Kinderfeestje thuis, speurtocht?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door suus1983, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn jongste zoontje (5) heeft volgende week zijn kinderfeestje.

Nu hebben we besloten om thuis te blijven. Ik ben niet zo heel handig in dingen bedenken. Heeft 1 van jullie tips? Er komen 5 jongetjes, in totaal dus 6.

Waar ik aan zit te denken (niet allemaal):
    Cadeautjes uitpakken
    Cakejes versieren
    Shirt inkleuren met textielstiften
    Snoep/koek happen
    Stoelendans

En een speurtocht lijkt mij erg leuk. We wonen aan een (klein) bos, dus wel heel leuk voor de kindjes denk ik. voor de zekerheid laarsjes en regenjasjes mee.
    Maar hoe zet je dat dan uit? Lintjes worden weggehaald ben ik bang, de ballonnen vorig jaar zaten er ook niet lang. Van elke locatie een foto en dan aanwijzingen? Iemand tips?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Als je die ochtend de met lintjes af zet zullen ze wel blijven hangen.

Je zou kunnen beginnen met cadeautjes uitpakken (eventueel eerst verstoppen en de jarige zoeken doormiddel van het spel warm koud, en de term heet als hij naast het cadeautje staat)
    Cake versieren en dan je t shirts mooi maken. Vergeet niet om alvast stukken karton klaar te leggen om tussen het tshirt te stoppen. Misschien een sjabloon voor de minder creatieve kinderen of omdat het gewoon leuk is.

Daarna je speurtocht om energie kwijt te raken. Wil je alles doen in thema of gewoon de lintjes zoeken? Misschien anders een lijst met kleuren waar ze allemaal langs moeten gaan. (Of cijfers ophangen) Bij elke kleur/cijfer een stuk puzzel en als ze alles hebben gevonden moeten ze de puzzel maken en daar staat dan een plaatje op waar een schat verstopt ligt.

Misschien als het lekker weer (lees droog en niet te koud) lekker nog even buiten spelen of in het bos. Bij regen of extra tijd zou ik spelletjes zoals stoelendans/snoep/koek happen achter de hand houden.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als jij 's morgens de lintjes ophangt hangen die er vast nog wel. Vinden ze geweldig! Heb ik ook eens gedaan bij een van onze kids. Mijn man liep kort hoor het feestje begon een rondje door het bos en hing de lintjes op. Aan het eind had hij een doos met lekkers goed verstopt. Dat was de schat.

Tshirts versieren is hier ook een succes. Ik maak er wel zelf alvast een tekening op. Gewoon een leuke kleurplaat uitprinten en eronder leggen die overtrekken met zwarte stift. En ook de naam van elk kind er met grote, dubbele letters opschrijven. Die kunnen ze dan ook inkleuren. Kinderen van 5 gaan anders wild aan het krassen, maar zo gaan ze mooi inkleuren.

En als ze 5 zijn willen ze ook gewoon nog erg graag spelen. Zet wat speelgoed klaar en je hoort ze niet.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Leuk! Goeie tips ook wat betreft het inkleuren van de shirts.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Dank je! O ja, goed idee om de cadeautjes te verstoppen en te laten zoeken.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier heb ik bij beide kids een foto speurtocht gelopen. Zelf gemaakt. Was een groot succes. We kwamen als eindpunt bij een ijssalon. Hier gewoon door het dorp gelopen.

7. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier een speurtocht langs speeltuintjes met onderweg opdrachtjes. (Dino thema) in de speeltuintje spelen en in de laatste zandbak dino botten begraven.. was een daverend succes

8. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik zou een thema aan het feestje geven...

Hier een piratenfeest voor onze 5 jarige zoon gevierd.
    -Cadeautjes uitpakken dmv piratenzwaard draaien, degene naar wie het zwaard wijst mag cadeautje geven.
    -Cakejes versieren.
    -Even in de tuin spelen.
    -Schatkistje knutselen (houten kistje Xenis en glitters/zelfklevende tape Action).
    -Wanneer de kinderen klaar waren konden ze vrij spelen/ondertussen geschminkt worden.
    -Piratenspeurtocht langs 3 speeltuintjes (adhv schatkaart) onderweg nog wat gedronken en chipjes gegeten. In het laatste speeltuintje een schat opgegraven

Het was hier een enorm succes!
    Veel plezier, altijd spannend zo'n eerste feestje

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden voor de speurtocht A4tjes in plastic hoesjes opgehangen en dan 'speurtocht *naam kind* ' en die een uurtje voor vertrek opgehangen. Erg leuk. Mooie plaatjes en dan een vraag of opdracht erbij; zoek 10 eikeltjes - wie kan er het langst op 1 been staan - kruiwagen race - eikeltjes in een van takken gemaakte circel gooien etc.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Hadden wij ook bij zoon. Pakket van knalfuif.nl ofzo besteld waar (bijna) alles in zat

Deel Deze Pagina