Ze heeft nog nooit doorgeslapen en we hebben haar wel laten huilen en toen sliep ze redelijk goed door (2-3x wakker per nacht) in maand 8. Maar erna tandjes, verkouden heeft ze nooit gedaan. Water, melk, bijblijven of bed ernaast helpt niet. Het is zeker geen honger ook geen pijn. Ze wordt gewoon actief rond uur of 2-4 en tuurlijk is deels gewennig. Laten huilen willen we maar vroeger deden we dus gewoon 10 min huilen dan ging ze toen doorslapen hele maand lang. nu doen we hetzelfde maar dan ze staat in bed, gooit alles eruit, krijst alsof ze vermoord wordt en als het lang duurt dus 10 min erna moet ze nog 10-15 min gecalmeerd worden. We doen ook laten huilen even 3-5min of steeds terug komen en terug leggen en zeggen dit en dat. Dat werkt maar dan ze is elke 10 minuut slaapt-draait-opstaat-huilt 5 min-slaapt 10 min-draait-opstaat dus we moeten echt dan 20x opstaan. Zo is het nu haar slaappatroon: 10.30-11.30 16.00-17.00 20.30-03.00 in eigen bed met 2-3x huilend wakker tussen 20.30-00.00 03.00-08.00 bij ons We lopen dus aantaal keren heen maar uiteindelijk nemen we haar bij ons. We houden haar tegen ons aan zodat ze minder actief is en ze draait, zit, staat, soms gaat van bed af maar na 15 min slaapt ze redelijk door tot 8 uur. Ik zoek dus tips van iemand die ook soort slaappatroon had bij erg actieve baby. En hoe is het aangepakt. Opzich vinden we het totaal prima dat ze bij ons komt alleen ben ik nu zwanger van de 2e (7weken) waardoor het dus steeds later lastiger zal worden.
Ik vind het middagslaapje erg laat. Toen die van ons nog 2x sliep, sliep hij van 10-12 en van 14-16 uur. De oudste net zo. Misschien is het bij jullie tijd om er één slaapje van te maken? Na de lunch in bed?
Misschien proberen overgaan naar 1 slaapje? Rond de 12/13 maanden ging dylan over naar 1 slaapje. Ik zou het ochtenddutje proberen uit te stellen door boodschappen te doen, wandelen, even tv kijken, iets waar ze wel voor wil wakker blijven. Hoeft niet ineens 12u te worden neer ze gaat slapen je kan het ook om de paar dagen verlengen met een kwartier
Mijn eerste ingeving is hetzelfde: probeer er 1 slaapje per dag van te maken. De ochtend rekken, bijvoorbeeld door lekker naar buiten te gaan, op tijd lunchen (11.00 uur of 11.30 als dat lukt) en dan naar bed. Misschien is het dan wel een paar dagen vroeg warm eten 's avonds, maarja, als het 's nachts helpt.
Heeft ze ook af en toe dan slaapt ze 12.30-14.00 en dat heeft echt geen invloeg op nacht helaas maar meestaal ze is erg moe rond 10.00/10.30 ze loopt dronken valt en tegen hoekken aan. Maar idd als het niet uitkomt omdat we toch weg zijn dan ze is wat huilerig maar slaat wel 1 slaapje van max 1.5 uur maat de nachten zij hetzelfde enige verschil is dus dat ze dan doodop is rond 19.00 en huilerig rond 10.30 en rond 16.00 ze valt lettelijk op grond van moeheid
Tja als ze alle hoeken verzammelt en echt huilt van moe zijn dan ga ik toch niet rekken later slapen heeft geen zin want ze huilt net zo in kinderwagen als thuis als ze moe is slaapt ze alleen in bed. ik snap ook dan als kind slaapt 2-2.5 uur overdag een keer maar ze slaapt dus 1-1.5 uur niet langer dus dat heeft ook geen zin dan lijkt mij want enige wat ze krijgt is doodop overdag zijn. Ze valt ook om 20.30 in bed prima soms is ook later geweest zelfs om 22.00 maar ze is continu wakker actief snachts. We hebben dat 1 slaapje geprobeerd vrij lang 2 weken maar het ging gewoon altijd moeizamer dan met 2x ze moest echt soms 19.30 naar bed want kind lag gewoon op grond te krijsen van moe zijn en waardoor ze dus steeds eerder wakker was snachts en vaker
Gezien je vorige topic over eten en je schema, wat denk je er van om eens normaal eten te gaan geven ipv alles zoutloos, biologische en havermout gedoe. Je hamert op gezonde dingen, prima. Maar wellicht zitten daar wel ingrediënten in waar ze niet tegen kan. Misschien huilt ze daarom wel tot een half uur na het eten. Amandelmelk, havermoutkoekjes, spelt, biobim opvolgmelk weet ik veel. Probeer gewone karnemelk, gewoon brood etc. Brood is niet slecht. Beter een boterham extra, kan echt geen kwaad. Een baby/dreumes train je niet. Het heeft een oorzaak. Honger, pijn, verlatingsangst, reflux, eczeem, tandjespijn etc. Kan allemaal. Dat train je er niet af. Je zoekt een oorzaak en je moederhart speelt er op in. Nu wil je zsm trainingen doen. Dat werkt niet.
19.30 uur is toch een normale bedtijd? Wij gaan hier om 19.00 uur naar boven. Tanden poetsen, pyjama's aan en in bed.
misschien 1 slaapje en dan 's avonds echt vroeg... 18.30 u ofzo? hier is dat niet haalbaar, maar bij jou misschien wel? of iets ruilen qua eettijden, dat ze om 2u niet haar actieve tijd heeft door fruit???? ik roep maar wat.
Ik denk eigenlijk aan een fase, verlatingsangst of zo? Mijn dochter heeft dat rond die leeftijd ook heel lang en sterk gehad.
Mijn dochter slaapt alleen 's middags een paar uurtjes ( meestal 12:30-14:30) en gaat 's avonds om 19:00 naar bed. Ze slaapt de hele avond en nacht door. Misschien gaat jouw dochter te laat naar bed waardoor ze juist actief is door vermoeidheid?? ( ik roep maar wat hoor) Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Over het slapen: als ze ondanks slaaptrainingen die jullie toegepast hebben, nooit doorgeslapen heeft, zou ik toch denken dat een medische oorzaak onderzocht moet worden. Door wie is ze tot nog toe onderzocht? Alleen huisarts of ook kinderarts en/of KNO? Wat gebeurt er als ze paracetamol krijgt voor het slapen gaan? Verder: hoe heb je het precies gedaan toen je 1 slaapje uitprobeerde? Op welke tijd liet je haar dan slapen? En als ik het goed begrijp lag ze dan wel rond 19.30 in bed? Dat lijkt mij een heel normale tijd voor een dreumes, (Caitlyn gaat hier tussen half 7 en half 8 naar bed, beetje afhankelijk van hoe laat en hoe lang ze overdag geslapen heeft. Slaapt al heel lang maar 1 slaapje). Wat me nu opvalt namelijk, is dat ze 's ochtends heel snel alweer op bed ligt, (8 uur wakker, 2,5 uur later slaapt ze alweer), maar vervolgens is ze 5,5 uur wakker voor ze weer gaat slapen. Ik zou denken dat rekken van dat ochtendslaapje naar een latere tijd, zou moeten werken om naar 1 slaapje toe te werken, en dat ze dan gewoon 1 langer slaapje gaat doen.
Ik zat ook aan te weinig eten en je vorige topic te denken TS. Sorry, maar een kind wat niet genoeg krijgt, zal 's nachts wakker blijven worden. Omdat ze toch honger heeft! Pas als ze verzadigd is, zal ze goed gaan doorslapen. Ik weet waar ik over praat helaas. Aiden was en is nog steeds een slechte eter. Hij sliep dus ook pas laat een hele nacht door. Hij was toen al anderhalf jaar oud. Voorddien had hij nog steeds een nachtfles nodig. Finley daarentegen is een zeer goede eter en slaapt klokje rond sinds 9 maanden. Ik zou dus echt naar het eten van je dochter kijken en dat aan gaan passen. Weet zeker dat je daarmee ook het slaapprobleem direct aanpakt! Succes!
Nu ben ik niet Picollina's grootste fan, maar ik zie eerlijk gezegd niets geks staan in het lijstje dat jij nu opnoemt?? Wat is er mis met speltbrood?Dat vult juist veeel meer dan gewoon brood. Waarom moet je per se gewoon brood eten? Biobim opvolgmelk is gewoon opvolgmelk maar dan biologisch.. Havermoutkoekjes zijn gezond en vullen een dreumesmaagje behoorlijk...Kortom, het is wellicht niet het meest doorsnee menu maar er is echt helemaal niets mis mee. In haar eerdere topics heb ik ook nooit iets kunnen lezen over slecht eten. En haar schema's waren ook altijd oke. Dus ik kan me echt niet voorstellen dat het daar aan ligt.
daar is niks mis mee, ik suggereer dat er wellicht iets in zit waardoor ze huilt en waar ze nietctegen kan. Dat kan toch?
Nou...je suggereert dat ze eens "normaal"moet gaan eten. Maar wat is normaal? Koemelk bijvoorbeeld...daar zijn tegenwoordig toch discussies over, of het wel zo goed is voor de mens...dont get me wrong, ik ben zelf dol op zuivel, dus het zal mij niet tegenhouden. Maar het feit dat KMA bestaat, tja, dat kan je toch aan het denken zetten. En als je last hebt van je darmen, valt speltbrood heeeel wat beter dan "gewoon"brood, dat weet ik uit ervaring. Dus de vraag is nogmaals: wat is normaal?
Nou ik heb eerdere topics van TO gelezen, en zij geeft haar dochter kookvocht als drankje...nou dan gaat er volgens mij iets goed mis met je ideeën over gezond eten. Gezond eten is helemaal prima, maar je kunt ook doorslaan. En ik snap de opmerking van kwebbel wel...wellicht kan ze ergens niet tegen. Het huilen en niet doorslapen heeft toch een oorzaak, dus het is niet verkeerd om hier eens naar te kijken. Ik zou ook denken om 1 slaapje te proberen. Mijn dochter is 13 maanden en wisselt tussen 1 en 2 slaapjes waarbij ze nu vaker op 1 slaapje zit. Je moet het dan wel een tijdje proberen om te zien of het effect heeft. Na 3x en dan weer stoppen heeft geen zin want ze moet zelf ook wennen aan dat nieuwe ritme en dat kost tijd
Heel eerlijk ik denk dat er nog een heleboel te behalen valt in dit slaap patroon. Hoe ons slaappatroon eruit zag rond die tijd: 09:30 - 11:00 uur 14:00 - 15:00 uur 19:00 - 07:30 uur En wat betreft het huilend wakker worden, ik vermoed dat jullie meiske gewoon wat overprikkeld is. Om half 9 pas naar bed is veel te laat naar mijn mening voor zo'n ukkie. Ik denk dat je eerst het slaappatroon moet veranderen wil je gaan nadenken over doorslaap trainingen. Met 15 maanden ging hier onze zoon over naar 1 slaapje en werd het: 08:00 uur wakker 12:00 - 14:00 uur naar bed 19:00 - 08:00 uur naar bed Maar mijn idee is dat jouw kindje gewoon overprikkeld is door deze tijden.