Knutselen, fröbelen, DIY, wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Die boomstammetjes zijn leuk. Wat is iedereen leuk bezig! Ik doe allemaal ideetjes op. Zo komt er niks van mijn breiwerkje. ;):D

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Hoe maak je dat gat in die boomstammetjes?

3. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    úúh, heeft manlief voor me gedaan.
    met een gatenboor. :p
    en dan natuurlijk de diepte van een waxinelichtje pakken.
    en dan dat eruit 'bikken' met een beitel.

was zo gepiept.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

:(

Zou het kunnen dat ze nog niet droog genoeg zijn? Die wel gelukt zijn lijken wel harder...

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha als het dan maar bij roepen blijft en ze er niet een hap van neemt, maar die gok moet je maar niet nemen! Brrrrr..

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Zo lijkt het wel ja, maar ik heb ze nog nooit gemaakt.. Wat jammer!

7. Astre

Astre Niet meer actief

Wij hebben ze ook, maar dan drie stuks met een touw er om heen :D. Wij hebben ons halve houthok vol liggen met berkenstammen en nog geen houtkachel. Je moet wat met je brandhout.

Deedeebowtie. Mijn man heeft een groot rond boortje die hij op zijn boormachine kan plaatsen. Daarmee heeft hij het gat geboord voor de waxinelichtjes.

8. Astre

Astre Niet meer actief

Wat raar. Dit herken ik niet. Heb je wel gedemineraliseerd water gebruikt? Plakten ze wel goed toen je het spul in de vormpjes stopte? Ik heb gelezen dat ze 48 uur tijd nodig heb om goed uit te harden, maar in mijn ongeduld heb ik nog geen 24 uur gewacht en ze zijn wel goed hard. Ik heb er trouwens nog wel wat gesmolten kokosolie in gedaan. Dat leek me lekker voor de huid en daardoor plakken ze bij mij misschien wel beter?

9. Saskia78

Hmm zou kunnen.. Hier stond bij "een dag drogen" dus dat gedaan...
    Mopper.

Denk dat ik ze maar als badpoeder moet verpakken anders.. Ziet er ook vrolijk uit.

10. Astre

Astre Niet meer actief

Ja badpoeder is ook een goed idee! Leuk potje erom heen en je hebt ook een leuk cadeautje voor oma :)

11. Saskia78

Ja precies... Weet oma veel :)

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Wat een superleuke eerste creatie! Wat voor pennen gebruik je, stabilo? Ik ga er ook mee beginnen, eerst even een ander Projectje afronden.. :D

13. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wauwwww die is leuk!
    Heb je die d.m.v. een haakpakket gemaakt of heb je er een beschrijving van?

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ohhh ik zie zo veel leuke ideetjes voorbij komen!
    Ook op pinterest al een hoop gezien wat ik wil maken.

Probleem is alleen dat ons huis al vol hangt / staat dus ik heb geen plaats voor de creaties. Dus heeft het ook niet veel zin om het te maken. :(

MAARRRR: mijn zus moet ieder moment bevallen van de kleine spruit dus heb ik genoeg redenen om vanalles leuks te knutselen voor de kleine ukkepuk :D

Ik ben nu zelf bezig met het haken van een dekentje voor mijn zoon. Bestaat uit ongeveer 100 vierkantjes en met 1 vierkantje ben ik een avondje bezig.......
    Gister heb ik 2 vazen geverfd met de matte verf van de action. Vanavond even er een 2de laagje overheen doen.
    En ik heb wat leuke dingetjes op planning staan voor de kleine van mijn zus. Maar die kan ik pas maken zodra ik de naam (eerste letter) weet.

15. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke ideeën hier :D Ik lees mee.

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hebben jullie nog lekker gefröbeld vandaag?
    Ik heb gewerkt en appelcake met de dames gemaakt.

oh, ik wil een silhouette cameo. Maar hoe overtuig ik hubby hiervan ;)

is zeepjes maken (gietzeep) moeilijk en wordt het een geklieder? Het lijkt me leuk om met mijn bewoners te doen. Die vinden een hoop leuk en goed, maar het moet geen geklieder worden. (ze zijn een beetje bang om vies te worden ;) )

17. Saskia78

Hmm hier weinig gefröbeld...
    Ik ben de halve dag met dochterlief onderweg geweest.
    We gingen naar de bieb hier vlakbij maar manlief vroeg of ik even wat voor hem kon ophalen in de stad.. Konden we mooi meteen daar naar de bieb.
    Dus ik roep enthousiast dat dat prima is zonder me af te vragen waar ik datgene dan moet ophalen :)
    Niet echt in de buurt van de bieb dus......

Al met al dus eerst met de metro een fiets opgehaald.. Toen met de fiets verder... Naar de markt EN de nieuwe markthal geweest.
    Mijn dochter is compleet verliefd op de markthal... (Hij is ook erg mooi van binnen en veel lekker eten bovendien. Je kijkt je ogen uit)

Al met al zijn we dus ongeveer de halve dag weggeweest :)
    Na thuiskomst alleen nog even zeer a-creatief op de iPad gehangen en daarna lekker pasta met serranoham en gepofte tomaatjes gemaakt.

Nu hobby-ontwijkend gedrag met een lap stof voor m'n neus.
    Heb gewoon geen zin. Maar moet wel deze week af dis beter gewoon even doen :)

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Een oud hout tafeltje met bankje en 2 stoeltjes voor mijn dochtertje gekocht......shuren en witten.
    Bankje is nu wit en zitting opnieuw bekleed met tafelzeil van LIEF LIFESTYLE
    nu nog de tafel en 2 stoeltjes

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Digitaal scrappen alleen kom ik er te weinig aan toe. Wil eigenlijk ook nog iets anders doen niet digitaal maar iets leuks maken voor m'n meisje eventueel. Kan alleen echt niet breien dat is het enigste.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Hier mijn crea project afgerond...heel blij mee!

Deel Deze Pagina