Hoe merkte je dat ze eraan toe was? Lekker dat de meiden het zo goed doen. Hoelaat komen ze nu de voeding van 12 uur
Ze krijgen nu voedingen om 7 uur 11 uur 15 uur 19 uur 24 uur Lieke volgde telkens onze vorken naar onze mond.. En die had het ook heel snel door hoe ze moest eten van een lepel./. Je kan ook de laatste fles papfles geven hoor. Is het zelfde idee, alleen weet ik van Timo dat hij dat juist verschrikkelijk vond en ben bij hem ook eerder met gewoon pap te geven begonnen
dames waarom blijven jullie zoooo hard aan dat schema hangen? De babytjes gaan echt niet dood als ze eens een half uurtje vroeger of later drinken... als bv mama moet je tenslotte ook gewoon geven wanneer er vraag naar is (dus heb ik dat zo ook met de flessen gedaan ) <<< sorry dit klinkt verwijtend, maar is echt niet zo bedoeld en neen ook niet beterweterig, iedereen moet het zelf weten he @mamalijntje, waarom voed je haar slapend... ik zou echt eens porberen dat weg te laten, jolien drinkt rond 20/21 uur haar laatste fles en slaapt tot ongeveer zes uur... Ik zou het als ik jou was echt eens proberen! (is maar een goede raad he maar zo kan je evtl toch gauw weer een nachtje eens doorslapen )
Oww nachtzon het is hier ook niet stipt om 7 uur. ook wel eens half 8 of kwarrt voor 7. Maar met de tweeling vind ik het toch wel fijn om iets van een schema te hebben en ze toch tegelijk te voeden. Heb hier namelijk nog een peutertje lopen die ook aandacht wilt.. Nachten hebben wij ook wel eens overgeslagen hoor toen kregen ze om 8 uur laatste fles en dan pas weer om 7 uur ergens.. Maar nu dus om 12 uur wakker maken flesje geven en ze slapen de hele nacht. Willen nu gaan proberen die laatste fles telkens iets naar voren schuiven..
Nachtzon, wesley krijgt ook wel eens half uur eerder of later. Ben het schema aan het veranderen en merk dat wesley echt ervan door de war raakt dus we gaan weer snel terug naar het oude schema. Nou ga bij wesley ook eens opletten!
Nachtzon ze is nog maar 5 weken vandaar dat ik wil dat ze minimaal 5 flessen op een dag drinkt. Anders had ze maar 4 flessen gehad en met het risico dat ze zich een verkeerd ritme aan gaat leren dat ze die van 12:00 in de nacht laat staan en dan weer om 4 uur wel wil hebben. Wil juist die van 4 uur eraf hebben. Daarbij drinkt Jolien bij jou grote volle flessen die je ook nog eens dik maakt. Hier krijgt ze soms met moeite 100 - 140 weg. Dus zit je al aan het minimale aan het einde van de dag. Moest ik even kwijt! -- Hier ligt ze alweer op bed. Had haar heerlijk in bad gedaan maar daarna poepte ze haar nieuwe kleertjes helemaal onder dus hup gewassen. Wezen wandelen en nu op bed.
Mamalijntje: geef je groot gelijk hoor! Hier deden we het ook. Maar ze krijgen nu genoeg voedingen binnen(eigenlijk zelfs teveel) dus een keer een nacht overslaan kon wel. Maar wat we nu hebben vind ik erg fijn. We maken ze nu ook om 12 uur wakker(vaak zijn ze nog erg slaperig) en geven dan nog een fles. Zo zitten ze wel aan de 5 flessen. Pff ben mij aan het orienteren op een nieuwe studie of baantje. Maar hier in de buurt is nergens een vacature dus nu maar kijken voor een deeltijdopleiding.. Maar geen idee wat ik wil heb nu al 2 jaar de pabo gedaan, 1 jaar maatschappelijk werk en half jaartje spw(vond ik erg leuk maar werd zwanger van de twins en dat was erg zwaar)...
Ja jouw dames hebben ook een poosje zonder gedaan idd! Maar heerlijk toch dat ze nu de nacht doorslapen! Hoop dit ook heel snel te kunnen melden ( hard hoofd in hoor, J sliep pas met zijn tweede door ) Ja lijkt me nu ook zwaar met drie kids aan de studie maar aan de andere kant even voor jezelf bezig zijn is ook heerlijk! Op zich woon jij toch redelijk centraal? Hopelijk vind je snel iets leuks!
ja woon centraal, maar hbe geen auto dus moet of met openbaar vervoer of fiets dus liever wat dichtbij.. Misshcien dat het inbakeren nu goed helpt bij Yara en ze beter gaat slapen..
Nou het lijkt al beter te gaan. Heb haar om 12:00 wakker in bed gedaan en nog geen snik gehoord vanaf boven dus wie weet. En ja dan ben je afhankelijk van de OV en dat moet je dan ook incalculeren met werktijden etc.
Mamalijntje hoop dat ze nog even lang zal slapen. Fijn dat ze er zo'n baat bij heeft. Mama van 3, moeilijk hoor die keuze wat je moet gaan doen. Mis weten jullie dit ik geef voor de nacht friso geel laatste nachtflesje maar zou die ook in combi met bamix kunnen of wordt het dan te zwaar? Want dan ga ik miss stoppen met friso geel en over op bamix voor de nacht. Wie weet doet hij het er langer op.
Denk dat te dubbel wordt en de voeding te dik wordt om nog uit een flesje te drinken... Je kan ook gewoon rijstbloem/vanille erdoor heen doen.(mijn ervaring hiermee is dat het wel heel lastig drinken is. Onzer zoon kreeg het er niet uit. Daarom bied ik dit nu ook gewoon aan met lepel)
Ik geef volgens schema of als ze komt maar eigenlijk is dat volgens schema dus zij regelt dat zelf, soms probeer ik het wel te rekken of iets eerder omdat we b.v. op visite zijn ofzo maar verder niet.
Sinds dat dominique ingebakert ligt slaapt ze niet alleen beter maar ze dronk ook gelijk haar flessen leeg, ze kwam eerst voor 6 flessen maar nu nog maar 5 en dan drinkt ze tot nu toe de ochtend en de avond 150+5 en nutriton en overdag 120+4 en nutriton en snachts slaapt ze weet niet hoelang dit gaat duren maar tot nu toe werkt het. Ik heb namelijk het idee dat ze te moe was om haar flessen leeg te drinken waardoor ze dus 6x kwam.
Weet met Jamie dat wij vanillerijstebloem in zijn laatste fles deden en hij vond het heerlijk maar echt pas vanaf 3 - 4 maanden omdat hij ook zo last had van krampjes. - Hier heeft Yaartje tot half 2 geslapen!! Heb zowaar mijn huishouden kunnen doen en heerlijk met een bak thee op de bank gezeten. Hoop dat ze dit vol gaat houden!!
Ga denk ik ook niet eerder beginnen dan 4 maanden want ik laat nu 2x infacol weg en merk meteen dat hij last heeft, maar hij moet ook nog poepen dus daar kan het ook van komen.
Zit hier trouwens met een rotgevoel naar manlief toe. Nog steeds geen sex gehad... Vrees dat het ook nog even gaat duren. Vloei nog een beetje en mijn bekkenspieren zijn helemaal uitgerekt volgens de dokter. Want als ik op de wc zit doet het zo'n zeer met aanspannen en ontspannen tijden het plassen.