Vitamine D tekort

Discussie in 'De lounge' gestart door Bizzy, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Vandaag de uitslag gekregen moet minimaal iets van 50 blabla zijn en ik haal de 10!
    Ze hebben bloed geprikt omdat ik al weken loopt met een nare schimmel in me mond wat maar niet weg wilt gaan.
    Gelukkig zijn hiv, schildklier, leuco nog wat enzo uitgesloten.( dat zou de lage weerstand kunnen verklaren)
    Moet straks pilen gaan halen.
    Iemand bekend hiermee en wat waren/zijn jullie klachten??
    Ha zei alleen dat ik tot de zomer moet slikken dan stoppen en tegen de herfst weer moet gaan beginnen ermee.
    Klachten kan voor elk mens anders zijn , maar ze is er verder niet op in gegaan en ik ben het vergeten te vragen :)

2. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL

Bij mij is ook net vitD tekort geconstateerd.
    mijn klachten waren vooral extreme vermoeidheid, terwijl mn schildklier goed ingesteld staat en een beetje depri.
    Heb gewoon tabletten van de drogist gehaald en ben weer een stuk energieker!
    Ik moet na de zomer weer prikken om te kijken of ik wel een normale waarde heb.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik slaap slecht en heb echt telkens op andere plekken in me lijf een soort van spierpijn.
    Heb nu Divisun 800IE Tabletten gehad voor 3 maanden , maar moet ff even pauze nemen als het zonnetje ( eindelijk) eens goed gaat schijnen.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Er is een paar weken terug ook een topic over dit onderwerp geweest. Stond enorm veel nuttige informatie in..

Bedenk wel dat al je extra vitamine D gaat slikken, je ook extra magnesium (citraat, malaat, chelaat, tauraat) bij moet nemen, omdat dit mineraal nodig is om vitamine D goed op te nemen in je lichaam.. Als je alleen D gaat slikken, slinkt je magnesium gehalte in je lichaam, terwijl zo'n 90% van de bevolking hier sowieso ook een tekort van heeft (is niet vast te stellen in het bloed)

Zelf slik ik dagelijk 3000iu vit. D en 600 mg magnesium citraat per dag..

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik merk idd na 3/4 weken al veel verschil, veel minder moe! Ik slik 5000 iu om de dag.

Loetje: hoeveel agnesium moet je nemen dan? In mijn multi zit geloof ik 50% van de dagelijkse behoefte

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    @ Loetje, tnx voor de info ga gelijk ff het topic zoeken haha!
    Maar daar heeft mijn ha niks over gezegd :( krijg je dat ook op recept??

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Magnesium in een multi is vaak magnesium oxide, dit wordt bijna niet in je lichaam op genomen. Een goed opneembare magnesium is gebonden aan een zuur (bijvoorbeeld; citraat=gebonden aan citroenzuur, chelaat/tauraat=gebonden aan een aminozuur, malaat= gebonden aan appelzuur). Als je je tekorten aan wilt vullen, moet je naast je multi apart magnesium bij gaan slikken. Ik slik 2 multi's per dag en daarnaast nog 600mg magnesim citraat..

Hoeveel magnesium je nodig hebt is per persoon verschillend. Om een tekort aan te vullen heb je de eerste maand sowieso een begindosis nodig van minimaal 600mg per dag. Voel je je hier goed bij, dan kun je het blijven slikken of je kunt na een maand zakken naar een onderhoudsdosis van rond de 400mg per dag..

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Nee, niet op recept. Gewoon zelf aanschaffen bij een vitaminestore of goede drogist (niet alle drogisterijen verkopen de goede magnesium verbinding)

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    mmm als ik zo lees in het andere overgens gesloten topic is mijn waarde van 10 nogal erg laag ( als de artsen 50 aanhouden) en ik hoef maar 1 pilletje per dag van 800....Ben zo bang dat ik me nog maanden zo naar blijft voelen!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    800 is als onderhoudsdosis al te laag, laat staan dat het je tekort op moet vullen;)

11. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    ik heb ook een hoge tekort aan vitamine d.
    ik was erg vermoeid en kon niet de hele dag werken, ik deed het wel dus eenmaal thuis lag ik in mijn bed.
    ik had pillen gekregen net zo als zonnetjebeer.
    maar dat hiel miet, nu heb ik druppels, die ik 1 x per week moet nemen.
    en ik voel me een stuk beter, ben bijna de aude en ben pas 3 weken verder..

xxx

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Meteen drastisch lage waarde van 10 hoor je een drankje te krijgen van 50.000 eenheden per week ipv een pilletje van 400/800 eenheden ;)
    Domme HA hoor! En zeker niet stoppen in de zomer

Met een waarde van 10 en pilletjes van 400/800 eenheden ipv 50.000 duurt het maaaaaanden/jaren voordat je aan de ideale waarde van 100 zit

Zo'n drankje waar je 10x mee doet kost iets van €8,50
    Snap niet dat de HA daar dan moeilijk over doet

Bij een waarde van 10 noemen ze het ook wel rachitis, oftewel de Engelse ziekte. Je hebt nu hoge kans op osteoporose en andere nare dingen

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik zou inderdaad veel meer dan 800 gaan nemen.Idd even drankje bij he huisarts vragen.Die van mij was ook laag en ik slik nu dagelijks 4000

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook vit. d tekort slik nu 2x 1000 v.d vitaminestore zit 250 in voor 25 euro

15. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Yep! En ik heb nu sinds 4 weken druppels, die ik 1x in de week in mag nemen.

Mijn klachten: heel moe, iedere avond barste mijn gehemelte en tong open, spierpijnen, bijna geen eetlust en krampen.

Nu na 4 weken: ik heb weer echt trek! Mijn nagels worden weer echt wit, meer energie en de pijntjes zijn verdwenen! Daarnaast blijft mijn gehemelte en tong gewoon heel ;)

Ik heb: colecalcif druppels. En mijn waarde zat op 20. Het moest tussen de 50 en 75 zijn. Ik moet over 3 maanden opnieuw bloedprikken.

16. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik had ook een extreem lage waarde en na het nemen van vit D vloeibaar van solgar was het na 4 weken top! De assistente zei het heel verbaasd :D
    Ik neem ook magnesium extra van solgar. Dat is een natuurlijk merk wat heel goed wordt opgenomen. Van magnesium kan je heel goed merken als je teveel hebt want dan ga je aan de diarree.

17. eef80

eef80 Niet meer actief

O ja, symptomen die ik had:
    Heeel moe
    beetje depri
    slecht slapen
    lage weerstand

daarnaast met magnesium tekort:
    nachtmerries
    spierkramen
    onrustig

Deel Deze Pagina