Knutsel ideetjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Alieke, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik moet een knutseltje zien te verzinnen voor peuters, alleen vaak zijn het erge standaart knutseltjes. Het moet gaan over het thema "vervoer" en natuurlijk makkelijk & beetje snel te maken zijn :D

Hebben jullie ideën?

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    vliegtuigjes vouwen?
    of is dat te moeilijk voor peuters?

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is denk ik wat te moeilijk. Ik probeerde dat eens met kinderen uit groep 4 en dat was al heel lastig.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    2 zijden van een auto inkleuren en dan uit prikken en die dan aan ieders kant op een doosje plakken.
    Misschien kan je dan de wielen er af laten en die dan vervangen door kroonkurken of gewone kurken.
    Dit kan natuurlijk ook n bus zijn of n vrachtwagen ;)
    Of je brengt t dichter bij huis en laat ze de auto van mama of papa na maken.

Of een doosje laten schilderen en daar een stevig stukkie karton overheen plakken als vleugels.

2 zijkanten van een bood en een zeil of schoorsteen (wc rol) schilderen.
    De zijkanten op een kleinere doos plakken zodat je de punten van de zijkanten voor en achter aan elkaar kan plakken. het zijl erop plakken dmv een sateprikker (als dat mag met die kleintjes) of de wc rol (schoorsteen) er in t midden bovenop lijmen.

Euhm...
    Ja dan is mn duim wel weer even leeg :)

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
  6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik werk zelf op een peuterspeelzaal en volgens mij kun je het beste gewoon zelf een bootje of auto in elkaar flansen en ze die laten versieren. Peuters kunnen heel leuk tekenen, plakken, scheuren en evt. knippen, maar ze zelf een doosje laten maken ofzo kunnen ze nog niet (is mijn ervaring tenminste). Misschien een tekening maken van een auto en dan vierkante stukjes papier voor de ramen, rechthoeken voor de deuren en rondjes voor de wielen erop laten plakken? Zou ik wel de vormen al op het papier voortekenen trouwens. Leren ze gelijk iets over vormen.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Was ook niet de bedoeling ze zelf een doosje te laten maken. Die moet je de ouders gewoon mee laten brengen. Klein doosje van de rijst of liga of weet ik t. ;)

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Oké! Hele goeie tips gezien. Ik ga denk voor de tip van Tezzz.

Dankjewel allemaal :-D

Deel Deze Pagina