Baby einstein

Discussion in 'De babyuitzet' started by AMS, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Heeft iemand ervaring met de baby einstein dvd serie en wat vind je ervan?

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ken hem niet, maar het eerste wat me te binnen schoot was dat Einstein zelf ook zonder zo'n DVD een genie is geworden :)
    En persoonlijk ben ik niet zo van de tv voor baby's...

3. marjan77

marjan77 Bekend lid

wij hebben de muziek cd's van baby einstein, was dochterlief helemaal weg van!!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik ben zelf ook niet zo voor tv voor baby´s, alleen is het zo dat we onze baby 2 talig willen opvoeden en ik de enige ben die regelmatig nederlands tegen hem zal praten. Daardoor ben ik op zoek naar materiaal om hem nederlands te laten horen (dus als iemand bijv. leuke cdtips heeft zijn die ook welkom).

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik heb een 4-delige cd met kinderliedjes gewoon gedownload.

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn schoonouders hebben hem, de kids vinden het echt gewéldig!!!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    @keiko: is dit ook jouw ervaring hiermee?

8. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Nee, ik ken ze zelf niet. Maar al had ik ze zelf gebruikt dan kan ik natuurlijk nog niet inschatten of m'n zoontje dan slimmer was of juist niet..

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 1 dvd van baby einstein en Valerie vind het een hele leuke dvd.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Kijk eens in de bieb, daar hebben ze ook veel cd'tjes voor kinderen, luisterboeken etc.
    En veel voorlezen natuurlijk, en liedjes zingen, kinderrijmpjes e.d.

11. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    @tink: aangezien ik in spanje woon wordt het lastig om hier nederlandstalige dingen te vinden. Misschien heb je leuke tips voor luisterboeken?

12. marjan77

marjan77 Bekend lid

verzendt bol.com niet naar het buitenland?

13. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan vond er niks aan. En ik vond het zelf ook niet zo boeiend.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter vind het geweldig leuk. Eigenlijk al vanaf heel kleins af aan. Wij hebben er 3. Baby Santa Claus, Baby Mozart en Baby van Gogh .
    Toen ze nog klein was en altijd aan het jengelen was tijdens het eten, hebben we haar een tijdlang onder het eten in het wippertje gezet voor baby einstein. Ze vond het prachtig. Kindje van m'n beste vriendin ook :) je kon zo goed zien hoe hij alles volgde!
    Nu bij baby van Gogh, zitten er ook leuke rijmpjes bij. Ik vind hem leuk en had voor haar verjaardag nog meer dvd's gevraagd ;) .
    Mijn dochter kijkt eigenlijk alleen dit op tv en ze begint al te dansen als ze de begintune hoort. Erg leuk haha. Een tijdlang begon ze ook standaard te jengelen als ze het einddeuntje hoorde haha...

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik ken ze van op het werk. Werk met verst. gehandicapten. Ik vind het een goede Dvd voor jonge kinderen,... beeld en geluid aangepast op hun niveau. Ik vind het zelf wel wat te vergelijken met de programma's die ze uitzenden op Babytv. ( digitaal ) Als je een baby toch iets op televisie wilt laten zien zou ik wel voor de Einstein gaan, ...

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Interessant. Maar niet echt een representatief onderzoek, als ze maar 1008 ouders hebben ondervraagd... Want zijn dit dan ook 1008 kinderen, of zijn het er meer/minder? En wat doen de ouders zelf naast die DVD? Als je als ouder je kind alleen achter die DVD zet en er verder weinig mee praat, dan is dat niet gek dat het kind een lagere woordenschat heeft. Zo'n DVD moet altijd als EXTRA worden gebruikt, niet als vervanging.

Maar aan de andere kant staat er ook in dat artikel dat er geen bewijzen zijn dat de baby's er slimmer van worden of dat hun woordenschat vergroot wordt...

17. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Of een onderzoek representatief is of niet, kun je niet zien aan het aantal ondervraagden.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Lees eens verder. Er staat een "want" achter.

Share This Page