Ervaringen kiddy cutter (3 jarige)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vero0504, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    heeft er iemand ervaring met de kiddy cutter? Mijn dochter is net 3 geworden (vorige week) en alles wat ik doe in de keuken wil ze helpen. Broodsmeren mag ze zelf (ik sta er direct bij), drinken inschenken ook bijv en dat gaat prima. Samen koekjes bakken of kruidnoten vindt ze fantastisch, mits voorbereid want deeg eerst maken duurt te lang. Eten voorbereiden beperkt zich nu tot aardappels aangeven en in de pan doen, boontjes breken of broccoli roosjes breken.

In dr eigen keukentje doet ze al van alles, koffie zetten (geen thee), afwassen, afdrogen, in dr pannen (en mijn door haar uit de kast geroofde pannen) eten koken (met geroofde uien en knoflook).

Zo'n kiddy cutter lijkt me voor haar helemaal het einde, onder direct toezicht uiteraard. Hoe zijn de ervaringen hiermee bij anderen? Ik zag dat er ook een schiller was in diezelfde serie, mocht daar ervaring mee zijn hoor ik t ook graag.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor een kiddie cutter is zelfs geen direct toezicht nodig: je kan proberen wat je wil, je kan daar niet mee in je vingers snijden.

Hier gebruikt de driejarige hem volop.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Nou, voor t zagen in de vingers ben ik niet zo bang, dat had ik inderdaad gezien. Denk dat ik dr maar gewoon in dr stoel bij de koffietafel laat meehelpen, ik kan tenslotte ook niet lang staan (BI) en vermoedelijk duurt dit best wat langer dan normaal.

Ik wil dr vrijlaten maar voor mij heeft de vorm van een steekwapen en ze is soms wat instabiel, zeg maar gerust lomp. Heeft een tenenloop/stand als ze geconcentreerd of moe is, dat werkt niet mee. Van de week kieperde ze nogal vaak over dr eigen benen en nog een keer van de eetkamerstoel. Dus deze mama ziet beeld van kind in mes gevallen. Maar goed, kan dr ook geen baby houden en beter goed geleerd dan zelluf uitgevonden denk ik dan maar en volgens mij is dit iets wat ze helemaal geweldig vindt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hele goeie ervaringen mee. Ik heb het mes en de schiller.
    Mijn kinderen gebruiken het vaak, maar de dreumes en peuter opvang kinderen ook.

Deel Deze Pagina