Knutselen dreumes 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nathalie2012, Feb 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Rond 1 jaar heel simpel begonnen, handjes en voeten laten stempelen, vingerverf ed.
    Hier vonden ze stickers plakken zo rond 1,3jaar helemaal geweldig (rond de periode van onze verhuizing, is echt blijven hangen haha), maar wij moesten in het begin stickers aangeven.

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Scheerschuim indd:)
    Ook leuk smeren en dan verven boel met kwast.
    Wat ook leuk is aquarel boel kleurtjes etc rn dan zout erop strooeien
    Is maar hoe creatief jezelf bent kan van alles eigenlijk.
    In mijn land zeg maar ontwikkeling van kind is op moeder schouders tot school (7 jaar) waardoor zijn er heleboel creatieve ideen zijn die geen drol kosten. Op pinterest is ook veel ideetjes te vinden.

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Vingerverf etc. is ook leuk. Er zijn verschillende soorten in omloop, ik zou even de verpakking checken.
    Klei kun je bijvoorbeeld zelf maken van maizena, en dat is dan wel veilig:D.
    Bij de H ema heb je van die leuke dikke potloden, kunnen ze makkelijk vasthouden.
    Hier wordt regelmatig met dreumes geknutseld.
    Vingerverven, kleuren, maar ook met zo een magisch tekenbord lekker tekenen, stickers plakken, met knopen spelen, met bolletje wol, etc.

Dreumes is 21 maand, maar knutselen doen we al een tijdje:)

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Toen ze een half jaar oud was hebben we voor het eerst een hand- en voetafdruk gemaakt met verf, maar das niet echt knutselen ;). Toen maakte ik ook stipjes op papier of potje met verf op dr vinger, was leuk om samen te doen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ts:
    Nog een tip: je kan vingerverven ook in bad of bijv op grote doek.
    Voor bad is ook badkrijtjes bijvoorbeeld. En dat scheerschuim ook in bad erg leuk.

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Scrapboek is leuk :)
    Ponsen heb ik thuis al diverse van, voor mijn eigen hobby (waar ik nu overigens niet aan toe kom ;) )

7. nathalie2012

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Schoonmoeder had het er ook al over: behangplaksel.
    Maar ik kreeg nu een potje lijm van haar mee (zij verkoopt ze).

Ik kon me moeilijk inhouden. Heb 5 stickervellen, 1 verfkleurboek, 1 stickerkleurboek, 1 magisch kleurboek, een setje kleurplaten van Minnie Mouse, dikke wasco kleurpotloden en een penselen potje. Ik wilde nog meer kopen :)

Stempelen is ook een leuk idee, zag ik ook staan, maar wil even rustig aan opbouwen. Ik kan natuurlijk dingen bewaren maar ik heb al e.e.a. staan :)

8. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Wat een leuke ideeen allemaal. Ik zou het ook zo leuk vinden om met mijn dochter (19mnd) te knutselen. Alleen houd ze tekenen maar 5 minuten vol waarvan ze 4 minuten bezig is de wasco's op de grond te gooien:(

9. nathalie2012

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Ja hier ook hoor, wil ze kleuren, pak ik alle spullen en vervolgens gooit ze de potloden op de grond....

Stickers plakken heb ik geprobeerd maar dat was nog geen succes.
    Misschien nog te moeilijk: ze moest stickers bij de plaatjes zoeken. We deden het samen maar nog niet gelukt.

Share This Page