Knuffelmeiden

Discussie in 'De mama's' gestart door SaskiaLW87, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    #901 SaskiaLW87, 10 aug 2011
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
    Ja heel zielig die prikjes, ik kom net bij de kaakchirurg weg. Moest mijn laatste verstandskies eruit laten halen. Dus we zitten samen in de lappenmand:(
    Milan is idd een lang dun mannetje en dan zeggen ze op het cb dat hij teveel voeding krijgt nou we blijven lekker zo doorgaan.

Mlien van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Mama van 3 geweldig mooie foto!!
    Hmm lastig dat ze niet goed eet/drinkt :(

Mamalijntje, heb geen zetpillen in huis, maar dat mag hij toch pas vanaf 3 maand? Hij was net 37,5 dus denk dat hij er verder niet heel veel last van heeft.

Babs waar ben je?????? Toch geen slecht nieuws hoop ik??

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Saskia bij de apotheek kan je die van 60 halen en die mogen van 3kilo geloof ik of 3maanden oud. Wij hebben ze ook niet nodig gehad, maar heb het wel in huis

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Sas ze mogen idd 60 mg hebben. Idd bij de apotheek vandaan. Bij Yara hebben we met die koorts dubbele doses moeten geven.. Maar je kan altijd halen bij de nacht apotheek en jij beterschap!

Mlien lijkt me een leuke interesante baan! Gefeliciteerd en heerlijk de zaterdagen vrij!

Mamavan3 mmmm vreemd zeg! maar als je nu haar fles met 1 schepje pap geeft?? Misschien mist ze de smaak??? Weet met Jamie dat hij de flesvoeding zonder rooibos thee niet wilde drinken omdat hij dan het smaakje miste ;)
    Maar vind jou meiden zo mooi!!! En lief... Mooie foto!

--

Ja met Yaartje gaat alles een stuk beter!! Ze is zo lief en zo makkelijk weer.. Maar nog wel wat onrustig en poepen blijft een topic hier in huis omdat ze het kracht uit haar tenen moet halen en vaak een fles daarvoor nodig heeft..

Maar slapen gaat een stuk beter door de swaddleme. Helaas wordt hij wat te klein moeten we alweer een nieuwe kopen maar is het zekers waard!!!

Is weer onze weg vinden. Ook al hebben we al een boef, toch is het weer anders..

En zwaar nee hoor.. Het kan altijd erger toch!

4. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    #904 WeEsJe24, 10 aug 2011
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
    Heb al verschillende spenen geprobeerd, tommee tippee, avent en nu dus difrax..ze kan het wel want neemt soms wat slokjes maar je ziet gewoon dat ze het echt vies vind zo'n speen. Na die paar slokjes gaat ze huilen of kokhalzen. Je hebt idd ook een speciale fles die de borst nabootst, als ze deze volgende week nog niet pakt dan ga ik die bestellen (breastflowfles of calma van medela).

Saskia ze mogen paracetamol zetpillen hebben, boven de 5,5 kg de 120mg. Eronder geef je 60 mg (of de zetpil doormidden snijden en zo geven!).

Mamavan3 echt superlief die mooie foto(s) (ook op je hyves;)) !!
    Moeilijk wat betreft het drinkprobleem..als ze goed in haar vel zit en lacht en poept lijkt me dat ze er zelf geen last van heeft toch? Anders (als het te lang gaat duren) inderdaad 1x fruit of pap weglaten proberen..Maar mn neefje heeft ook een periode gehad dat hij ineens een deel van zn flessen liet staan..is vast een fase;) Na een paar dagen deed hij weer gewoon.

Mlien- Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
    En weet dat 3 uur wel normaal is, maar soms a 2 uur is wel heel vermoeiend. Dat afkolven en meer geven via de fles gaat hier dus niet lukken..

Babs-hoe was je echo??

5. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    @mlien lekker zeg zaterdagen vrij! Ik ga juist de zaterdagen werken omdat manlief dan vrij is!
    @Weesje ik dacht dat tommie tippie ook al na bootst maar die lukt ook niet, balen hoor!

6. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Hmm moet zijn temp dan maar even in de gaten houden en anders toch maar naar de apotheek (als heb ik geen idee of er wel eentje in Zwolle zit), ik hoop dat ik ze niet nodig heb.

Mamlijntje, fijn dat het met Yara al beter gaat. Ik hoop voor je dat ze uiteindelijk zonder moeite en fles kan poepen.
    Dank je, nu gaat het nog wel, maar de verdoving zit er nog volop in. Gelukkig was de kies er snel uit, hoop daarom op snel herstel.

Weesje, wij hebben ook de calma van weleda toen Milan nog bijvoeding kreeg maar hij smakte daar echt heel erg mee. We hebben hem ook gebruikt toen we net op de fles over stapte, maar ik vond het geen succes omdat hij zo ontzettend veel valse lucht binnen kreeg. En daarbij vind ik hem niet op een borst lijken het tuutje is zeg maar erg lang, maar ze moeten hetzelfde doen (de speen masseren) als bij een borst.
    Qua vorm lijkt de tommy tippie het meest op een borst, trouwens die fles van weleda kan je gewoon bij een icare kopen.
    Ik hoop voor je dat je snel de goede fles vind waar ze goed uit drinkt.

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Als het goed is wel Sas... Heb wel eens medicijnen moeten ophalen in Zwolle toen ik vanuit het Sofiaziekenhuis naar huis mocht. Maar hopelijk heb je niks nodig en valt het reuze mee.

--

Hier beide kids op bed.. Maar geen van beide slaapt. Jamie is aan het tellen en wiebelen. En Yara maakt harde kraaigeluiden. Ben benieuwd..

Wel heb ik heerlijk kunnen doushe en is het huis aan kant! En dat alleen! Ben er blij mee.

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    En ze slapen!!!!! Wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

9. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    Heerlijk mamalijntje! Hier slaapt de kleine meid ook vanaf half 9!

Bedankt Saskia, die calma leek me ook al niet zo..ga eerst de breastflow dan maar proberen, moet ook zo'n soort zijn maar dan korter en een zachte speen. Maar eerst maar eens volhouden met deze.

Goeie nacht allemaal!!

10. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Mamlijntje, dan moet ik maar ff gaan zoeken op internet ofzo :)
    Maar hij slaapt nu, als ik zijn luier ga verschonen weer ff kijken wat zijn temp is.

Fijn dat je de kids op bed hebt en het huis aan kant, moet hier ook nodig gebeuren. Al was vandaag geen goede dag voor, i.v.m. mijn bezoek aan de kaakchirurg en fysio en dus naar het cb dus drukke dag gehad. Hopelijk voel ik me morgen goed en kan ik in huis aan de slag. Ohw nee shit heb een verjaardag van de dochter van vrienden van me. Hmm maar ff kijken nog anders mijn man een schop onder de kont geven ;)

Weesje graag gedaan, hopelijk bevalt de breastflow je als je hem probeert.

11. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Wat goed mamalijntje en dat in je uppie!
    Hier slaapt de dame ook nog straks voor de laatste fles hoop dat ze nog een uurtje slaapt dan slaapt ze vanacht ook gewoon door.

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier ligt jolien sinds punt 20 uur in bed ZONDER huiluurtje :)
    we waren ook bij de doc vandaag zodat ze eens naar Denise haar been kijkt, heeft ze dadelijk ook nog eens naar jolien gekeken maar alles is ok, was dus idd een sprongetje :p
    Ik heb zo een plezier gehad vanavond, we aten vis met aardappelpuree en mevr was een beetje aan het jammeren (ze had honger en wachte op haar fles) en ik gaf haar een klein beetje puree, wahahaha ze luste het erg graag, want toen ik haar mond wou afkuisen en enkel maar met die lepel in haar buurt kwam deed ze haar mond al heeeel ver open. Heb haar enkel maar een half lepeltje gegeven, maar ze vond het erg lekker :p Toch wacht ik nog een beetje met alles andere :) zo af en toe minimaal een nieuw smaakje lijkt me leuker :p
    smiddags krijgt ze sowieso 150ml + 6 schepjes en 2 nutriton en een lepel wortelmoes. en 's avonds krijgt ze haar gewone melkfles 180ml+6 lepels en 1 nutriton met 1 teelepel venkelpoeder om tee te maken. Zo leert ze verschillende smaken kennen en is er zot op :)

13. AHzondag

nachtzon, is 150+6 schepjes niet te veel schepjeshier zeggen ze 150+5 schepjes.

ik wil ook wel beginnen met pap en groenten en fruit denk dat ik eerst maar eens een papje probeer en daarna een keer groenten en fruit.

ga morgen maar eens weer gezonde boodschappen doen groenten en fruit. heb al zolang geen aardappel met groente gegeten dat het wel weer eens mag.

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja eigenlijk is het te veel, maar ik wil m smiddags dikker maken, zodat ze aan haar papje smiddags went en binnenkort beter smiddags met het lepeltje haar vaste voeding kan eten :):)

15. AHzondag

ok op die manier.

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Nachtzon as je wel dat. Schijnt namelijk erg slechtvoor de nieren te zijn... Kan je dan niet beter dikken met rijstebloem.. Doen we hier ook

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ze heeft erg goede pipiluiers... en ik heb het vandaag ook bij de doc aangekaart (ze werkt ook voor CB (kind en gezin)) en ze zei ook dat ik dat met 1 schepje mag doen, maar niet met meer...

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ow, ik probeer mn haar weer blond te krijgen en heb de kleur er uit getrokken, nu is het fluo oranje :p hahahaha
    ff nadenken wat ik nu ga doen :p

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nachtzon ben je niet wat vroeg met jolien (gezien dat ze vroeg geboren is)?? Maar wel fijn dat alles goed is! En trouwens moet je natuurlijk ook helemaal zelf weten ;) Jij weet het het beste

--

Hier wachten we nog heel lang met bijvoeden.. Met Jamie was ik vroeg maar Yara krijgt al krampen van normaal water uit de kraan, laat staan bijvoeding of pap.

--

Hier een goede nacht gehad.. Yara pikt het mooi vroeg naar bed! En om 5 uur werd ze wakker voor een fles maar weer door haar darmen want ze was alleen maar scheten aan het laten.

Nu allemaal beneden. Vanmiddag naar Alkmaar naar de Osteopaat.

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    @mamlijntje, was echt enkel maar het tipje van een lepeltje hoor :) maar wel een genot om dat te zien dat het haar zo smaakt :)
    dat met haar flesje dikker maken is door dok goedgekeurd, dus denk dat het geen kwaad kan :)

Deel Deze Pagina