Baby Bjorn buikdrager

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lillibit, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik moet deze week nog snel een cadeau verzinnen voor de kerst, en denk eraan om te gaan voor een buikdrager van babybjorn. Wilde eerst voor een draagdoek gaan, maar bij nader inzien lijkt mij dat een heel gedoe, al dat inwikkelen, hjahaha!
    Nu denk ik dat die babybjorn ook heel fijn is. Iemand hier goede, of juist slechte ervarinen mee? Ik wilde voor het basismodel gaan, die is tot geloof ik tien kilo? Is dat voldoende? Tot wanneer is dat ongeveer??
    Alle ervaringen zijn welkom!!! :D

2. Hester

Hester Niet meer actief

Er zijn hier volgens mij nogal wat voorstanders van wikkeldoeken en draagdoeken, maar ik had hetzelfde als jij: leek me veel gedoe en dus had ik voor mijn zoon de Baby Bjorn draagzak met cape erbij en ik vond het geweldig! Niet voor uren dragen, maar wel voor boodschappen doen (handen vrij, dus wagentje kunnen duwen enz) of naar het CB lopen en dat soort dingetjes.

Ik weet helaas niet meer precies hoe lang hij erin heeft gezeten, maar toen hij 6 maanden oud was, heb ik de draagzak intensief gebruikt op vakantie in IJsland: lekker warm met die cape erbij, geen gedoe met een buggy rijden op ijs / sneeuw etc.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik begrijp dat een draagdoek je nogal ingewikkeld lijkt, dit valt écht heel goed mee. (ik ben enorm onhandig en kan vrij goed knopen ondertussen) Je kan zelfs een draagconsult volgen om een knoop perfect onder de knie te krijgen. Dit zou je kunnen doen met het geld dat je uitspaart door een doek te kopen ipv een babybjorn. ;)

Als je toch liever een voorgevormde drager hebt, heb je véél keuze in ergonomische dragers die vaak goedkoper zijn er er mooier uitzien en die je langer dan 10kg (in ons geval 8 maanden) kan dragen!
    Vb: manduca, beco butterfly of beco paige, bondolino, ergocarrier,.... Deze zijn te gebruiken tot +/- 20kg of 2-3 jaar.

Er bestaan ook doekenbieben waar je voor een klein prijsje ook een drager kan lenen voor enkele weken.
    En bij Babybij (www.babybij.nl) kan je 1x/maand naar de inloopochtend om dragers te passen, vragen te stellen, knopen te leren,...

Als je voor één van deze opties wil kiezen en dit ook als kerstcadeau wil krijgen, zou je een waardebon van één van die winkels kunnen vragen. ;)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, zo'n doek lijkt idd heel ingewikkeld, maar vind het toch echt een eitje om zo'n ding te knopen hoor! Heb em meestal op een manier geknoopt dat ik de kleine er zo in en uit kan doen, alleen even iets losser of strakker zetten. Kan er dus ook echt uren mee rondlopen, en je hebt gewoon veel meer manieren van dragen en je kunt em tot 20kg gebruiken (dan wel op je rug).

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    ;)
    Haha, dat klopt idd, al die mensen brengen me weer aan het twijfelen, maar ik zag al die ingewikkelde bijsluiters, met tig tekeningen hoe ik dat ding moet knopen.... voor mij een reden om af te haken! ;)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zoals Elke ook al zegt: als je liever voor een voorgevormde drager wil gaan, ga dan in ieder geval voor een ergonomische. Een BB is echt niet ideaal voor de heupjes van de baby en zit voor de moeder vaak ook veel minder comfortabel. Voor een pasgeboren baby zou ik kijken naar een Bondolino. Voor een iets oudere baby kun je ook heel goed voor een Manduca gaan. Rits rats en je hebt hem dichtgeklikt. En ergonomisch dus. ;) Succes!

7. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een babybjorn én een draagdoek. Voor even naar de supermarkt om de hoek vind ik de babybjorn heel handig. Net even iets sneller en makkelijker voor een kort tripje buitenshuis. Ook mijn vriend gebruikt de babybjorn graag.

Ik heb de Babybjorn Active, die heeft ook een stuk in de onderrug zitten, wat extra steun geeft. Ben daar erg blij mee, dus die zou ik adviseren.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh en met de babybjorn kun je niet op de rug dragen. Je doet er dus veel minder lang mee. :)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier een paar ergonomische dragers:
    SlingoMama: Voorgevormde Draagzak
    Zelf gaan we voor een Bondolino: die vind ik mooi, praktisch (op maat te knopen, makkelijk als we wisselen want vriend en ik hebben een andere maat, er is zelfs een verlengstuk verkrijgbaar) en is goed voor de baby. Oh en ook nog goedkoper dan de babybjorn :)

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Die Bondolino, is dat een doek of een zak en om welk model gata het dan? Hierboven was er nl ook al iemand tevreden over, dan kan ik even zoeken of ik dat wat vind!!

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als je op die link van Slingomama klikt, zie je wat een bondolino is en zie je ook nog andere voorgevormde dragers.

Seg, maar waar woon je ergens? Als je eens wat wil proberen...

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb net op beide sites zitten kijken en die buikdrager van Bondolino (Babydrager hoopediz) ziet er ook goed uit! Ik weet nl dat bij zo'n drager mijn vriend hem ook gaat dragen, en bij een doek niet! Heb je ervaring met die?
    Ik woon helaas in MIdden nederland en jij zo te zien in Belgie... :) Dat wordt een beetje lastig haha!

En zijn die trouwens ook in de winkel te koop of alleen via de site?
    Veel vragen heb ik he?? ;)

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Voor zover ik weet kun je die ergonomische dragers alleen via sites bestellen. Maar bij de doekenbieb van BabyBij kun je ze wel lenen en uitproberen, handig!

Wij hebben, naast een stapel draagdoeken (zowel rekbare als geweven) binnenkort een Manduca: vriendlief is niet van de knoperij, en ziet zo'n draagzak wél zitten.
    Babybjörn hebben we bij S ander geprobeerd, en vonden we allemaal drie keer niks: San zat er heel rot in (hing er heel rot in, eigenlijk) en wij kregen al heel snel pijn aan onze rug ervan. En dan hadden we nog het meest luxe model, mét rugsteun en extra ventilatie en weet ik wat nog meer.

Voordelen van ergonomische draagzakken boven de BB:
    -kindje zit er veel beter in; knietjes hoger dan billen en heupjes gespreid. Bovendien zitten ze er echt in, terwijl ze in een BB hangen op hun kruis (stel je even voor hoe dat voelt...)
    -je kunt er langer mee doen; vaak tot 20 kilo itt. de BB die tot max. 10 kilo kan (al vondne wij het dus bij 5 kilo al onaangenaam)
    -je kunt ze op de buik, heup en rug gebruiken, en de BB alleen op de buik.
    -ze zijn vaak goedkoper dan een BB
    -je hebt meer keus in modellen en merken, zodat je iets kunt vinden wat bij je past.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in het midden van het land wonen heel veel draag mama's... als je kijkt op dragen en voeden forum zou je kunnen kijken bij wie je keer langs mag gaan om zowel doeken als ergonomische dragers uit te proberen..
    heb doeken, Meitais en nu ook een beco onderweg.. doek knopen lijkt moeilijk, maar heb 30 seconden nodig om doek goed te knopen.. en dan kan ik uren dragen.. terwijl ik met een BB al vrij snel moest afhaken.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb de BB active gehad en vond hem heel makkelijk in gebruik, vooral als ik even met de hond een blokje om ging, klik, klak, klaar.
    Draagdoek heb ik ook, maar dat vindt mijn man te ingewikkeld en ik heb zelf ook niet altijd zin om die grote lap stof mee te nemen. Heb er uiteindelijk nog een Manduca bijgekocht, omdat je die ook op de rug kunt gebruiken en een stuk langer meegaat qua gewicht en grootte van je kindje.
    De manduca kun je tot een aardig klein pakketje maken, handig om mee te nemen in je tas ofzo. Ik heb er eentje met een printje, want het oog wil ook wat.
    Wat ook een voordeel is van de Manduca in tegenstelling tot de BB is dat door die beentjes meer gespreid zitten, is dat ze niet tijdens het wandelen in je kruis trappen! De BB was weer makkelijk te verstellen tijdens het dragen, even een bandje aantrekken etc., bij de Manduca blijven die bandjes nog al eens hangen, heel irritant.
    Draagdoek ken ik een paar basisknopen van en daar red ik me wel mee, als ze eenmaal goed zitten, zit het ook heel fijn, maar het is wel even oefenen.

16. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Wij hebben een aantal draagdoeken en sinds kort ook een bondolino gekocht, manlief krijgt het knopen met een doek maar niet onder de knie en wil 2de kleintje toch ook wel dragen.
    We hebben hem nu alleen uitgeprobeert met ons zoontje, die vond het helemaal leuk en zat er prima in op zowel rug als buik bij manlief.
    Zelf vond ik hem een beetje lastig testen met dikke buik, maar werkt sneller als met draagdoek terwijl ik daar toch wel handig in ben.
    Ben benieuwd hoe hij bevalt met een pasgeboren baby! maar goed daar moeten we nog even op wachten.

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb even rondgekeken en denk dat ik toch voor de Bondolino ga... wie weet koop ik er nog wel een doek bij, maar het gaat nu om een cadeau voor ons samen (Ikke + vriend) en hij zal geen gebruik gaan maken van een doek.
    Heeft er iemand nog tips via welke site ik deze het beste kan bestellen en hoe lang het duurt eer ik hem in huis heb?

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
  19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat goed! Zal jouw kindje even lekker zitten! Welke heb je gekozen? (haha lekker nieuwsgierig.. ;))

Deel Deze Pagina