Hooikoort bij dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femhe, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Zijn er moeders die een dreumes hebben met hooikoorts? Onze zoon is 1.5 en heeft de laatste tijd geregeld "pus"oogjes in combinatie met een loopneus. Volgens de huisarts is het zeer onwaarschijnlijk dat het hooikoorts is. Echter heeft hij het altijd op het moment dat er een pollenalarm wordt afgegeven. Hij wordt s ochtends wakker met schone ogen, maar zodra we naar buiten gaan zitten zn ogen weer vol. Zn ogen worden niet rood o.i.d.
    Zijn er mensen die dit herkennen?

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik denk dat ze gewoon die diagnose nog niet willen/kunnen stellen op die leeftijd.
    Toen mijn zoon die leeftijd had, dacht ik dat ook een keer (omdat hij vaak een loopneus had), maar toen lachte die huisarts me bijna uit (Hoe ik daarbij kwam?). Hij heeft het inderdaad niet, maar om me nu zo af te schepen...

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hooikoorts begint vaak pas op een leeftijd vanaf 6 - 7 jaar (of later in de pubertijd). Er zijn uiteraard uitzonderingen maar de kans dat een baby of peuter hooikoorts heeft is relatief klein. De kans dat je kindje gewoon verkouden is, zelfs heel erg vaak is op die leeftijd dan weer erg groot ;)

Mijn zoontje heeft een paar weken geleden veel last van jeukogen gehad. Toen dachten we ook aan hooikoorts. De huisarts nam het wel serieus en heeft naar zn ogen gekeken. Dat was niet erg rood en gezien zijn jonge leeftijd gaat hij er vanuit dat het geen hooikoorts is.

Nu gaat het weer stukken beter :)

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Pusoogjes en een loopneus komt hier overigens heel vaak voor. Kinderen zijn vaak verkouden en als de neus dicht zit komt het uit de ogen. Sneu is het wel, omdat schoonmaken zo vervelend voor ze is.

5. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Maar bij een flinke verkoudheid worden ze hier altijd juist wakker met dikke pusogen en flinke vieze neuzen. Dat is nu dus niet het geval. S ochtends wordt hij helemaal schoon wakker. Dat vind ik juist zo typisch..

Deel Deze Pagina