Wassen jullie ook alvast de knuffels voordat de kleine komt? Ik las iemand die zei dat de kleertjes zeker gewassen moeten worden ivm allergie maar ook omdat iedereen met ze vieze tekken eraan gezeten heeft. Dat is toch ook met de knuffels ect?
Ik heb een knuffeltje gewassen omdat die een beetje smoezelig was geworden. Gewoon in een oude kussensloop in de wasmachine. Nieuwe knuffels was ik eigenlijk nooit, is ook niet echt nodig volgens mij.
Als je baby net geboren is ga je hem sowieso niet met zo'n enorme beer in zijn wiegje leggen neem ik aan....dus knuffels zijn de eerste tijd meer voor de sier, en dan is wassen niet nodig (vind ik dan). Zo'n klein tutpopje die ze op een gegeven moment in hun mondje gaan stoppen zou ik denk ik wel vooraf wassen.
Ik heb ze nooit gewassen.. 1 knuffel wel, die was niet nieuw maar gekregen van iemand. Alleen was hij helemaal lelijk en raar geworden dus die heb ik maar weggedaan.
tja alle knuffels verdwijnen uiteindelijk in de mond heb ik gemerkt . Maar ik heb niets gewassen, op 1 of 2 tutteldoekjes na, maarja, zoals ik al zei; uiteindelijk verdwijnt alles in de mond . Nu zijn er al wel meerdere knuffels gewassen, al dat kwijl
in het begin knuffelen ze nog niet zo hard idd en later pakken ze van alles in hun mond en kruipen ze over de vloer. nou is dat hier wel schoon, maar niet steriel. dus die knuffel hoeft denk ik ook niet steriel te zijn
als je kindje in de couveuse wordt opgenomen en je wilt een knuffeltje erbij doen moet deze op 60 grd gewassen worden. Thuis hoeft dat niet. Omdat je in de couveuse met zeer kwetsbare kindjes te maken hebt, wordt hier voor gekozen.
ja dat is anders denk ik. maar ik bedoel als ze echt al een maand of drie zijn en een beetje gaan spelen
Ik heb wel al mijn knuffels gewassen. Alles was nieuw maar vond het zelf geen prettig idee. Kleine knuffels gewoon in een waszak en de grote gewoon los in de wasmachine en alles ziet er nog keurig uit. Niets in lelijk geworden van het wassen, gewoon het korte wasprogramma meer niet. Vind het wel zo fris idee alles schoon.
hier wel. vind het een vies idee dat vreemden er met hun weet-ik-veel-hoe-vieze handen aan gezeten hebben. sommige knuffels zijn ook al in de winkel 'uitgeprobeerd' door andere kids. kwijl en al erop, juk! dus hier gaan ze in een kussensloop op het korte 30 graden programma, met sensitive wasmiddel voor fijne was. kan er weinig mis gaan, lijkt me! tuurlijk hoeft niet alles perfect schoon / steriel te zijn, maar wat uit een winkel komt vind ik gewoon viezig voor zo'n kleintje. zitten toch mensen met hun neuspeuter-wc-handen aan...
grappig hoe je het zegt Lien78! Maar je hebt wel gelijk (vind ik dan). Ik heb ook bijna alle knuffels gewassen.
Ja ook ik heb alles gewassen hoor, ik vond het ook een vies idee. En lelijk worden ze er echt niet van!
mijn omgeving verklaart me voor gek, maar ik was alle knuffels voordat mijn kinderen ermee mogen spelen! ik vind dat echt vies. je weet nooit waar die knuffel vandaan komt, en kinderen mogen graag ermee knuffelen en erop sabbelen etc. bijna alle knuffels kunnen prima tegen wassen, zelfs als erop staat dat ze alleen even afgenomen mogen worden.
Ik was ook alle knuffels. En zeker de tutknuffels. En de knuffeltjes waar ze vaak mee knuffelt (lees:, onder kwijlt, in de mond stopt, van zich af gooit en aan de oren trekt) was ik ook zeer regelmatig. Ongeveer 1 keer per twee weken. Ik vind dat wel zo hygienisch en ook omdat die knuffels overal mee naar toe gaan. In de wasmachine en ophangen aan de oren .
Ik heb tot nu toe alle knuffels gewassen, ze zien er even goed uit. Ook al zijn ze nieuw (o.a tutknuffels) zou ik ze gewoon wassen, er zitten echt veel bacterien aan hoor al zou niemand het hebben aangeraakt. Beter gewoon wassen, kleine moeite.
ik was ook alle (nieuwe) knuffels idd het hoeft niet steriel te zijn maar je weet niet waar het gelegen heeft en wie of wat het heeft aan geraakt. laatst liep ik bij de blokker kijken naar een knuffel voor dekleine zijn kamertje. liep daar een hond tussen de knuffels te snuiven.vind ik niet echt een lekker idee
Nee, was zelfs nog nooit bij me opgekomen. Ik was ze zodra ze smoezelig worden of er aan gesabbeld of op gekwijld wordt. De eerste tijd had ze toch zelden knuffels in bed.
hier gaan we ook geen knuffels in bed geven, maar wél in de box. ik zie het verschil dat niet; vind het net zo vies. punt is, dat je niet weet wat ermee gebeurd is vóór jij ze krijgt/koopt. ik zie echt váák kindjes in speelgoedwinkels uitgebreid knuffelen met knuffels daar. heel zoet om te zien, maar ik vind het gewoon een goor idee dat mijn uk dan een 'tweedehands' knuffel krijgt. plus mijn argument van de nueuspeuter-wc-handen van ouders etc. bahbahbahbahbahbah!
Nou, dat scheelt, mijn dochter wou de eerste 2 maanden helemaal niet in de box, en in de wagenbak en wipstoel had ze alleen een zilveren rammelaar/bijtring en zo'n plastic sleutelbos. En later komt ze toch wel in aanraking met andere dingen die door vieze neuspeutersnotkontkrabkwijl-kinderen zijn aangeraakt, dus daar heb ik me toen maar bij neergelegd.