Ik ken hem niet, maar het eerste wat me te binnen schoot was dat Einstein zelf ook zonder zo'n DVD een genie is geworden En persoonlijk ben ik niet zo van de tv voor baby's...
Ik ben zelf ook niet zo voor tv voor baby´s, alleen is het zo dat we onze baby 2 talig willen opvoeden en ik de enige ben die regelmatig nederlands tegen hem zal praten. Daardoor ben ik op zoek naar materiaal om hem nederlands te laten horen (dus als iemand bijv. leuke cdtips heeft zijn die ook welkom).
Nee, ik ken ze zelf niet. Maar al had ik ze zelf gebruikt dan kan ik natuurlijk nog niet inschatten of m'n zoontje dan slimmer was of juist niet..
Kijk eens in de bieb, daar hebben ze ook veel cd'tjes voor kinderen, luisterboeken etc. En veel voorlezen natuurlijk, en liedjes zingen, kinderrijmpjes e.d.
@tink: aangezien ik in spanje woon wordt het lastig om hier nederlandstalige dingen te vinden. Misschien heb je leuke tips voor luisterboeken?
Mijn dochter vind het geweldig leuk. Eigenlijk al vanaf heel kleins af aan. Wij hebben er 3. Baby Santa Claus, Baby Mozart en Baby van Gogh . Toen ze nog klein was en altijd aan het jengelen was tijdens het eten, hebben we haar een tijdlang onder het eten in het wippertje gezet voor baby einstein. Ze vond het prachtig. Kindje van m'n beste vriendin ook je kon zo goed zien hoe hij alles volgde! Nu bij baby van Gogh, zitten er ook leuke rijmpjes bij. Ik vind hem leuk en had voor haar verjaardag nog meer dvd's gevraagd . Mijn dochter kijkt eigenlijk alleen dit op tv en ze begint al te dansen als ze de begintune hoort. Erg leuk haha. Een tijdlang begon ze ook standaard te jengelen als ze het einddeuntje hoorde haha...
Ik ken ze van op het werk. Werk met verst. gehandicapten. Ik vind het een goede Dvd voor jonge kinderen,... beeld en geluid aangepast op hun niveau. Ik vind het zelf wel wat te vergelijken met de programma's die ze uitzenden op Babytv. ( digitaal ) Als je een baby toch iets op televisie wilt laten zien zou ik wel voor de Einstein gaan, ...
Interessant. Maar niet echt een representatief onderzoek, als ze maar 1008 ouders hebben ondervraagd... Want zijn dit dan ook 1008 kinderen, of zijn het er meer/minder? En wat doen de ouders zelf naast die DVD? Als je als ouder je kind alleen achter die DVD zet en er verder weinig mee praat, dan is dat niet gek dat het kind een lagere woordenschat heeft. Zo'n DVD moet altijd als EXTRA worden gebruikt, niet als vervanging. Maar aan de andere kant staat er ook in dat artikel dat er geen bewijzen zijn dat de baby's er slimmer van worden of dat hun woordenschat vergroot wordt...