knullig vraagje...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Franca, Aug 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Hoi hoi

Ik heb een vraagje over het uitrekenen van je nod.
    Mijn eerste ronde duurde 32 dagen.
    Mijn tweede ronde duurde 26 dagen. Tenminste als het doorzet, maar dat denk ik van wel. :(
    Hoe bereken ik dan mijn volgende nod?
    Tel ik beide op, deel door twee en kom ik op 29 of kijk ik alleen naar mijn laatste ronde?

Veel liefs, Franca

2. Niet meer actief

Ik denk dat dat niet echt te berekenen valt als er nog geen regelmaat inzit, ik vroeg het me zelf namelijk ook al af.

3. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    ik zou de langste nemen tenzij je weet wannee je ei is geweest dan kun je het wel aardig uitrekenen.. gewoon 14 dagen erbij en de volgende dag is je nod... weet je dit niet zou ik uitgaan van de langste zo kun je niet teleurgesteld worden met een nega test als je toch zwanger mocht zijn.. anders denk je toch al dat je overtijd bent terwijl dat misschien nog niet zo is

4. lot

lot Actief lid

Feb 21, 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ja, zo ongeveer.
    Het is anders wanneer je presies weet wanneer je eisprong geweest is. De dagen tot aan je nod blijven het zelfde. Halverwege de maand (bij je komende eitje) kan je dan met zekerheid zeggen wanneer je ongi gaat worden. Mijn cyclus is ook iedere keer anders. De ene maand 24 de andere maand 29. Maar gelukkig weet ik wanneer ik mijn sprong heb zodat ik presies weet wanneer ik weer ongi moet worden

5. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Ok, ik snap hem, maar ik wil hem natuurlijk vooral uitrekenen om te weten wanneer ik het meest vruchtbaar ben.
    Denk dat we toch maar een ons gaan verdiepen in een ovulatietest...
    Of zijn er nog andere mogelijkheden. Tempen weet ik al, maar meer nog niet, ben dan ook nog een groentje hierin,hihi.
    In ieder geval bedankt!

Liefs Franca

6. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

Jun 29, 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi,

Via die calculator in het menu is het ook te doen.. niet altijd duidelijk, want in principe weet je niet altijd om de hoeveel dagen je dan moet invullen.

Bij mij zou mijn eisprong nu al moeten zijn, maar heb gisterenochtend en vanochtend zo'n ovulatietest gedaan en deze waren beide negatief... morgen weer een poging!

Succes ermee....

Groeten Brennie :)

7. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

Jun 29, 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    snap er niets meer van hoor... maar volgens de calculator moet ik toch nog ff wachten... rond de 20e pas een eisprong!

Zat ik zeker in de bonen.... nog ff rust dan maar.

Groetjes

8. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Hoi Brennie

Gelukkig ben ik niet de enige die er weleens problemen mee heeft..
    Hoe dan ook, volgende week gaan we maar eens om de dag klussen,hihi.
    Jij veel succes en hopen dat je deze klus klaart ;)

Liefs Franca

9. Niet meer actief

Als je onregelmatog bent door het ontpillen nog, kan je toch wel een eisprong krijgen he?

10. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ja tuurlijk!!!
    uiteindelijk wel, je weet helaas alleen niet wanneer!!
    na je eisprong duurt het dan nog 2 weken voor je ongi.
    kortom: achteraf kan je terug rekenen wanneer je eisprong was!
    liefs elfje

11. Niet meer actief

Dank je wel!
    Ik heb mijn eisprong gevoeld, iig ik denk dat het de eisprong was, had op de calculator 1 dag laatste ongi ingevuld op basis van 28 dagen en opde dag dat hij dat zei dat ik eisprong zou moeten hebben heb ik dus de bekende pijntjes/ongemakjes gevoeld. Maar ben die 2 weken daarna niet ongi geworden, ben al richting 2 weken over tijd aan het gaan.
    ZOu het dan niet de eisprong zijn geweest?
    Heb wel verleden week zondagavond beetje rozig en bruinig verloren, dus dacht dat het zou doorzetten, de ongi,maar niks dus. Of was dit de ongi? Van het weekend heb ik negatief getest.

12. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Ohh, das wel heel spannend, ik ben hier vrij nieuw op de site maar lees regelmatig dat een test wel eens vaker gedaan wordt, dus wie weet kun je er nog een doen en was je gewoon wat te vroeg met testen??
    Hoe dan ook, ik duim voor je!!

Veel liefs Franca

13. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    zou goed kunnen dat die eerste krampjes en pijntjes nog niet je eisprong was! wanneer je nog aan het ontpillen bent, kan je vaak tussentijdse klachten krijgen.... ook spotten etc kan bij het ontpillen horen.
    een andere insteek zou zelfs kunnen zijn, dat je spotting met een eisprong te maken zou kunnen hebben.....
    lastig he meid!! zo moeilijk om je eigen lichaam te interpreteren...

ik hoop voor je, dat gewoon goed geklust hebt, en je snel wat duidelijkheid krijgt!

veel succes!
    liefs elfje

14. Niet meer actief

Dank je wel Franca!
    Aan de ene kant heb ik wel best veel dingetjes die erop zouden kunnen wijzen, maar aan de andere kant ben ik te nuchter en ben ik ervan overtuigd dat het het ontpillen is.

15. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Zo denk ik er ook over, alleen stiekem hopen gebeurd toch.. :(
    Ach, ik heb vandaag dus mijn nod gekregen en denk nu maar zo, nieuwe ronde, nieuwe kansen, en aan die kansen mag je best weleens wat hopen.
    Zolang je je maar niet te gek ermee maakt.
    Het is wel fijn om te lezen dat iedereen met dat soort dingen in haar hoofd rondloopt. Kun je toch even je ei kwijt, en dan natuurlijk figuurlijk gesproken hihi!
    En als je naar anderen kijkt, dan denk ik, waar heb ik het over, toch!

Groetjes en nogmaals succes he!
    Franca

16. Niet meer actief

Jij ook dank je wel voor je reactie! Wat is spotting? Dat rozige bruinige?
    Maar het is idd knap lastig hoor. Hebben iig rond de vermoede eidprong goed geklust gehad, dus alles kan idd.

@Franca, is ook lekker hoor, je ei kwijt komen! Maar jammer van je nod, maar je hebt iig wel wat duidelijkheid he. Hopen dat dit jullie ronde wordt!

Ik ga nu maar eens mijn vriend aan zijn mouw mee naar boven trekken :) ;) Vruchtbare dag of niet!

17. Franca

Franca Lid

Jul 19, 2006
    65
    0
    0
    drogiste
    Noord-Brabant
    Slaap lekker ;)

Share This Page