Poepvraagje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Diesel82, Mar 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb even twee gekke vragen over de ontlasting van onze dochter.

1) Haar ontlasting heeft soms een beetje een benzine achtig luchtje (daar vind ik het tenminste het meest op lijken) Wat zou dit kunnen zijn? Hier iemand enig idee? Ik heb zelf op latere leeftijd een allergie ontwikkeld voor melkproducten en als ik zelf eens een wind laat of naar het toilet ga voor een boodschap dan heb ik ook wel eens o'n raar luchtje (misschien bij haar ook iets van een allergie?)

2)heel vaak zitten er nog vezels in de ontlasting. Is dit een teken dat dat niet goed opgenomen wordt? Is dit normaal?

Bedankt weer!!!

2. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
  3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Die benzine-achtige lucht herken ik niet, eerlijk gezegd. Maar als je die van jezelf herkent, is dat wellicht een aanwijzing? Desnoods eens overleggen op het bureau? Heeft ze verder tekenen van overgevoeligheid of allergieën?

Qua vezels: dat heeft Lucas hier ook altijd. Hij eet heel veel vezelrijk voedsel en daardoor heeft hij ook hele vezelige poep. Die luiers zijn ook verschrikkelijk om schoon te maken, je blijft maar poetsen!

Dat kan geen kwaad hoor! Zolang je kindje goed kan blijven poepen, althans, anders moet je haar wellicht wat meer te drinken en evt. wat meer vetten aanbieden.

4. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    heeft je dochter al kiezen? mijn dochtertje is namelijk sinds een maand de trotse bezitter van 2 onderkiezen en vanaf het moment dat die door begonnen te komen begon ze als een gek te poepen ;)! terwijl ze normaal niet eens iedere dag een poepbroek heeft.. daarbij stinkt het niet normaal! :D haha het is ook een raar luchtje en ik ruik het bijwijzevan al beneden!

misschien komen er dus kiezen door?

en over die vezels volgens mij is dat normaal mijn dochter heeft het ook nog wel eens vooral bij groenten de rest verteerd ze al aardig goed..

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    sorry, ik weet hiet geen antwoord op, maar zie dat je weinig reacties krijgt. Ik zou deze vraag in het topic van de voedingsdeskundige stellen, misschien dat zij meer weten van de combi voeding, ontlasting en eventuele allergie. Anders ff bij het cb vragen?

6. anomiem111

anomiem111 Actief lid

Sep 20, 2008
    330
    0
    0
    Je hebt oplosbare en onoplosbare vezels. De onoplosbare vezels zorgen voor bulkvorming en versnellen de maagdarmpassage. Deze worden dus ook niet opgenomen.
    Niets om je zorgen over te maken hoor.

Share This Page