Knuffels in bed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sennavt, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Gewoon omdat kinderen dat gezellig, knus en vertrouwd vinden. Vanaf peuterleeftijd is get niet zo relevant wat JIJ mooi vindt in een kinderbed, tenzij je er zelf gaat liggen.
    De meeste peuters en kleuters hebben een band met hun knuffels en krijgen een knus en vertrouwd gevoel tijdens het tutten in bed.

Mijn dochter had een tijdje een fase dat ze alle knuffels op haar kamer (stuk of 20), na bedtijd verzamelde, allemaal in een washandje stopte of in haar legging oid (alszijnde slaapzakken), en een plek gaf in haar bed.
    Als ik om 21uur boven kwam trof ik haar zelf slapend in een bedhoekje, helemaal omringd door knuffels en heel tevreden. Elke avond een heel karwei gehad om alles weer op te ruimen en haar weer recht te leggen in bed en netjes toedekken.

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Het eerste jaar had de kleine alleen zo'n doekje nu heeft hij er 2 knuffels bij. 1 van die knuffels had ik er eerder een keer bij gelegd en na een tijdje begon hij te huilen. Op het beeldscherm zag ik de knuffel op zn gezicht liggen. Ik stormde naar boven. Heel zn gezichtje was klevig en warm, hij kreeg de knuffel niet meer van zn gezicht.
    Nee knuffels horen er het eerste jaar niet in te liggen daarna ook nog niet veel. Ik denk dat zodra ze in een kinderbed slapen je de rand wel wat voller zou kunnen leggen met knuffels.
    Met het warme weer van de week had ik wel een flesje water gegeven. Die zet ik op het hoekje van de tafel naast zn bedje. Midden in de nacht pakt de kleine hem zelf op drinkt wat en zet hem dan weer terug.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier 2 knuffeldoekjes (Beer en Konijn) en een speen aan een tutpopje. Aan het voeteneind staan Hond en Teddy; maar daar doet hij nooit wat mee. En het gaat allemaal prima. Zonder de bovenste drie slaapt hij minder goed. Alhoewel; overdag slaapt hij overal prima zolang hij maar een speen heeft - maar 's avonds heeft hij echt behoefte aan beer en konijn.

4. Tooto

Tooto Niet meer actief

Maar dan doe je er als ouder toch aan mee? Mijn dochter heeft niet eens 20 knuffels, gelukkig, dus dat verzamelen gaat hier niet op.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley slaapt met 2 schapentutdoekjes van Happy Horse en een tutdoekje van Bumba. Verder ligt er nog een knuffelbeertje in zijn bed en een knuffel-Bumba. Die knuffelbeer en die Bumba zijn beiden zo rond de 15 cm schat ik.

Aiden slaapt met 2 berentutdoekjes van Nestle, een grote paarse olifant van zo'n 40 cm en soms ligt er ook nog een grote beer in zijn bed van zo'n 40 cm.

Ik vind dit wel genoeg. Meer knuffels komen er ook niet. Zijn toch ook wel stofhappers namelijk. En uiteraard moeten ze af en toe toch ook eens gewassen worden.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dus zelf slaap je ook alleen maar in bed? Je leest er nooit een boek in, kijkt al helemaal geen TV in bed en doet er ook geen andere dingen?

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Ik heb niet eens een tv in de slaapkamer. :) Tv kijken doe ik in de woonkamer of in een andere kamer, maar niet in de slaapkamer. Niemand bij ons in huis heeft een tv op zijn/haar kamer en dat gaat niet gebeuren ook. Een boek lezen (of voorlezen) op/in bed vind ik prima, omdat dit een mooie manier is om rustig te worden voor het slapen. Tv kijken (en spelen) horen wat mij betreft gewoon niet thuis in bed. Mijn dochters hebben wel speelgoed op hun kamer, maar nooit in hun bed.

@Amdaa: Maar een lekker veilig hoekje kun je toch ook best met één of twee knuffels creeeren? Tuurlijk is meer misschien leuker voor een kind, maar dat geldt vrijwel altijd voor alles. Wat is er leuker dan één ijsje? twee ijsjes... Als ouder kun je toch gewoon nee zeggen. Als mijn dochter haar zin zou krijgen, zou haar bed vol liggen met Anna, Elsa Ariel, Merida en nog een hele zooi van die poppen ;) en zou ze zelf in een hoekje liggen.

Verder vind ik het geen groot issue hoor. Ieder zn ding. Ik denk alleen dat een heel legioen aan knuffels gewoon niet nodig is om je kindje zich fijn en veilig te laten voelen in bed.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier slapen ze beiden met 2 knuffeltjes in bed. Allebei dezelfde, alleen in een andere kleur. Aan de ledikantjes hangt nog een konijn waar een muziekje uit komt.

Vind speelgoed ook niet nodig in bed. Bed is om te slapen, niet om te spelen. Knuffels mogen ook niet uit bed komen.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waar aan mee? Aan het hebben van veel knuffels en daarmee tutten door een peuter/ kleuter?
    Dat moet je als ouder verbieden/ niet willen omdat... ???

10. Tooto

Tooto Niet meer actief

Hier komen er sowieso geen 20 knuffels in huis, omdat ik het onzin vind Bied voor mij geen meerwaarde. Met 1 a 2 knuffels kan je het ook knus hebben.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    MIJ bieden ze ook geen meerwaarde, maar aan mijn dochter wel. Ik vul niet voor mijn kinderen in wat zij mooi/leuk/belangrijk vinden.

12. Tooto

Tooto Niet meer actief

Ik ook niet, maar dat wilt niet zeggen dat ze er 20 hoeft te hebben, maar dat is mijn mening, ieder zijn manier

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hier liggen 5 knuffels in zijn bed, waarvan 1 zijn favo knuffel is en die heeft hij ook vast, de rest ligt in de hoek van zijn 1 pers bed.
    20 knuffels in bed gaat hier ook echt niet gebeuren, en auto' s, boeken, speelgoed al helemaal niet, denk dat er dan weinig van slapen terecht komt bij zoonlief :D

14. Koon

Koon Niet meer actief

Zoon heeft er een stuk of 8. 1 lievelings!
    Ik had er vroeger wel 20 denk ik. Ik had als kind veel behoefte aan een knus en zacht bed. Had mijn knuffels echt nodig. En het is helemaal goed gekomen met me :D

15. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Die vent zal wel tekort komen :D

Ontopic, ik had vroeger veel knuffels, waren mijn maatjes en ik had ze dan s avonds allemaal op mijn bed uitgestald alsof t een klaslokaal was.
    Als we op vakantie gingen mochten er maar een paar mee en dan smokkelden ik en mn broer nog wat onder onze jas of in de auto. Als we dan een eindje op weg waren lieten we ze aan onze ouders zien dat we ze stiekem hadden meegenomen. De grootste lol hadden we erom

Mijn dochtertje is pas 3 maanden dus hou ik t bedje echt voor alleen slapen zodat ze niet teveel prikkels krijgt. Maar als ze wat ouder is mogen dr heus wel knuffels mee! ;)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier al wat oudere jongens maar allebei vanaf een jaar of 3 zijn ze helemaal idolaat van knuffels.
    Ze hebben er ook een bult in bed liggen, maar hebben allebei 1 lievelingsknuffel.
    Ze voeren er toneelstukjes voor op, kunnen er uren mee spelen.
    En ik vind dat hartstikke leuk. Het stimuleert de fantasie en samenspel. Ze hebben allebei een groot bed.
    Alleen met het bed verschonen is het irritant, maar ze halen ze er tegenwoordig zelf af en leggen ze er ook weer zelf op 👍🏻

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier wordt elk weekend de verjaardag van 1 knuffel gevierd, helemaal in de stijl van hoe ze het op school doen. Broer en zus doen enthousiast mee, al die andere knuffels ook, er worden kadotjes gebracht, tig liedjes enz, heerlijk!
    Het is gewoon speelgoed, ik vind het vrij bizar dat ik dat als ouder mooi of niet mooi moet vinden.

Andere twee kinderen hebben er overigens weinig mee, eentje slaapt nog steeds met zo'n tutdoekje/knuffel, en zoon heeft een zachte draak in zijn bed. Verschillende kinderen, verschillende behoeftes.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gaan de knuffels uit logeren 😂 bij elkaar, zeg maar. En verjaardagen worden ook gevierd.

Ja ik vind het ook raar om te bepalen wat ze wel of niet leuk mogen vinden qua spelen. Zolang het geen gewelddadig of ongeschikt iets is natuurlijk.
    En hier wordt actief op de kamer gespeeld. Als ze gaan slapen niet, maar overdag spelen ze gewoon lekker op hun kamer en dus ook op hun bed.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier heeft zoontje 2-3 knuffels in bed, een auto, poppetje en een tut.

Hij wordt snachts wakker en gaat dan heerlijk 10 minuten spelen om vervolgens weer te slapen. Dit deed ik ook vroeger dus (en nog steeds) heb er geen probleem mee. Mijn man in het begin wel totdat hij er elke nacht 2-3x uit kon om zoon te troosten-drinken geven-weet ik het wat allemaal. Maarja als zoon een van ons ziet denkt hij dat het ochtend is en er dus uit mag. Noway dat hij dan nog wilt slapen hahah. Nu wordt hij wakker entertaint zichzelf even en slaapt weer verder. Kind blij ouders blij

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nou, inderdaad. Ik ben echt verbaasd dat er moeders zijn die hier regels voor hebben :(

Deel Deze Pagina