Knuffels

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, dat zijn de gevolgen dus; knuffel-verdriet. Hier zouden ze er wel echt heel verdrietig over zijn, maar daardoor zijn ze ook voorzichtig met hun knuffels.
     
  2. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Dochter heeft 3 slaapknuffels. Kleine nijn, grote nijn en muzieknijn. We hebben ze ook allemaal x3 in geval van kwijtraken. Was ze regelmatig en wissel ze af. We hebben een kleine en een grote op het kdv en muzieknijn in de ultieme favoriet dus die ligt in de auto en gaat mee naar kdv en weer mee terug maar blijft dan in de auto liggen. Een setje in bed en daarvan mag er best 1 mee naar beneden. In de luiertas zit standaard een kleine nijn voor verdriet oid onderweg. Op visite mogen ze ook gewoon mee alleen naar de speeltuin niet.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Als mijn dochter der beer kwijt is raakt ze volledig in paniek en slaapt ze niet.
    Ik heb destijds geprobeerd om andere knuffels te geven en af te wisselen maar alleen met beer viel ze rustig in slaap.
    Als ze hem vergeten is accepteerd ze een andere knuffel prima sinds een paar maanden.
    We waren hem vorige week vergeten op vakantie en toen hebben we gezegd dat beer thuis op het huis aan het passen was. En dat was prima.
    Maar als ze dus niet weet waar beer is is het 1 groot drama.
    Al vanaf dat ze die pokke beer heeft en dat was met 10 maanden :rolleyes:
     
  4. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Hij mag zijn knuffel meenemen naar de huiskamer, maar vaak legt hij hem zelf op bed en vraagt er de hele dag niet meer om.
    Wanneer hij hem wel meeneemt naar de huiskamer dan legt hij hem op de bank en kijkt er de hele dag niet meer naar om.
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier heeft ze 5 dezelfde knuffeldoeken in 2 kleuren en dan nog een knuffeltje van dezelfde lijn. Die knuffel blijft in bed, de knuffeldoeken mogen overal mee naar toe. 1 ligt bij de opvang, en dan heeft ze elk kleurtje een reserve voor in de was. Zie het probleem niet als ze dat bij zich hebben..
     
  6. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    10 jaar geleden zijn wij in euro Disney geweest. Daar had mijn man als aandenken een plutoknuffel gekocht.

    Toen de oudste 8 maanden was, was ik boven op de kledingkast aan het opruimen en dus ook pluto even van de kast af.
    Mijn zoon spreidde zijn armen en wilde perse pluto.
    Ik gaf hem deze en hij wilde hem niet meer loslaten....
    Tja, was overduidelijk, hij heeft een favoriete knuffel.
    Knuffel ligt vaak gewoon in bed, maar soms ook beneden.
    Hij mag nooit naar buiten tenzij we weg gaan.
    Maar zoveel mogelijk in bed.

    De jongste heeft geen favoriet, alles wat zacht is is goed.
     
  7. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Onze kinderen hebben beide favoriete knuffels, de oudste 1, de jongste 2. Ze mogen overal mee naartoe, al vindt de oudste dat vaak te spannend omdat ze bang is hem kwijt te raken. Bij spannende momenten hebben ze altijd hun knuffel bij zich en daar hebben ze zoveel aan! Ik had vroeger zelf ook een knuffel waar ik een zelfde ‘band’ mee had en heb daar ook veel aan gehad op emotioneel vlak. Ik help mijn kinderen heel goed opletten waar ze zijn en ze letten ook goed op elkaars knuffel, heel lief. Ik kan me vanuit mijn eigen ervaringen echt niet voorstellen waarom een kind zijn favoriete knuffel niet bij zich mag hebben. Kwijtraken is een ding natuurlijk maar verder zie ik alleen maar voordelen.
     
  8. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Je krijgt geen verwende kinderen door in één situatie zoiets toe te passen hoor. Onze kinderen worden zeker niet verwend, maar omdat ze hun knuffel altijd bij zich hebben (eraan vastgeplakt zitten helpt heel erg bij het niet kwijtraken trouwens) en er zo aan gehecht zijn (het zijn zo’n beetje extra gezinsleden) zorg ik wel voor een back-up. Met ander speelgoed ga ik dat echt niet doen, maar als een knuffel staat voor veiligheid dan is het toch niet zo gek om als moeder daaraan bij te dragen? Het gaat dan ook alleen om die éne knuffel hè?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wij lieten knuffels zo veel mogelijk in bed, vooral omdat ik het vies vind als die dingen overal rondslingeren en ze dan de oren nog afsabbelen en in bed ermee kroelen.

    Ik heb geen reserve. De oudste had een favoriet waarvan ik niet wist waar hij vandaan kwam. En de jongste had meerdere favorieten, dus dat was niet zo'n probleem. Alleen de middelste had 2 uilen van Ikea, omdat hij er toevallig 2x van iemand een kreeg.
     
  10. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Waarom zou je streng zijn over knuffels? Heel streng nog wel :roflmao:

    Natuurlijk mogen mn kinderen met hun knuffels spelen buiten het bed. Het is gewoon speelgoed... En tja als er eens eentje kwijt raakt, dan is dat maar zo. Dus we hebben geen "regels".
     
    suus1983 en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.650
    113
    Vrouw
    Ik heb geen regels voor knuffels. Jongste speelt er vaak mee. En ze liggen ook overal in huis. Een vaste favoriet heeft hij niet.

    Oudste had dat wel. Zijn vaste knuffel (koetje) hadden we een extra exemplaar van gekocht en die steeds afgewisseld, zodat hij zelf niet eens wist dat hij er 2 had.
    1 is er inmiddels wel kwijt. Verloren op vliegveld Eindhoven. Kwamen we pas in het vliegtuig achter. Toen we een week later terug waren van vakantie heeft mijn msn nog gevraagd of hij gevonden was. Sprak daar de legendarische woorden "heeft u vorige week misschien ook een koe gevonden?":roflmao::roflmao::roflmao:
    De reserve ligt nog steeds bij de tien-jarige in bed.
     
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik haaaaaaat knuffels! Maar helaas dochter is er gek op. In bed 3 maten happy horse konijnen, een bruin hondje, en een lichtblauw tekkeltje. Van de 3 konijnen en het bruine hondje heb ik reserves voor geval ze kwijt raken. Van de tekkel niet die heeft ze ooit op vakantie gekocht en ze was op slag verliefd. Ze blijven in principe allemaal in bed en voor het slapen gaan checkt ze of ze er allemaal zijn en krijgen ze allemaal een kus, word er tegen iedereen weltrusten gezegt en worden ze recht in volgorde gelegt. Als er 1 ontbreekt merkt ze dat meteen en dan is het drama ben ik bang.
    Beneden speelt ze veel met knuffel poppen van doudou. Daar heeft ze heel veel verschillende van die mogen ook mee naar buiten maar ik denk dat ze het niet mist als daar 1 van weg zou zijn. Ik was alle knuffels 1 of 2x per week (maar dat is dus meer mijn eigen fobie voor die dingen).
     

Deel Deze Pagina