Heyy Nu t slechte weer eraan kom zitten we vaker binnen helaas! Wie heeft er leuke knutsel ideeen wat ik kan doen met mijn zoontje van 1,5.... Andere ideeen ook welkom! Wel dingen die niet al teveel kosten... T geld gaat bij ons erg snel, elke keer shoppen en ballorig enzo enzo hihi
ik kijk mee, mijn dochter is iets ouder en ik wil die verdomde tv nou eens gewoon uit hebben zonder dat mijn dochter zich op een gegeven moment gaat vervelen (lees: mij gaat vervelen hihi)!
Ga lekker wandelen en verzamel daarbij bladeren, takken, kastanjes, takjes, noem maar op. Met kastanjes en coktailprikkers kan je bv egels of poppetjes maken. Je kunt alle dingen ook een likje verf geven (plakatverf bv) als je ze gedroogd hebt en dat op een blad plakken. Slingers kun je bv ook hiervan maken. Daarmee krijg je een heel erg mooie herfstdecoratie in huis en het is leuk om samen te maken
Pinda ketting rijgen voor de vogels. Zaadjes in vet kan ook. Grote behangrol en dan je kind erop leggen en omtrekken, groot succes ! Daarna inkleuren of versieren, beplakken met stof. Koekjes bakken. Rommelen in de tuin, blaadjes vegen, takken rapen. Samen Speelgoed wassen / schoonmaken in bak met water , ook leuk klusje om te doen, kinderen houden van water. Eendjes voeren.
Enne... Het geld wat je bespaard door niet naar Ballorig te gaan, kun je ook steken in wat simpele goedkope knutselspulletjes. Dat het dan weer niks mag kosten door Ballorig en shopgedrag vind ik eigenlijk tenenkrommend.
Gebruik je fantasie als het niks mag kosten , maak iets van wc rollen laat ze die verven maak er een boot of muis weet ik veel wat van. Kinderen moeten kunnen spelen knutselen of het nou geld kost of niet. Zonder er geld aan te besteden kun je genoeg bedenken. Geld het zelfde met dag weg gaan bos fietsen weet ik het. Of ga kokkerellen cupcakes maken versieren met hagelslag enz Of idd iets voor de vogels maken die kunnen straks mis geen eten meer vinden.
Nee heb t misschien beetje onduidelijk geschreven haha Doordat we ons vervelen, gaan we vaker shoppen, ballorig enzo (entre en pondje over is al 13) Is niet erg, maar wil ook wel eens iets anders doen, dat mn geld wat minder snel mn portonnee uitvliegt! Mensen die weinig tot geen budget hebben doen toch ook leuke dingen met kids!
Eens! Ik heb vandaag paddestoelen gekleid met de jongste. Heb klei gekocht bij de kruitvat voor 1, 99 . Nu moet het drogen en dan gaan we ze dinsdag verven. Als dat droog is kan het op de " herfst tafel " .
@fb: tja.. Koop een knutselboek als je toch gaat shoppen Nee maar goed... Dit is wel HET jaargetijde om de ene dag lekker naar het park te gaan.. En dan later van alle gevonden voorwerpen wat leuks te maken. Kastanjepoppetjes, stempelen met bladeren en stokjes... Verzin het maar En dan heb je al gauw 2 dingen te doen die (bijna) niks kosten Maak een leuk herfsttafeltje in huis.. Gevonden spulletjes van buiten gecombineerd met poppetjes van eikels of kastanjes en zet er een leuke wc-rol-paddenstoel tussen... Juist de herfst heeft veel inspiratie vind ik altijd. 's Winters zul je andere dingen moeten verzinnen maar ik ben knutseltechnisch echt gek op de herfst.
Hier is dochterlief alweer 5... Dus hebben een heel "tafelstukje" gemaakt van allerhande dingetjes van de boom. Schors, kastanje, eikeltjes, steentjes... Echt leuk. Lekker freubelen.. Oh en wat ook super is als je 1,5 bent... Vingerverf Ipv klei kun je zoutdeeg maken... Dat kost zelfs geen 2 en kun je afbakken en schilderen. Enige nadeel is dat ons huis vol staat met knutsels dus
Maak iets van papier bv: Knutselen met papier door Vouwen. Heel mooie dingen mee te maken. Knutselen voor kinderen: Muziekinstrumenten Of een stuk papier en maak dan van ander papier harmonica s en dan een clown , poppetje of iets . Mijn ideeën komen los alleen heb ik geen tijd ruimte nu om wat te maken allemaal troep op de tafel hihi.
Leuke en goedkope ideeën vind je in massa op pinterest, met linkjes naar weblogs en uitleg en veel gratis te printen dingen. Verder heb je enorm veel leuke ideeën op Instructables - Make, How To, and DIY Dingen hoeven niet veel geld te kosten, materiaal hoef niet duur te zijn, maar laat je creativiteit de loop als je andere dingen wilt gaan doen. Je kunt speurtochten uitzetten buiten, je kunt dauwtrapwandelingen houden, je kunt buiten in het water diertjes zoeken en benoemen met gratis uit te printen determinatiekaarten, of nu bijvoorbeeld paddestoelen. Verder zou je samen een boekje kunnen maken, een verhaaltje verzinnen en illustreren en er dan een boekje van maken. Koekjes bakken en versieren, je kunt samen zaadjes planten en telkens samen kijken hoe het groeit en daar een boekje van bijhouden samen. Ohw echt, er is zo veel te doen wat je samen kunt doen zonder dat het je geld of veel geld kost. Gewoon je creativiteit de loop laten gaan.
Fb1984@ Voorlopig hoef je je niet te vervelen met je kindje deze koude periode kun je genoeg leuke dingen met je kindje doen . Zo als ik het hier zo lees .
Wij hadden een cheapisch setje met een mini verfroller gekregen... Die is superhandig voor allerhande stempelwerk als beweegbaar stempelkussen voor blaadjes enzo.. Gezien blaadjes in de verf dopen niet zo handig is..