'werken aan je relatie' met een baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bolkje, May 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sinds ons zoontje is geboren gaat het met onze relatie heel erg ups and downs. Soms gaat het heel goed, bijvoorbeeld na de bevalling voelden we ons heel erg dichtbij elkaar en dachten we ergens (heel naïef) dat we nooit meer ruzie zouden maken... Maar na een paar weken knalden we opeens keihard terug op aarde en ging het helemaal niet goed meer.

Gelukkig hadden we na een tijdje ons evenwicht gevonden, maar toen werd mijn man ziek en was het een poosje ziekenhuis in en uit. Ik liep toen weer heel erg op mijn tenen en had het gevoel dat ik mezelf heel erg weg moest cijferen en al mijn (kleine) irritaties moest wegslikken. Tot dus een week geleden de bom barstte en zelfs de optie scheiden is gevallen.

Gelukkig hebben we inmiddels wel een goed gesprek gehad en eigenlijk willen we allebei niet scheiden, maar er moet wel iets veranderen. Allebei missen we de tijd dat we in geval van een ruzie of conflict even konden gaan wandelen samen om af te koelen; met een baby die rond 7 uur op bed ligt gaat dat natuurlijk niet. Ook een weekendje samen weg zou ons waarschijnlijk erg goed doen, maar we hebben geen breed netwerk om mensen te vragen... alleen mijn (schoon)ouders eigenlijk en ik heb liever niet dat die van onze relatie-problemen af weten.

Hoe doen andere mensen met kinderen dit?? :)

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Wij zijn pas een weekendje weg geweest samen. Kids naar schoonouders gebracht en ze hebben het daar heerlijk gehad! Wanneer je een weekendje weg gaat, hoef je denk ik ook niet tegen je schoonouders te vertellen dat er relatieproblemen zijn, gewoon noemen dat jullie het weer eens belangrijk vinden om even echt samen te zijn is toch voldoende?

Verder zetten wij in de avond regelmatig de tv uit en nemen dan tijd voor elkaar. Gewoon lekker kletsen, spelletje doen of vroeg naar bed. Dat deden we in het begin ook minder maar we merken echt dat de dagen voorbij vliegen en er amper aan toekomen om elkaar zelfs even te vertellen hoe je dag is geweest. Dus we nemen nu bewust tijd voor elkaar, ook al zouden we in eerste instantie misschien liever gewoon even op de bank ploffen. Hier werkt dat echt, anders gaan we compleet langs elkaar heenleven.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    hier helpt het, om kleine dingen op papier te zetten, vrolijk verder te gaan met de dag, en er savonds op terug te komen.
    ook gaat een van ons regelmatig even zelf een uurtje wat doen.
    en idd, tijd voor elkaar. tv uit savonds, of juist samen gamen (doen wij veel)

als ik trouwens een dagje/weekend zonder kind wil, zou ik me daar echt niet voor verantwoorden hoor. soms heb je gewoon heel even tijd voor jezelf nodig!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Gewoon samen gaan!! Ze hoeven dat toch niet te weten? Het geeft zo'n enorme boost! Er gaan zoveel stellen even samen weg!

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    At de anderen zeggen idd, gewoon aangeven dat je even lekker met zn tweeen weg wilt. Iedereen die dat snapt en niemand die er wat achter zoekt lijkt me.

Daarnaast als je eens na een ruzie samen een wandeling wilt maken kun je de kleine roch best meenemen? Draagzak of wandelwagen moet af en toe best kunnen hoor. Wij deden dat op zomervakantie ook (was dl 8 maand ofzo) als we dan savonds een keertje weg wilden sliep ze gewoon in de wandelwagen...

Verder vinden wij het hier ook belangrijk om idd dingen met zn tween te doen maar ook ieder apart. Je bent moeder maar ook nog vrouw, alles moet een beetje in balans blijven zeg maar.

Sterkte!

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Wij proberen ook s avonds af en toe geen tv. Verder eten we met zn allen aan tafel als we vrij zijn 3 x per dag. Ook met de meiden en dan is het echt ook tijd voor elkaar. Ook gaan we af en toe een eind rijden en dan slapen ze en dan hebben wij tijd en gesprek met elkaar. Ook regelmatig een flinke wandeling samen of naar de speeltuin, niet alleen voor die kleintjes ;).

7. Het is ook lastig omdat mijn schoonfamilie best ver weg woont en mijn moeder wil niet langer dan één nachtje oppassen, want volgens haar hou ik het toch niet langer dan dat vol ;) Misschien heeft ze daar wel gelijk in, maar 1 nachtje in een hotel is niet echt weg, vind ik... tegen de tijd dat we de kleine dan hebben afgebracht en daar zijn (met het openbaar vervoer, want geen auto!) dan is de halve dag al voorbij :(

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Je moet wel de mogelijkheden willen zien natuurlijk...
    Voor ons (lees mij; hahaha!) was een weekendje weg ook nog teveel.
    Wij zijn toen een middag wezen shoppen, eerst lunchen, shoppen en daarna een hapje wezen eten etc... Was ook leuk en ruim de tijd voor elkaar! ;)

9. Ja, misschien moeten we zoiets ook weer eens doen.... Vind het zo lastig om hulp te vragen blugh...

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je moet ook niet meteen te veel willen hè :) Eén nachtje weg is toch ook al leuk? En zelfs als je dan lang onderweg bent: die tijd onderweg ben je toch ook met z'n tweeën weg? Je moet gewoon profiteren van alle 'alleen-tijd' die je als koppel met een baby krijgt.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,795
    19,000
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij hoef je niet eens per se echt een nacht weg. Gewoon een nacht met zijn tweeën thuis en kunnen uitslapen kan ook wel fijn zijn. Gewoon een keer lekker samen uit eten / filmpje pakken (uit of thuis) o.i.d. zonder dat de babyfoon op tafel staat. Weten dat je er 's nachts echt niet uit hoeft, samen uit kunnen slapen etc.
    Mijn man en ik zijn sinds de geboorte van onze kleine nooit een nacht weg geweest. Nu mis ik dat ook niet, als je het wel mist zou ik het zeker doen. Maar ik vind een avond en nacht 'net als vroeger' met zijn tweetjes ook fijn. De eerste keren wel raar, trouwens. Maar ook lekker: je slaapt onbewust toch anders (dieper) als je geen kinderen in huis hebt. En om heel eerlijk te zijn vind ik vrijen dan ook fijner. :)
    Dus gewoon een nachtje laten logeren zonder bijzondere reden kan ook al fijn zijn en je relatie goed doen.

12. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Helemaal mee eens Tupp!!!

Twee weken terug heef ZL doordeweeks een nachtje bij mijn ouders geslapen en het was zo heerlijk dat mijn man `s ochtends, toen hij ging werken, de slaapkamerdeur dicht trok. Want dat is sinds de geboorte niet meer, staat op een heel klein kiertje. Maar het levert toch een ander gevoel/idee op. En ik moest die dag ook gewoon werken, maar ik had me toch heerlijk geslapen!!!

En inderdaad, je bent niemand verantwoording schuldig over waarom je wat gaat doen. Is er niet iemand in de buurt die ook kinderen heeft en die misschien een halve dag/avond/nacht op kan passen? Het hoeft ook niet veel te zijn in 1 keer, maar gewoon even een paar uur quality time voor jullie is gewoon al heel fijn, echt waar!!!! Succes :)

13. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier ook nog geen weekend samen weg geweest hoor...maar wel af en toe samen uit eten, of samen lunchen en shoppen. mdan gaat dl naar mijn moeder of naar schoonouders. en 's avonds proberen we ook vaker een spelletje te doen of samen film kijken, wij liepen er ook tegen aan dat we merkten langs elkaar heen te gaan leven. Er samen over gesproken 's avonds en nu doen we het zo. Probeer tijd voor elkaar te maken, al is het maar een middagje of een avondje. het doet je echt goed!
    ik ga ook wel eens alleen naar mijn vriendin en past mijn man op dl. Of hij gaat eens alleen op pad en pas ik op dl. dat is ook echt wel fijn!

14. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wij maken 's avonds ook echt tijd voor elkaar. Of we kijken samen een film of een serie, of we spelen samen een spel (pc of gewoon bordspel) en soms gewoon ook zonder tv en lekker praten, knuffelen. In het weekend wanneer we op bezoek gaan bij mijn schoonfamilie (we zitten daar vaak wel een hele middag), gaan we vaak even met zijn tweetjes een uurtje er tussenuit, even wat drinken of eten, gezellig wat kletsen. Een nachtje durf ik nog niet aan eerlijk gezegd :p Wel gaan we eind juli naar een concert in de avond, dus dan slaapt hij voor een paar uurtjes bij mijn schoonouders. Probeer van de kleine, korte momentjes samen te genieten!

Succes!

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    1 dagje kan zelfs al genoeg wezen,

Lekker ergens ontbijten, dan samen winkelen en samen lunchen
    Lekker zwemmen of een wandeling in het bos en daarna lekker samen uit eten
    je kindje weer ophalen lekker naar bed brengen en ouderwets een bord spelletje doen, of een filmpje opzetten,

16. KimK

KimK Niet meer actief

Wij gaan vaker een avondje samen uit eten of een dagje naar sauna. Minimaal 1x per maand even een kinderloze avond. Hier zijn er dan ook, ondanks vele zware momenten (zhopnames dochter, zoon die pas heel laat doorsliep etc.), geen echte irritatiemomenten geweest. Denk dat een avond met zijn twee gewoon echt een aanrader is. De kinderen vinden het altijd leuk bij oma & opa en ik gun hun ook een goede band met de kleinkinderen. Dus eigenlijk is zo'n avondje logeren voor iedereen win-win ;)! Wij slapen wel gewoon thuis en je merkt echt dat je nachtrust dan beter is (sowieso slaapt dochter nog niet door hoor haha.).

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Weekendje weg lastig? En als je de kleine nou 1 nachtje laat logeren en jullie savonds naar de bios gaan en wat eten? en dan heb je een nacht en ochtend lekker voor jezelf. Haal je daarna de kleine weer op.

18. Ik heb mijn schoonouders gevraagd om een nachtje op te passen. Z nemen het mannetje dan mee nadat ze hier op visite zijn geweest voor de verjaardag van mijn man. Dan gaan we een dagje weg als cadeautje. Ik moet nu alleen nog verzinnen wat we dan gaan doen. Misschien een dagje walibi, dan zitten we ook alweer een heel eind in de richting om hem na afloop weer op te halen ;)

19. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Veel plezier. Het is echt lekker om een keer een dagje iets met z'n tweeën te gaan doen.

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Wat leuk en goed dat je het hebt gevraagd! Wij gaan 20 juni voor het eerst sinds de geboorte van ons ukkie een nachtje weg voor onze trouwdag.. kijk er echt enorm naar uit!

Share This Page