!!! Vind zo knap dat je bv weer helemaal hebt opgepakt!!

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    er komt nog niet veel uit hoor :p met de kolf idd maar 50ml maar die van CB zei ook dat een baby er veel meer uit kan krijgen:)

3. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Inderdaad Mama van 3, ik vind het zo moeilijk, maar hij krijgt nog maar 1 fv per dag en hij is helemaal de weg kwijt. Snap er niks meer van :(.
    Ben zo bang dat ik het niet goed doe, dan ga ik zo twijfelen aan mezelf en maak ik mezelf weer overstuur.
    Als Milan moet slapen en hij wil niet dat zet hij het op een brullen en ik laat hem meestal maar huilen omdat ik weet dat hij uiteindelijk in slaap valt. Maar dan denk ik is dat wel goed? Moet ik hem niet oppakken en troosten? Als ik hem wel troost dan gaat hij helemaal niet meer slapen omdat hij dan bij mij wil zijn. Vind het allemaal lastig hoor, ben echt heel erg onzeker over alles.
    Komt vast allemaal wel goed, maar vind het gewoon erg moeilijk.

4. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Heeft hij niet gewoon last van een sprongetje?

5. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Gezeur van ouders ken ik hier ook, mijn moeder is ook zo irritant.
    Gister op visite geweest staat ze gelijk met dr poffertjesporem boven die kinderwagen met de intentie om haar wakker te maken moest ik 6 keer uitleggen dat ze móet slapen want anders kom ik in de knoei met eten.
    En idd als ze begint te huilen, is goed voor de longen om vervolgens weer boven die kinderwagen te hangen. Grrrr
    Kan dr ook slecht tegen.
    Oo wat ze ook stelselmatig flikt, b.v. met boodschappen doen die kinderwagen uit mijn handen trekken.
    Hallo het is mijn kind mag ik met haar pronken!

6. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Verder hebben we weer een goede nacht gehad dame heeft weer doorgeslapen jippie.
    Dus van 00.00 TOT 6.30 echt lang!
    En nog belangrijker ze valt sneller in slaap.
    Die nutriton werkt TOT nu toe echt ze heeft nog geen 1 keer gespuugd!

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

saskia, milan is nu 6 weken ongeveer he, dan kan hij idd in een sprongetje zitten en dan huilen ze veel en zijn ze hangerig. meestal hebben ze rond de 6 weken ook een huil piek.
    wat ik met weskey deed was toch bij me nemen en troosten. vooral niet aan jezelf twijfelen, doe gewoon wat goed voelt als je denk ik moet hem bij nemen doe dat dan maar en als hij dan niet wil slapen dan slaapt hij vanavond wel weer.

nachtzon, balen meid dat je zo voelt! laat je vooral niet gek maken door ons en door je schoonmoeder. laat haar maar lekker praten en doe gewoon zoals jij het doet en er een goed gevoel bij hebt. wat voeding betreft weet je nu wat je kan doen en wie weet doet ze er geen 4 uur op maar 3 nou dan is dat toch ook goed.
    ik heb ook zo'n schoonmoeder die eigenlijk overal zich mee wil bemoeien, heb tegen mijn man gezegd dat doet ze maar bij je zus haha. nu is elke keer als wesley huilt, moet hij eten, heeft hij krampen, moet hij slapen... pff een baby huilt ook wel eens als hij wilt huilen.

mama van 3, wij geven wesley ook niet aan iedereen en dat vinden ze idd niet leuk. maar ik weet wat ik ervoor terug krijg in de avond en hun niet. hij was vorig week weer zo overstuur toen hij bij mijn smoeder en szus had gezeten en denk dat ik dat niet meer ga doen.

8. AHzondag

weesje, welke fles en speen gebruik je?
    ik had voor wesleyavent flessen, maar die speen is veelte groot voor zijn mond. miss is dat met fenna ook het geval of kan ze niet tegen die speen.
    wij gebruiken nu difrax en die heeft soft kers spenen . weet natuurlijk niet wat je al hebt gebruikt en geprobeert.

9. AHzondag

even ego,

wesley heeft zijn prikjes gehad, vond het zo zielig. hij moest huilen maar ik ook! hij doet het tot nu toe erg goed. slaapt veel en is een beetje hangerig en pieperig maar zijn temp was 37.4.
    ben benieuwd wat we vanavond voor avond krijgen.
    verder weegt hij nu 4349gram en 55cm lang.

dees, die ken ik ook huilen is goed voor de longen! Grrr...

10. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    De difrax kan ik nog proberen idd. Heb de avent en tommee tippee en uit de tommee tippee dronk ze goed dus ze kon het wel. Heb maar afgebeld voor morgenavond..zucht

zielig he die prikjes!

11. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Hmm een sprongetje, zou misschien kunnen. Milan is nu 7 en halve week, zou hij hem dan al niet gehad hebbenof kan het zijn dat hij gewoon wat later is?
    Klinkt wel zoals Milan nu is Sammie, misschien is het dan toch zo.

Ik maak me een beetje zorgen over de fv hij heeft zijn fles binnen 10 min. leeg. Denk dat ik maar ff met hert cb gaan bellen over wat ik het beste kan doen. Hij krijgt uit zo'n borstvoedingsfles, daar moet hij al extra moeite voor doen om er wat uit te krijgen. Maar dat lijkt voor onze kleine man geen probleem. Hij is zo ontzetted gulzig, aan de borst ook altijd.

Ohw inderdaad die mensen die niet begrijpen als je je baby niet aan jan en alleman geeft. Die begrijp ik echt niet, hun zitten er 's avonds niet mee.
    Ik doe het ook niet als er teveel mensen zijn hoor, aan 1 of 2 mensen wil ik hem nog wel eens afgeven maar echt niet meer.

Het is altijd zo dat iedereen het beter weet voor jou kindje, vreselijk die mensen. Kan ik ook echt niet tegen, mijn moeder bemoeit zich er gelukkig niet zo mee maar mijn schoommoeder weet ook altijd alles beter vreselijk :(

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Adorable hoe gaat het nu met je? Beetje bij aan het komen?

Nachtzon goed toch dat je weer even gerust gesteld bent. Laat ons maar lekker l*llen. Jij bent haar mama en doet wat het beste voor haar is! Komt goed schatje!

Weesje onwijs balen dat je hebt moeten afbellen. Hopelijk pakt je meissie snel de fles. Hier zijn we met Jamie van de borst naar Difrax gegaan toen en dat ging perfect.

Sammie dikke knuffel voor Wesley!!! Vind die prikjes zo naar. J had toen hele dikke bovenbenen gekregen en koorts maar de meeste kids reageren niet op de prikjes. Alleen wat loom.

Saskia hopelijk trekt Milan snel bij.. Maar misschien is deze FV wel niet helemaal zijn ding. Kan ook natuurlijk. Welke voeding heb je?

Mamavan3 alle respect hoor!!! Je bent er druk mee.

--

Laten huilen: Hier wel als ze nog niet onttroostbaar huilt maar gewoon uit protest. Maar vind het altijd moeilijk omdat ze ook zoveel pijn heeft steeds. Hadden we met Jamie ook en daar hebben wij en het CB zich toen in vergist. Mannetje bleek toen ziek te zijn.

In eigen bed slapen: Wij zijn weer begonnen met Yara in haar bed te leggen en vandaag twee keer gelukt!!! Helemaal trots. Al vind ik het ook heerlijk als ze bij me is.

Voeding: Dame heeft besloten om de 3 uur te willen en plots sinds gisteren heeeeel veel honger te hebben… Dit zijn we niet gewend.

Osteopaat: lijkt geholpen te hebben, Vandaag twee grote luiers vol!! En heel goed geslapen.

Nachtvoeding: Bah tuttebel wordt mooi wakker voor haar voeding tussen 2 en 3.

Ouders/schoonouders: Wilde dat ik hierover mee kon praten maar helaas alleen nog een schoonpa. Mis echt een mama hier.. Even voor de steun snik.

Zo heel verhaal geworden maar ben weer helemaal bij!

13. AHzondag

miss zijn die spenen net te groot voor haar mindje en moet ze dan teveel moeite doen.

14. AHzondag

mondje sorry

15. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Mamalijntje ik heb van Friso, toen Milan bijvoeding kreeg, kreeg hij Nutrilon, maar die was op bij de supermarkt vandaar Friso.
    Hij drinkt er wel heel gulzig van en krijgt nu nog maar 1 kv per dag. Ga morgen 2 kv geven, volgens mij gaat mijn melkproductie erg snel achteruit.

Sorry trouwens voor mijn geklaag over ouders en schoonouders, besef heel goed dat het echt heel vervelend kan zijn als je ze graag nog had willen hebben en helaas niet meer hebt. *Dikke knuffel*

16. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Ik heb net een heel gesprek met mijn moeder gehad en ik denk dat ik maar helemaal stop met bv. Ik denk dat ik in mijn hofd al verder ben en daarom te weinig voeding nog heb voor Milan.
    Misschien is dat ook wel een reden waarom hij zoveel huilt. Dat hij niet meer verzadigd is.

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    dat kan erg goed saskia, CB zei dat ik voeding van 210ml naar 180 naar beneden moest zetten en niet meer verdikken, wat gebeurde er? de helft van de dag was de kleine aan het huilen...
    mijn zoontje (is 10 jaar) heeft haar dan haar laatste fles gegeven (180ml) en ze is na een goed half uur huilen in zijn armen in slaap gevallen... hij heeft haar dan met papa naar boven gebracht en in haar bedje gelegd, waar ze nu nog steeds slaapt sinds 21 uur :)
    ik ga ook zo dadelijk... we hebben daarnet gevreeën en ik heb ongelooflijk veel pijn aan mn baarmoeder... de hele week al steken in mn rechterkant en nu heel mijn onderbuik... leuk is anders :(

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier onze kleine meid op haar doop :)

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen! Kan het wel begrijpen hoor. Maar zou soms wel eens willen dat ik mee kon mopperen haha!

En zou heel goed kunnen dat je productie terugloopt. Ging bij mij binnen twee dagen.. Arme Jamie had geen keus om over te gaan op de fles. Mijn bv werd steeds doorzichtiger.

20. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

Heb wel alles terug gelezen maar ben de helft alweer kwijt want we hebben weer gevreeen vanochtend, denk dat zijn blauwe ballen toch te erg werden.
    Ben helemaal happy en het voelde gewoon als vanouds!
    En de dame heeft weer door geslapen!
    Ben toch blij dat ik even naar het cb ben geweest want sinds het indikken doet de dame het heel erg goed!

O er komt weer wat boven.
    Mamalijntje heel fijn dat je zo snel resultaat hebt zal zeker een geruststelling zijn!

Mooie foto nachtzon en wat een schattig popje is ze!
    En wat betreft de voeding gewoon doen wat werkt want ze heeft het duidelijk nodig, laat ons maar kletsen!

Saskia als jij er vrede mee hebt, gewoon doen.
    Hier heeft de stuwing ook niet lang geduurt en heb toen maar 1x hoeven afkolven voor de druk.

Wat betreft flessen, hier ben ik juist over gestapt naar avent want met de difrax deed ze er maar 5 min over en nu met avent en speen nr.2 15 tot 20 min dus kan je heel goed zien dat het ene kindje de ander niet is het blijft uit proberen!

Deel Deze Pagina