Knuffelmeiden

Discussie in 'De mama's' gestart door SaskiaLW87, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    Heeey meiden,

So ik ga weer eens lekker de tijd nemen voor zp heb het tog stiekem best wel gemist.
    Ik ga jullie alles vertellen zodat jullie gelijk up to date zijn hihi.

Bevalling: Te lang verhaal haha maar om het kort te houden. Ik had 5 cm ontsluiting na 5 min 8 en toen ik niet meer stoppen met persen heb maar 6 persweeen gehad. Dus de gynacoloog was te laat onze meid lag al op de weegschaal hihi.
    Luna woog 2980 en was 45 cm lang, een klein meisje dus.
    Ze was natuurlijk een maand en 3 dagen te vroeg.
    Ik ben ingeknipt en gehecht, en daarna thuis2 hechtingen uitgescheurd ivm nies bui AUW AUW. Maar hier doen ze niks meer aan dus moet vanzelf weer genezen. Het ging ook nog beetje ontsteken dus moest in soda badjes.

Ziekenhuis: Luna heef 2 weken in het zkh gelegen. Ik zelf maar 3 nachtjes had het daar helemaal gehad wilde graag met Maikel mee naar huis. De eerste paar dagen had Luna zuurstof en infuus en sonde voedind ( sonde voeding heeft ze ook thuis nog een weekje gehad ) Ze kon zelf de fles nog niet leeg drinken omdat ze te moe was. Nou kraamtijd heb ik dus niet gehad ik ben 2 weken lang heen en weer gereden 5x per dag om Luna haar flesje te geven. Dit was erg vermoeiend en toen Luna eindelijk mee naar huis mocht sloeg de vermoeidheid toch wel toe. Ik kreeg couveuse nazorg 4 dagen 3 uur per dag. Maar dat vond ik maar niks, want ja ik was al 2 weken geleden bevallen dus zelf al weer redelijk mobiel.

Luna: Alles gaat prima het word al een hele meid en oh we zijn zo dol op haar het is een zeer tevreden meisje.
    Ze slaapt als sinds 4 weken door HEERLIJK de laatste fles om 23:00 dan weer om 7:00. Soms word ze tussen 4 en 5 nog even wakker omdat haar tut dan uit is.
    Ze drinkt 165 cc nutrilon omneo ivm krampjes. En in de fles van 19:00 en 23:00 doe ik Johannes brood pitmeel dit verdikt de melk een beetje.
    Luna heeft al 2x last gehad van spruw dit is een schimmelinfectie in de mond. Maar na medicijnen was ze er gelukkig snel vanaf.
    Ze heeft haar eerste prikjes al gehad en gelukkig, ze had nergens last van ook amper gehuild STOERE MEID HE HIHI.

Verlof: Mijn verlof duurd tot 21 aug, die week erna moet ik 1 ochtendje werken. En dan heb ik de eerste 3 weken van sep mijn zomervakantie. Dus eigenlijk moet ik pas de laatste week van sep gaan werken. En jullie? Zien jullie er ook zo tegenop?
    Luna gaat 4 ochtenden in de maand naar een gastouder meer gelukkig niet.

Zwanger: Een vriendin van mij is zwanger van de 2de. En ja hoor nu begint het bij mij ook te kriebelen. Kennen jullie dit? En missen jullie je buik ook een beetje?

Zo mochten jullie nog meer willen weten TELL ME!

Liefs x Mama en Luna

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    O wat een heerlijke bevalling zeg maar een domper op je kraamtijd! Had natuurlijk al meegelezen op je hyves en mooie fotos van Luna voorbij zien komen. Is echt een mooi meisje!

Ik moet 12 september weer aan het werk en nee ik zie er niet tegenop maar dat komt puur omdat het de tweede voor mij is. Ik vind het heerlijk om weer aan de slag te gaan en even geen mama te zijn. Maar aan de andere kant Yara twee dagen in de week af te staan aan het kdv is de mindere kant!

En wauw ben stinkend jaloers dat ze doorslaapt!! Wat heerlijk... Wij vrezen dat we weer geen doorslaper hebben ( heeft bij Jamie 1.5 jaar geduurt :$)

3. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Zo heb eerst weer alles terug gelezen

@adorble fijn dat het beetje bij beetje beter gaat!
    Whoehoe kleine man wordt bijna 2!
    @nachtzon mooi dat ze het super heeft gedaan met nutriton, maar goed dat je instinct juist zat!
    @ 1.2.3. spenen hier gaat hij ook veels te snel!
    @ sammie het was mij ook opgevallen dat baby’s van 4/5 maanden idd zo dik waren!
    @mama van 3 wat een poppies erg schattig!
    @mamalijntje mooi dat ze zo goed poept! Heeft het echt geholpen!
    @meeting! Ik ben voor! Roep maar een datum!
    @nachtzon oe vervelend van je dochter! Hoop dat ze snel opknapt!
    Hoe is het nu?
    @mama van 3 leuke borduurwerkjes!
    @nachtzon woehoe doorslaper!
    @enjoy geen gemis van het buikje en een 2de voorlopig ook nog niet

Hier hebben we een rotweekend en maandag achter de rug.
    Ik denk dat Dominique last heeft van een prongetje!
    Slecht eten, hangerig en ontroostbaar huilen ,slapen doet ze alleen bij mama.
    Oja nieuwe trucje van haar ze volgt de muziekmobiel! Heb haar er meerdere malen op betrapt!

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Wat de 123 speen betreft heb ik difrax gemailt en die zeiden dat het spleetje hoort en dat stand 1 langzamer gaat dan de S speen. Maar dat is niet waar want Wesley verslikt zich erin.

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dees hopelijk is ze snel weer uit het sprongentje! Maar vaak kunnen ze plots weer wat nieuws dan!

Sammie ja die 123 gaat ook sneller dan de S speen. Apart dat Difrax anders zegt. Maar wist al dat het spleetje erin hoorde. Das standje 3. Hier werkt hij wel goed maar nogmaals omdat de voeding wat dikker is.

--

Hier ligt Yara heerlijk te slapen. Manlief is een rondje met de wagen gaan lopen en hup madam slaapt binnen 3 minuten. Blijkbaar vind ze haar bed gewoon niet gezellig ofzo.

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    yeaay weer boffen ze sliep weer tot 5:30 deze morgen en dan nog eens tot 9:30 uur... straks naar dochtertje, ze mag vrijdag naar huis :)

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hey meiden,
    - Wat een super leuk borduurwerk mama van 3!!!
    - een volgende beeb: Nee voorlopig even niet hoor pff, eerst ma weer eens mezelf worden en lekker genieten van de kids.
    - Saskia: heb ik denk ik niet gelezen, ma waarom ben je gestopt met de bv?
    - meeting: Lijkt me echt super leuk! Ik heb alleen geen auto of rijbewijs, heel mssn dat mijn mama het wel leuk vind om met me mee te gaan, ma als dat niet kan dan kan ik helaas niet komen. Neem namelijk aan dat het niet in Brussel zal zijn haha:p Nja ik hoor het wel waar en wanneer en dan kijk ik wel even of ik iets kan regelen:)
    - mamalijntje: hoe is het nu met je hechtingen? Heb je er nog veel last van?
    - nachtzon: hoe is het met Denise? Hoop dat ze snel opknapt! En wauw wat een lieve en mooie foto van de doop waar jullie een kus geven!!!
    - babyhope: zal idd wel druk zijn met genieten hihi, geef haar eens ongelijk;):p

- Hier: Morgen gaan de hechtingen eruit, 1 augustus heb ik nacontrole van de bevalling en 31 augustus heb ik nacontrole van de operatie. Ik voel me stukken beter, wel erg vermoeid de laatste dagen ivm voeden.
    Ik heb dus de stap gezet op te stoppen met bv, hoewel ik er nu toch al best wel spijt van begin te krijgen, denk ik dat het toch beter voor mij is nu. Ik kreeg geen nachtrust en overdag ook niet omdat Davut elk half uur wilde drinken, daarbij heeft hij mijn tepels beschadigd na de curettage ( hij heeft stukjes tepel eraf gezogen! ) En was ik dus gaan voeden met een tepelhoedje. Daar werd hij onrustig van en ik had het idee dat hij daarmee niet genoeg binnenkreeg, want hij dronk de borst ook niet meer leeg. Toen besloten om af te gaan kolven zodat ik wist wat hij binnen kreeg, ook dit was geen succes, ik heb er gewoonweg het geduld niet voor, ik begon namelijk met kolven zodra Davut honger kreeg, was dan een half uur bezig met kolven en als ik pech had dan had hij niet genoeg aan dat flesje en moest ik dus weer gaan kolven, dit in combinatie met Mikail die aandacht nodig heeft en ik mijn huishouden ook bij moet houden, heb ik het met pijn in mijn hart opgegeven en ben overgestapt naar fv. Hij dronk meteen goed en slaapt ook meer overdag en snachts, je ziet gewoon dat hij meer verzadigd is. Ik ben ook niet gaan afbouwen met de bv, ma ben van de ene op de andere dag gestopt ( ja ik weet het , is hartstikke slecht! ) en loop nu dus al 2 dagen rond met stuwing. De rechterborst word al ietsjes soepeler, ma voelt nog best pijnlijk aan en de linkerborst is nog flink opgezet en pijnlijk. Hoop ma dat het snel terug gaat lopen.
    Verder wordt onze grote man bijna 2 jaar!:D

xxx

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ojaa Davut lacht sinds vorige week regelmatig en probeert ook al te brabbelen, wat gaat dat toch snel pfff

9. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Adorable: mhm herken het zo! Het liefst zou ik ook nog bv geven aan beide dames of 1tje. Maar 1 het was zo gekloot en 2 ze kregen gewoon niet genoeg binnen helaas!

Mamalijntje: hoe is het ophogen gegaan van de fles?

Nachtzon: fijn dat je dochter vrijdag weer naar huis mag, en wat doet kleine Jolien het goed!!

Saskia/Sammie: 1 van jullie had de mirena toch al laten plaatsen? Zoja moet je die eerst zelf halen bij de apotheek? en hadden jullie pijnstilling van te voren ingenomen??

Even een vraagje dames.. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Is nu 9 weken, bijna 10 weken na mn keizersnede. en geef dus al bijna 6 weken geen bv. Ik blijf wel onderkrampen hebben in mn buik en denk dus telkens morgen ben ik ongesteld maar het wil gewoon weg niet door zetten.. Zijn jullie inmiddels al ongesteld??

10. AHzondag

Ik heb de spiraal en moest hem wel zelf halen wel met recept van ha. Had geen pijnstilling genomen achteraf wel spijt van.

Wesley kwijlt nu zelfs met belletjes erbij haha

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Auw alleen al het idee dat er wat in moet!!

--

Adorable blij dat je weer aan het opknappen bent! Is allemaal niet niks geweest voor jou! dikke knuffel en nu lekker genieten (ps spam eens een foto van Davut!!!)

--

Mamavan3 helaas is het ophogen niet gelukt. Ze drinkt vandaag echt knudde. Zit helemaal onder de vuurrode uitslag. Dacht eerst dat het hetzelfde was als wat Lieke en fleur hadden maar het bereid zich behoorlijk uit (zelfs in haar oor)

Huilt weer veel maar heeft wel gepoept gelukkig. Maar waterdun en groen van kleur en stinken bah. Zit mij gewoon niet lekker allemaal.

--

Meiden hoe doen jullie het in de ochtend? Yara drinkt vandaag echt op rottijden en nu komen we met de laatste fles in de knoei. ( over 20 minuten) vind het behoorlijk vroeg. Rekken jullie in de ochtend om op schema te voeden?

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Tja timo is door depil heen gekomen dus daar vertrouw ik niet meer op en wil toch echg geen kindjse meer.. Dus vandaar spiraal. Ik bel morgen dan maar even de gyn!!

Hier is het jeugdpuistjes..krijgen ze nog door de hormonen die ze van mij hebben mee gekregen, volgens het cb..

Wat balem dat yara weer een terugvak heeft zeg had zo gehoopt voor jullie dat het beter zou gaan..

Voedingen..hier krijgen zeom 8 uur de fles en dan wanneer ze wakker worden dat is nu meestal zo rond 4 uur en dan vaak weerom half 8..

13. AHzondag

Mamalijntje, zou toch echt even de gyn bellen voor de uitslag!
    ik pas het schema aan op hoelaat wesley wakker wordt de ene keer is dat 6 uur en dat is de rotste tijd komt niet vaak voor gelukkig maar meestal om 7 of 8uur en dan elke 4uur/4,5 uur eigenlijk. Maak hem nooit wakker voor zijn eerste fles.

Mama van 3, ik werd na 8.5 week ongi en heb geen bv gegeven.

14. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Uhm even denken.

Mamalijntje ik denk inderdaad dat het door de fv komt. Hij heeft vandaag weer niet gepoept, ga morgenochtend direct het cb bellen. Wou het eigenlijk vandaag doen, maar heb toch nog even een dagje aangekeken. Maar helaas niet goed gegaan.
    Ik geef Milan 's morgens wanneer hij wakker word en dan ook om de 4/4,5 uur. Meestal komt hij zelf dan wel, maak hem eigenlijk niet wakker voor de voedingen en dan zie ik wel hoe de dag loopt.

Adorable, fijn dat je weer aan het opknappen bent. Ik ben gestopt met de bv omdat het te vermoeiend voor mij was en achteraf gezien kreeg hij op het laatst voordat ik stopte niet meer genoeg voeding. Ik heb een paar dagen 1 bv vervangen door de fv maar daarna ben ik ook direct helemaal gestopt gelukkig maar 1 dag echt stuwing gehad. Ik zou het trouwens geen probleem vinden als je je moder mee wilt nemen hoor.

Zat trouwens te denk, kunnen we misschien richting Nijmegen of Den Bosch afspreken of is dat heel erg uit de richting voor sommige? Ik probeer een beetje in het midden van iedereen een plaats te vinden, maar weet niet precies waar iedereen woont en aangezien we ook Belgische vriendinnen hebben moeten we daar natuurlijk ook rekening mee houden.
    Ik hoor het wel en dacht ergens halverwege of eind augustus af te spreken of word dat onmogelijk?

Uhm mama van 3 in had de Mirena niet gezet, dat was inderdaad Sammie, maar daar was je al achter. Ik ben naar de HA geweest voor de pil aangezien ik voor mijn zwangerschap, problemen heb gehad met de menstruatie (vloeide 3 weken in de maand en 1 week niet) toen kwam ik op microgynon 50 uit, maar daar kreeg ik vreselijke hoofdpijn door in mijn stopweek. Nu moet ik gewoon 2 stripjes doorslikken en dan een stopweek plannen. Hopen dat dat werkt.

Verder weet ik het ff niet meer, sorry als ik iemand vergeten ben.

15. AHzondag

Miss kunnen we even zeggen waar iedereen woont even een lijstje maken en dan een punt kiezen.

16. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Lijkt me een goeie Sammie

SaskiaLW87- Zwolle

17. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Zouden ze de spenen wel testen?

18. AHzondag

Geen idee haha

19. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Fijn dat ze vrijdag weer naar huis mag toch een teken dat het goed gaat

20. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    @adorble mooi dat je hechtingen eruit gaan voelt het goed?
    @mama van 3 hier ook nog niet ongesteld maar ik móet nog 1 week van de pil en dan móet ik zowiezo wel ongesteld worden maar dat is niet echt natuurlijk, ook weet ik niet wat een normaal termijn is dus kan het niet vergelijken
    @sammie. Dominique doet dat ook echt te grappig om te zien!

Deel Deze Pagina