eerste keer koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefzonnetje, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb een zielig ziek mannetje. Hij ligt nu lekker boven in zijn wiegje te slapen.... Gisteren was hij zo warm dat hij niet eens bij mij wilde drinken en alleen maar huilen... wat BV uit een flesje ging er gelukkig wel in.
    Hij wordt af en toe huilend wakker, wil een paar slokjes bij mij drinken en dan gaapt hij al weer en valt weer in slaap...
    Wel is hij tussendoor echt alert wakker en heeft hij net me eindelijk weer een lachje geschonken! :D maar verder kijkt hij zo zielig uit zijn oogjes.

    Ik vind het heel lastig hoe ik hem nu moet aankleden en toe moet dekken. Hij heeft 38,5 , ik heb hem een rompertje zonder mouwtjes en een dun katoenen overslaghempje met mouwtjes aangedaan. Hij ligt in zijn dunne slaapzakje, lakentje erover en alleen over zijn beentjes een dekentje losjes.
    Zo lastig dat ze zelf nog niet de deken hoger kunnen trekken als ze het koud hebben of van hun af doen als ze het warm hebben..
    Ik vind het echt moeilijk.......

    Hopelijk zakt de koorst snel.....
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He wat zielig dat Steven zo ziekies is. Weet je waar het van komt?

    Kun je hem niet een zetpil kinderparacetamol geven? Dat helpt om de koorts te laten zakken.

    Veel beterschap in ieder geval voor hem!
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Niet te warm kleden of een badje met temperatuur 2 graden koeler dan zijn lichaamstemperatuur..

    Paracetamol 120 mg mag je ook geven.

    Beterschap!
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @wendy; 120 mg? Is dat niet heel erg veel? Ik dacht dat die kleintjes maximaal 60 mochten hebben.
     
  5. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    inderdaad 60mg geven.

    maar je weet niet waarom hij koorts heeft? Niet van de entingen?
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Vanaf 3 maanden mogen ze 2-3 x daags rectaal 120 mg hebben, daarvoor idd 60 mg..

    Je kunt ook prima die van 60 mg gebruiken, deze zou je dan zelfs wat vaker dan 2-3 x daags mogen geven.
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hmm wat gek, ik heb gisteren die kinderparacetamol 60 mg gekocht bij de apotheek en daarop staat 2-3 keer per dag, vanaf 3 maanden. Dit zei de apotheker ook tegen me. Ze vertelde dat ze voorheen (toen er alleen nog 120 mg was) je de paracetamol doormidden moest doen.
     
  8. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    geen idee waarom hij ziek geworden was.... gelukkig is hij nu weer blij en is de koorts weg!

    veel slapen was hier het beste medicijn! Geen paracetamol gegeven, zijn lichaampje heeft al het werk zelf gedaan. Wel lekker in badje gedaan, af en toe een nat washandje over zijn bolletje enzo...

    ben blij dat hij weer beter is!
     
  9. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Steven gaf te kennen dat hij honger had toen ik net het berichtje aan het typen was....

    ik heb nog wel de huisarts gebeld omdat die 38,5 wel lang aanbleef houden. Die was natuurlijk precies met vakantie :( dus toch even vervanger gebeld. Kreeg de assistente, zij zei dat je idd paracetamol kon geven en verder dat hij wel moest drinken en voldoende plasluiers moest houden en als ik erg bezorgd was mocht ik wel langs komen. Ik heb nog gevraagd of ik een 'slechte' moeder was als ik geen paracetamol zou geven... dat was niet zo.
    Ik wil namelijk niet te snel zoiets geven, heb de grens op 39 gelegd.... dat is gelukkig niet bereikt.

    Hij heeft 1 dag echt iets van 21 uur geslapen, was max 30 min tussen door wakker.
     

Deel Deze Pagina