Zijn er meer meiden hier die gekozen hebben voor een andere leefstijl qua eten en verzorging? Ik eet sinds 3 maanden geen (slechte) e-nummers meer, geen geraffineerde suikers en bijna alleen biologische producten. Tevens heb ik mijn badkamerkastjes uitgemest en gebruik ik natuurlijke verzorgingsproducten en wasmiddelen. Dit na Weg met de Weegschaal gelezen te hebben van Maaike van Herwijnen, en daarna 100% Gifvrij van Julia Kang. Misschien kunnen we hier tips en recepten etc. uitdelen?
Leuk! Wij eten ook vrijwel alles biologisch, ik kook zonder pakjes en zakjes en probeer zoveel mogelijk zo gezond mogelijk te leven (maar geef ook toe dat ik niet zonder een schepje suiker in mijn koffie kan ). Ik gebruik een aantal producten van Lush maar maak ook op wat er nog stond, zonde om weg te gooien en nog steeds een zonde voor mijn portemonnee Ik heb het boek van Julia Kang ook gelezen, interessant he?! Die andere ken ik nog niet, binnenkort eens kijken in de boekhandel. Wat ook echt een geweldig boek is is 'The kind diet' van Alicia Silverstone.
Hoi meiden, Yep, hier nog zo'n "panische en gefixieerde" bio-tut (in het geheel niet, trouwens, maar dat was wel duidelijk, toch?) TS: Wat goed dat je er mee bezig bent! Voor mij ging er echt een wereld open, heb jij dat ook? Ik ben al 14 jaar vega en daardoor veel met eten/koken bezig. Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe je vlees zou moeten bereiden, ik zie het zo nu en dan op Masterchef . Wij kopen bijna alles bij de bio-winkel - ook het bakpapier, de frisdrank, de thee, schoonmaakmiddelen van Ecover, etc. Douchegel is van Weleda, en deze zomer de zonnebrand ook (dan maar witte strepen, ik vind de andere zonnebrandcreme's geen fijn idee). Alleen met shampoo en wasmiddel ben ik weer terug bij de oude producten. Mijn haar werd heel droog van de ecoshampoo en ik ben nog op zoek naar een echt goede. En de was werd niet schoon met Ecover, de lakens roken op een gegeven moment naar tienerjongen terwijl het niet uit de was was. Eerlijk gezegd kost het me weinig moeite. Je moet een beetje van koken houden en je ervoor interesseren, maar voor ons is het eigenlijk heel normaal. Ik moet altijd wel een beetje lachen om het idee dat mensen die biologisch eten alleen maar slappe thee en tofureepjes mogen
Ha! ik ben niet meer alleen. Af en toe een schepje suiker moet kunnen toch? Ik wil er zelf niet al te panisch over doen, als we uit eten gaan eet ik lekker mee, en ik wil ook niet meteen alles weg gooien. Ik merk wel dat hoe bewuster ik wordt, ik toch bepaalde dingen liever niet meer eet of gebruik.
Voor mij ging ook echt een wereld open! Ik heb zoveel verandering gemerkt in en aan mijn lichaam in die korte tijd. Mijn moeder overigens ook, die doet enthousiast mee. dat is fijn, want Lila is geregeld daar. En panisch, ach ja, je wordt al snel als panisch bestempeld. Ik vind het leuk om met anderen ideeën uit te wisselen, maar het valt me op dat je al gauw als idioot bestempeld wordt of moet gaan verdedigen waar je in geloofd. Het is bijna te zeggen dat biologisch eten en leven niet sociaal geaccepteerd is! fijn om er in dit topic toch over te hebben zonder meteen afgeschoten te worden, je mag toch zlef bepalen wat je denkt dat goed voor je is? Zonnebrandcreme heb ik van lovea, fijn spul! Ik heb nu shampoo van PureNuffStuff en die bevalt me heel goed. Even kijken wat het op lange termijn doet. (hij is van www.heelnatuurlijk.nl) De was doe ik met parfumvrije waspoeder van de AH puur en eerlijk. Sinds ik die gebruik en af en toe de "gewone" die ik nog had, ga ik soms over m'n nek van de zoete parfumlucht! Ik heb ook een ecowasbal besteld, ben benieuwd.. Het kost mij ook weinig moeite. Wij zijn niet vegetarisch maar bestellen bio vleespakketten bij ko-kalf, dat bevalt super. Vlakbij is een bio tuinderij met allemaal lekkere spulletjes en aanvullende boodschappen koop ik bij AH en via webwinkels. En dat je niet lekker kunt en mag eten; man ik eet lekkerder dan ooit! Ook zoetigheid, ik heb de cursus 40 dagen zonder suiker van Miss Natural gevolgd en daar e-boekjes vol recepten van ontvangen. Heerlijk, muffins, chocola, koekjes.. Wij komen niets tekort! En als ik tegenwoordig toch andere "zoete troep" eet wordt ik zo moe..
hier nog een goed voor natuur, dier en mens mama 2 be. ben al 10 jaar vegetarier, gebruik al 4 a 5 jaar alleen maar lush producten, behalve de deo( heb nog geen natuurlijk gevonden die echt goed werkt) en ben heel bewust met wat ik koop kwa kleding (2e hands en goed voor natuur, dier en mens) leuk dat er meer mama's hier zijn die zo bewust bezig zijn en ik raad iedereen aan om eens lush binnen te lopen, het zijn echt goede producten, je doet er lang mee, dus in verhouding ben je minder kwijt en je krijgt ook altijd goed advies van de medewerkers.
Welkom! Ik heb nog niet gekeken naar wat er in de Lush produkten zit. Momenteel heb ik een paar hele fijne make-upjes van Earth's Beauty! Heb je die deo met die kristallen al geprobeerd? Mijn moeder heeft hem gekocht en ik wil hem ook uitproberen. Iets van Do2 of zo? Steeds opnieuw aanvullen met water tot de kristallen op zijn.