Hallo, We hebben sinds kort een actifry, nou ja 2 eigenlijk zodat we in een de aardappeltjes kunnen bakken en in de ander vlees en het dus in het geheel vetarm blijft. Ook maken we er weleens eenpans gerechten in, maar ben niet zo enthousiast over het gehakt dat gaat zo klonteren, iemand een oplossing voor? Ik las ook dat mensen er broodjes in afbakken, maar hoelang dan want kan nergens een tijd vinden. Vind het een fijn apparaat, we hebben de family en de kleine (ons gezin bestaat uit 5 pers. binnenkort 6 dus 2 geen overbodige luxe) vooral ook omdat het ding vanzelf zijn werk doet en ik tussentijds wat anders kan doen. (koken is niet mijn hobby en met een druk gezin wel zo makkelijk als ik in dezelfde tijd 2 dingen kan doen) Maar alle receptideeen en tijden voor hoelang iets moet zijn welkom! Vind gebakken aardappeltjes nl. veel lekkerder uit de actyfry dan uit de pan, frietjes goed te doen en ook lekker, maar idd de echte frietsmaak mist, maar als je eens een keer extra wil eten toch beter dan 2x uit het vet halen en ook het vlees voor bij gewoon aardappels groente en vlees gaat goed, spat niet en minder vet, alleen... dat wordt een beetje teniet gedaan doordat we dan wat jus aanmaken middels een tablet voor over de gekookte aardappels. Maar goed hoef het ook niet telkens om te keren, verse worst gaat ook goed en shoarma ook, alleen met dat laatste wel goed de tijd in de gaten houden anders is het niet te eten
Ik lees mee, maak er eigenlijk alleen friet in .. Hoe maak je de aardappeltjes of vlees? Rauwe of gekookte aardappels? Etc
Gebakken aardappeltjes pakken we of die kant en klare zakjes uit de supermarkt of zelf aardappels snijden en dan vervolgens in blokjes. (vind zelf de schijfjes minder lekker eruit) Als ik zelf de aardappelen schil moet het wel 45 min. draaien. die kant en klare iets korter, maar ook algauw tussen de 30-40 min. even in de gaten houden hoe je ze zelf het lekkerst vindt, wij vinden ze knapperig het lekkerst. Vlees ligt een beetje aan wel, hamburgers duren ongeveer 10-15 min. Ik haal met vlees wel de draaiarm eruit, schnitzel ongeveer 20 minuten. Maar bij alles wat ik voor het eerst erin doe kijk ik wel steeds ff tussendoor of het nog goed gaat. Shoarma 15 min. Bijv. kip 20 min. en dan kruiden erbij en groente, nog ongeveer 10 min. Rijst koken en dan heb je nasi.....
Dankjewel! En als je de aardappel er in doet zelf, zijn het dan wat grovere blokjes of echt klein? En doe je er dan nog kruiden bij en een lepel olie? Ik moet er maar wat meer mee gaan experimenteren . Dit is trouwens wel een leuke en handige site: Tefal Gezond & Lekker | Gezond eten wordt nu wel héél lekker
Wij hebben er ook een, maar doe er eigenlijk alleen maar aardappels in. Zelf gesneden in partjes of blokjes of patat uit de diepvries. Bij aardappels gooi ik er meestal paprika kruiden overheen. Voor het kleurtje en voor de smaak. Eigenlijk doen we er te weinig mee.
Ik lees mee. Bij ons staat hij in de kast. In het verleden veel gebruikt. Nu even niet. Hoop dat jullie met goede ideeën komen.
Zijn best grove blokjes, dobbelsteentjes zeg maar en soms doe ik er aardappelkruiden op, soms knoflook en paprikapoeder, soms niks en een half lepeltje olie. Doe ook wel van die recepten maken of het vlees voor bij gewoon aardappels groente en vlees erin, hoef je er niet steeds bij te blijven en spettert niet