Knuffels

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij hebben bedknuffels. Twee knuffels waarmee ze al vanaf haar geboorte slaapt. Diezelfde liggen ook in haar bedje bij opa en oma en we hebben nog een set reserve. Maar die knuffels komen haar bedje niet uit.

    Beneden heeft ze nog heel veel andere knuffels en poppen waar ze wisselend mee speelt. Maar daar is ze niet enorm aan gehecht. Soms gaat er eentje mee de auto in of boodschappen mee doen.
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Geen regels. Maar er is ook niemand heel gehecht aan die dingen. De populairste, Aap, weleens vergeten ergens en dan bleef hij daar slapen inclusief foto’s die dan werden geappt. Superleuk.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Wij zijn ook begonnen ooit met de regel knuffie blijft in bed. Tot dochter een keer ziek was en knuf wel mee naar beneden mocht.... tja nu doen we er gewoon niet moeilijk over. Waarom zouden we. De jongste is een echte knuffelfan, dagelijks neemt hij er 3 o f 4 mee naar beneden (altijd inclusief zijn 2 favorieten). Ze liggen hier dan overdag wat op de bank meestal en gaan 's avonds weer mee naar boven. Soms spelen ze met een hele berg knuffels, tja het hoort ook gewoon bij hun speelgoed toch.
    Als we ver in de auto gaan naar familie ofzo mogen ze allebei 1 of 2 meenemen. Ze gaan niet mee winkels in ofzo wel met de reden dat ze dan erg vies kunnen worden, maar dat begrijpen ze ook wel. Van hun favoriete knuffels hebben we een extra exemplaar trouwens.
     
  4. Melief

    Melief Niet meer actief

    Favoriete knuffel blijft in bed(tenzij ze ziek zijn oid) buiten kwijtraak gevaar vind ik het ook vies als zo’n beest overal overheen en doorheen sleept. Voor mijn zoontje gaat hij soms nog wel mee als hij in de wagen of auto gaat slapen maar daarbuiten dan ook in de tas.

    Mijn dochter speelt wel veel met haar andere knuffels beneden en neemt regelmatig wat mee ergens heen.
     
  5. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    M'n oudste heeft 2 favoriete knuffels. 1 is echt z'n slaapknuffel en blijft in bed of thuis. De ander gaat regelmatig ergens mee naartoe en standaard naar de opvang. De oudste vind al snel situaties met vreemde mensen spannend en als wij weggaan al helemaal. Hij heeft dan veel houvast en veiligheid aan z'n knuffel. Zou niet weten waarom ik daar dan streng mee om moet gaan.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn zoon leeft en ademt met zn vos. Hij vraagt ook direct om "jos" als hij m vergeet. Hij heeft m non stop vast. Dus dat doet hij er mee :p
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier willen ze soms hun knuffel mee om bv te laten zien hoe het park eruit ziet, of de supermarkt etc. Ze vinden het gewoon gezellig als een knuffel mee gaat.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Mijn dochters knuffelen ermee. :roflmao:
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Hier gaan knuffels overal mee naartoe. Alleen tijdens het eten mogen ze niet op tafel liggen. Met de knuffels wordt echt als met poppen gespeeld, zitten op een rijtje, worden voorgelezen, eten gegeven, mee gewandeld, etc.
    Er zijn wel een paar favo knuffels, maar geen waar ze niet zonder kunnen. Dat zou ook lastig zijn omdat ze regelmatig de was in gaan.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bij ons blijft speelgoed in huis, knuffels dus ook. Er mogen er een aantal mee naar bed, ik vind het prima als die weer mee naar beneden komen.

    De enige uitzondering is als er ergens anders geslapen wordt.

    Op die manier zijn we ooit een favoriet kwijt geraakt. Zoon was opgenomen in het ziekenhuis, uiteraard mocht zijn knuffel mee. We hadden zijn naam en ons telefoonnummer op zo'n labeltje erin gestreken. Een verpleegkundige heeft die bij het vuile wasgoed gekiept. We hebben nog ergens een formulier ingevuld, maar die knuffel zagen we nooit meer terug.
     
  11. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    De knuffels liggen overal. Beneden liggen een aantal van zoon en dochter. De rest ligt bij dochter op haar kamer in een mand.
    Zoontje is een jaar speelt weinig met knuffels, slaapt er ook niet mee. Dochter van 4 is gek op haar knuffels, er slaapt regelmatig één in bed. Ze speelt ermee, ze mogen mee naar buiten, naar de winkel, op bezoek, naar festivals.
    Beer is al een keer gesminkt als poes.
    Toen ze kleiner was is het een tijdje een gevoel van veiligheid geweest. Nu vooral spel. Regelmatig gaat er een knuffel mee naar school om te laten zien.
    We hebben geen lievelingsknuffel en zijn nog geen knuffel verloren. Zijn ze vies dan gaan ze in de was.
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Mijn dochters heeft knuffels voor in bed, die blijven ook in bed. En knuffels om mee te spelen die ook mee mogen in de auto etc.
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Oh nou ik heb nooit beseft dat je daar streng in kunt zijn, wij zijn dan in elk geval totaaal losgeslagen:D
    Mijn kinderen zijn gek op hun knuffels, de 8-jarige ook nog steeds. Knuffels worden gebruikt als poppen idd, in rollenspellen. Jongste mag altijd 1 knuffel meenemen als we de deur uit gaan. Van oudste hoeft dat inmiddels niet meer.

    We maken regelmatig gekke foto’s van de knuffel die mee mag, over wat voor avonturen hij nu weer beleefd. Ja hij wordt weleens vies en hij blijft weleens ergens liggen, maar dat levert altijd alleen maar leuke verhalen op.
    Een jas of drinkbeker of whatever je meeneemt op pad kan ook vies worden of kwijtraken, dat is een risico wat ik voor lief neem.
     
    wwrr, Champetter en Adje vinden dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ze hebben allebei een favoriete knuffel.
    Die mag mee naar oma en het kdv.
    Verder blijven ze thuis.
    Die van C zijn we constant kwijt dus die moet nu ze 3 is der knuffel boven in bed laten.
    Soms mag ze beer even halen en mee knuffelen maar daarna moet ie gelijk op de trap zodat we em niet kwijt raken.

    N pakt de reserve muizen ook dus daar ben ik iets minder streng op.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier zijn ze in principe ook om mee te slapen en blijven in bed, maar dochter is erg gehecht aan 1 knuffel dus die mocht in het begin mee naar de peuterschool om troost te bieden bij het afscheid, daarna ging deze de tas in.
     
  16. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Hier zijn de knuffels echt vriendjes, die liggen zeker niet alleen in bed. Ze hebben er allebei ook meerdere, met ook een favoriet.
    Maar ze zijn er niet zo aan gehecht dat ze er niet zonder kunnen slapen, gelukkig. Ze liggen dus ook wel eens beneden.

    Zoon heeft heel veel knuffels op het plankje boven zijn bed en een stuk of 3-4 in bed, maar dat wisselt welke dat zijn.
    Hij kan niet slapen zonder zijn ‘lipjedoekjes’, dat zijn de Spuugdoekjes van de zeeman en daar hebben we er een stuk of 30 van. Die blijven wel in bed (of lange autorit) want die worden echt geassocieerd met slapen. Dat heeft dochter met haar speen.

    Naar een pretpark oid nemen wij geen knuffels mee. Ik neem zo min mogelijk mee, ik wil daar allemaal niet mee slepen.
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is bijna 1.5 jaar, maar hecht nog geen enkele waarde aan een knuffel.
    Hij heeft er dus ook geen een in bed.
    Wel een aantal in zijn kamer in een mand, maar hij kijkt er niet naar om.
    Weet niet of dat nog komt, maar dan blijft zjjn knuffel mooi in huis.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier was dat ook altijd inderdaad! Ik snap ook echt niet waarom een knuffel niet mee zou mogen.
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hier mogen de knuffels wel mee naar buiten, maar ze blijven in de auto, bakfiets of boodschappenmand van de kinderwagen.
    Die van Emma zijn we 2x echt kwijt geraakt, 1x op het strand in Zeeland. Maar beide keren hebben we hem wonder boven wonder terug gevonden. Ze zijn helaas ook niet meer in kleine versie te koop. Emma heeft Jet en Fayèn heeft Jokie.

    Mia heeft als enige nog steeds een speen. Die andere 2 waren er met 5 maanden af.
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn kinderen mogen hun knuffels overal mee naar toe nemen. Ze hebben er ook heel veel en het fungeert in meeste gevallen gewoon als speelgoed, ze spelen veel met hun knuffels, ook samen. Ze hebben wel favorieten, maar geen 'ontroostbaar-als-ik-deze-kwijt-raak' knuffels. Dan pakken ze wel een andere om mee te slapen ;)...

    (in 12 jaar tijd ben ik 1 keer een klein knuffeltje kwijtgeraakt, verder niet)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina