wat wel en niet strijken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door p1982, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

wat mag je wel strijken en wat echt niet.
    Ga morgen beginnen met het wassen en dacht wat mag ik wel en niet strijken

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je mag alles strijken. Als je de sokjes wil strijken, dan mag dat ;)

Maar hydrofiele luiers nemen wel minder water op, als je ze hebt gestreken. Dus daarbij is het beter om ze niet te strijken. Verder zou ik het zo niet weten.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.213
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Staat meestal ook wel in de label in kledingstuk;). Ik strijk wel zijn shirtjes, broekjes en rompertjes. Hydrofielluiers strijk ik ook niet vind ik zonde van mijn tijd en ze nemen inderdaad minder water op. Verder moet je zelf kijken wat je prettig vindt. Ik irriteer me aan gekreukelde kleding en rompertjes. Wil het netjes hebben in zijn kast. Tja haal zelf zoveel werk op mijn hals :D

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan en mag volgens mij alles strijken ;)!
    Wat geschreven word over die hydrofiel luiers klopt wel idd ;)! Ik had ze eerst allemaal gestreken omdat ik dat mooi vond liggen in de kast (tja je wil het toch netjes hebben, ik tenminste) nu liggen er 1 klein stapeltje met gestreken doeken, en een grote stapel met ongestreken doeken. Voor in het bedje en de kinderwagen enzo vind ik wel dat ze gestreken moeten zijn, zodat het wat netter ligt. Maar die we gebruiken voor op het aankleedkussen, als spuugdoek, als leklap, als knuffeldoek, etc die strijk ik niet hoor ;)! Haha!

Sokjes kan je ook strijken als je wil idd :D!

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik strijk niet, ik vouw heeeeeeel strak zodat het er toch top uitziet! :D

(vind strijken echt zoooooooo zonde van mijn tijd! :))

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

same here :)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik strijk niet zo veel maar hydrofiel luiers juist weer wel. Anders zijn die echt mega gekreukeld en dat vind ik er echt niet uitzien in de wieg of ledikant ofzo.
    Ik kijk eigelijk bij de kledingstukken of ze gekreukeld zijn. Meestal zijn de meeste kleertjes niet gekreukeld. En rompers ga ik absoluut niet strijken.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    ik heb alleen de hydrofielluiers en spuuglapjes gestreken omdat die wel erg kreukelig waren, en de lakentjes natuurlijk. Kleertjes waren bijna niet gekreukd en rompers strijken vind ik onzin. Ik strijk mijn eigen onderbroeken ook niet.

9. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    de hydrofiele luiers had ik wel gestreken maar dat vond ik zo een rotklus dat ga ik echt niet weer doen,zijn er ook een hoop!
    verder strijk ik lakentjes voor wieg en ledikant en echt gekreukelde kleding maar als het niet zo gekreukeld is vouw ik het gewoon lekker strak op en hup de kast in!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik heb alles behalve de sokken en de washandjes gestreken.
    Nou moet ik wel zeggen dat ik strijken geen straf vind dus tja dan doe je het he hahahaha.
    Misschien straks als de kleine er is en ik minder tijd heb dat het dan ander wordt.

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Je mag alles strijken dan dat gebeurt hier dus ook. Ik strijk van de hydrofielluiers wel alleen de randen. Oh ja de sokken strijk ik ook niet :)

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik ook, en daarnaast zorgen dat je 1 stand lager centrifugeerd, en de was gelijk ophangt als hij klaar is, dus niet uren in de trommel laten zitten. En de was goed uitslaan voordat je het ophangt.
    Ik heb nergens kreukels in zitten, behalve de lakens, dat is dus ook het enige wat ik strijk.
    Van onze kleding stijk ik alleen spullen die van linnen zijn (welgeteld 1 broek dus :D ) en van de babykleding heb ik niks hoeven strijken, kwam super mooi van de waslijn af.
    Nog een tip, hang de kleertjes aan hangertjes, dan drogen ze helemaal mooi! Oke dan ben je wel ietsje pietsje langer bezig met was ophangen, maar ik heb het er voor over!

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb 1x bijna alles gestreken, dus lakens luiers doekjes en kleding daarna nooit meer! ik bleef aan de gang, en de kraamhulp strijkt niet voor je hoor dus sta je evt in de kraamtijd weer te strijken of je man moet het met liefde doen;)
    nu strijk alleen nog de overhempjes van Teun als ze te kreukelig zijn, maar ik hang ze nu vochtig op een hangertje en dan hoeft het al bijna niet meer...

sterkte er mee

14. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik ben ook aan de babywas begonnen, maar heb dus wel alles gestreken, op de sokjes na dan!

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wahahaha!
    Ik heb toen ik zwanger was ook alles gestreken.

Meiden, geloofffff me!
    Zodra je kleintje er is ga je echt niet meer strijken.
    Lekker wassen die hele handel en netjes opvouwen.
    Het wordt allemaal zo snel vies joh...je blijft dan wassen en strijken :S

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou wij strijken nog steeds, dus ook na de geboorte, de kleertjes als het nodig is hoor ;)! En ook de hydrofielluiers ;)!

Ophangen doen wij niet, hier gaat alles in de droger, dan nog warm eruit halen en opvouwen hoef je ook een hoop niet te strijken ;)!

Hier deed de kraamzorg overigens ook gewoon de strijk! Zelfs nog de dekbedovertrekken die we zelf nooit strijken maar vanuit de droger zo weer op bed gooien.

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    `
    haha hier precies hetzelfde, altijd een paar hydrofielluiers gestreken voor in bed enzo en de rest gewoon opgevouwen:D

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi toen ik zwanger was van me eerste heb ik echt alles gestreken.
    dit lag zo mooi in de kast,

maar zodra zei was geboren doe ik het echt niet meer
    het is zoveel en ik heb er gewoon geen tijd voor
    alleen de bloesjes bv wie echt kreuken strijk ik maar voor de rest gewoon strak opvouwen of ophangen,

nu heb ik de uitzet voor de nieuwe baby ook niet gestreken, gewoon strak opgevouwen.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik strijk nu (nog wel tenminste) ALLES!!
    Heerlijke bezigheid, net als verven/schilderen, werkt erg ontspannen bij mij! :) Strijkplank op de laagste stand voor de bank, een fijne serie op tv (zoals Lipstick Jungle) en strijken maar! :D
    Ik was de kleertjes hier op 40 graden en ik heb wel eens gehoord dat je met strijken de laatste bacteriën dood.
    Ik denk dat als de kleine er straks is, ik niet alles meer ga strijken hoor. Ik heb er nu gewoon alle tijd voor en ik vind het erg fijn!
    Van de hydrofiele luiers zei mijn schoonzusje ook al, maar ik vond het er niet uitzien, zo gekreukeld in de kast!

Gr Lisszy

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wilde net een topic openen over het strijken van de kleertjes.

Ik heb besloten alleen de echte gekreukelde truitjes te strijken. Broekjes, rompers, hydrofielluiers niet. Hoe gekreukt ook, ik ga er niet aan beginnen.

Gooien jullie de kleertjes ook in de droger?

Deel Deze Pagina