Boete voor het niet betalen van motorrijtuigen belasting

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb vandaag een brief gehad van de belastingdienst dat ik me motorrijtuigenbelasting niet heb betaald. Nu hebben ze me een boete van 147 euro gegeven.. Er staat in dat dit de tweede herinnering is maar ik heb nooit brieven gehad dat ik moest betalen :( Ik heb ze net gebeld maar ze kunnen me pas morgen verder helpen.. Weet iemand of ze de boete kwijt schelden als je direct het geld overmaakt? Het ligt denk ik aan de post dat wij die brieven niet gehad hebben en baal er echt van :( we maken altijd alles op tijd over dus ik hoop dat ze dat ook kunnen zien in hun systeem

Iemand ervaring mee?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O men hou op ! Hier wel een keer bezwaar gemaakt en gelijk gekregen, nee heb je ja kan je krijgen.
    Ga iniedergeval voor dat je maar 1 x boete moet betalen dat is geloof ik 50 euro?
    Het is iniedergeval een heel vervelend iets en ben blij dat het automatisch gaat..

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Lekker k*t dus..

Maar er staat boven in de brief tijdsvak 14 jan t/m 13 apr 2014

En ik heb op 12 jan 2014 nog betaald voor motorrijtuigenbelasting... Dus dan heb ik toch wel betaald of snap ik het nu niet meer? Ik ben helemaal in de war:(

4. Angela123

Angela123 Niet meer actief

#4 Angela123, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2014
    Je kan het proberen heb het ooit eerder gehad maar werd toen inderdaad een welles nietes spelletje. Sandd erbij gehaald die zei dat de bezorger netjes bezorgd had nu ja daar sta je dan. Moest gewoon betalen.

Overigens een aantal jaar later krijg ik ineens 4 dagen respijt had het zelf te laat overgemaakt zag op de rekening dat het al voldaan had moeten zijn alsnog overgemaakt nooit meer wat gehoord.

is betaling van 12 januari niet je oude tijdvak? Mijn tijd vak liep ook van 14 januari tot 14 april?? en moest het voldoen voor 26 februari. De rekening had ik begin februari ontvangen. Tegenwoordig schrijf ik het allemaal op kan ik mijzelf niet meer in twijfel trekken ;)

5. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb 1keer voor een ex van mij met een heel goed lulverhaal 2 boetes van 50 euro kunnen laten kwijtschelden, de 3e van 50 euro moest hij wel betalen.

Kwam erop neer dat het voor een motorfiets per jaar veel goedkoper was als per kwartaal toen. Hij zei dat ie een keer gebeld had en een jaarfactuur zou krijgen maar die heeft hij nooit gehad en toen de boel maar gewoon genegeerd. Eigen schuld dikke bult dus maar ik kreeg het voor elkaar als ik beloofde gelijk te betalen dus 2 boetes kwijtgescholden te krijgen. Maar dan moet je wel goed kunnen praten denk ik.

6. Amare

Amare Niet meer actief

Ben je het de afgelopen twaalf maanden meer vergeten? Dan krijg je ook een tweede 'herinnering' en worden de kosten dus hoger.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga morgen sowieso nog een keer bellen want weet niet of het het oude tijdvak was dan..

Goed praten kan ik niet ik kan enkel de waarheid vertellen en dat is dat ik echt geen post heb gehad... Ik kan het sowieso in een keer overmaken dus ik ga dat sowieso morgen proberen..

Ik heb de auto pas een half jaar dus die 12 maandenregeling is denk ik niet van toepassing? Ik betaal trouwens wel altijd netjes op tijd.. Ik zag wel dat er in deze brief een ander bedrag staat als wat ik heb overgemaakt 12 jan.. Ik heb 1 euro minder overgemaakt.. Misschien komt het daardoor? Ik hoor het morgen wel.. In iedergeval bedankt voor het meedenken!

8. Cabb

Cabb Niet meer actief

Nee tegenwoordig is het niet voordeliger om wegenbelasting per jaar te betalen ipv per maand of kwartaal.

Je kan het natuurlijk niet bewijzen dat je de post niet gehad hebt maar deelde mijn ervaring om aan te geven dat hun als ze willen best wat kunnen kwijtschelden maar misschien niet iedereen die je aan de telefoon hebt dat ook daadwerkelijk doet. Sterkte iig, erg zuur die boete.

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Dat is gewoon oplichting.....;)

10. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad. Heel erg vond ik dat, nooit een brief gehad, wel iets van 50 boete. Heb meteen een brief AANGETEKEND gestuurd, met bezwaar en uitstel van betaling. Krijg ik vlak erna ene brie met iets van 150 boete erbovenop, heb gebeld, ze konden niets meer doen, heb het maar betaald, want straks stond er een deurwaarder. Heb die brieven eerst dus ook niet gehad. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Heb gebeld en moet inderdaad bezwaar maken..

Ze sturen ook nooit een herinnering zei hij dus ze sturen een keer een factuur en betaal je die niet dan heb je de boete van 150 euro.. Ze zeiden dat ik zelf in de gaten moet houden allemaal maar ik vind deze boete echt heel erg overdreven.. Ga wel bezwaar maken maar dat zal vast weinig uithalen:x

Deel Deze Pagina