Is het woord knuppen dialect? Ik hoor het woord dusdanig vaak dat ik aan mezelf begin te twijfelen. Is het: Ik heb knuppen in mijn haar? Ik heb knopen in mijn haar?
In Limburg betekent het woord "klitten" - als je het gebruikt als in "een knub in je haar" Maar je kan ook zeggen : een knub leggen. En dan betekent het weer knoop.
Klitten of knopen in min haar Knuppen denk ik aan; opknuppen die vent bv ( opsluiten ) ik kom uit Gelderland.
Ik heb klitten in mijn haar. Ik knoop mijn schoenen dicht En ik leg wel eens ergens een knup in Woon in Drenthe
Ik ken het woord niet! Overigens knopen in je haar ook niet hier zeggen we inderdaad klitten in je haar.
Ja is dialect, ik ken het wel, maar gewoon ABN is knoop/knopen of klit/klitten. In een touw leg je bv een knoop, in jaar haar zitten klitten. Wij noemden anti-klit vroeger ook anti-knup 😂
Dit. Ik ben geboren in hoogeveen. Daar zeggen ze het wel. Ik woon nu in steenwijk en daar zegt niemand het. Sowieso veel verschillen in woorden en dingen tussen drenthe en Overijssel..
Volgens mij heb je geen knopen, maar klitten in je haar Ik ken 'knuppen' niet. Kom uit Brabant. 'Knupkes' dan weer wel, maar dat zijn knoppen, niet knopen... "Nie zo oep die knupkes douwe!" "Dès een schòn bloemknupke!"
Heb in vele provincies gewoond... En eens met wat een aantal al zei, t wordt in Overijssel gebruikt. Ik heb er lang over gedaan om het af te leren ☺️.