Knutselen, fröbelen, DIY, wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0

Nee. Bijna 300 euro. Maar ik heb dan ook een webshop. Dus probeer hem er weer uit te halen.

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ga ook die lantaarn proberen! Alleen inderdaad het antwoord nog niet gelezen op een vraag die iemand anders ook al stelde, plak je het achter het glas? En zo ja kan er dan nog wel een kaars in aan?

5. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    je plakt het aan de buitenkant van de lantaarn met een klein stukje plakband

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#146 TempusFugit, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2014
    Superleuke haakprojectjes mamsam. Ik ben sowieso helemaal weg van die knuffels met bloemenpatroon als ik ze weer eens zie!

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankje!

8. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL

jaaa die zijn zoooo leuk. ben er nu met een bezig voor de beeb, een draak. helaas haken nu even een beetje op laag pitje door grote verbouwing op mn werk. maar probeer wel dingen bij te houden hihi. grootste project was de mario deken.. 2 meter bij 1.20 is die geworden. 1000 vierkantjes hihih

9. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0

hmmm ik bedoelde ja, vind het wel duur maar ik kan en doe er ook veel mee.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Uit frustratie hier een mini monster gehaakt net.

Bovenal omdat de sock monkey cup cozy voor manlief niet wilde lukken eigenlijk. (Elke keer was er wel wat.. En manlief zat te gamen dus op "mijn" plekje met veel licht...
    Nu een recht toe, recht aan monster gebakken en inmiddels verhuisd richting het licht.
    Gaat een stuk beter!
    Wel een enorm zere pols van het dubbeldraads haken.. Hoop dat ik er vannacht niet wakker van word :/

Met beetje mazzel is hij morgen wel af... Heb het lijf al bijna klaar.. Dan nog 2 pootjes en een leuk gezichtje erbij verzinnen.

11. Astre

Astre Niet meer actief

Mamsam ik vind je neushoorn echt ontzettend leuk!

Snijmachines staan ook wel tweedehands op marktplaats. Is misschien ook een idee?

Mijn eerste zeepjes en bruisballen zijn klaar. Mijn huis ruikt heerlijk nu! Foto maken lukt niet :(

12. Astre

Astre Niet meer actief

De lenzendop zat er nog op. Dat verklaar waarom het foto maken niet lukte :D. Ik heb nu alleen een hele wazige foto. Er zit een verkeerde lens op de camera en ik weet niet welke lens ik moet pakken voor objecten dichtbij.

Bijgevoegde bestanden:

13. Astre

Astre Niet meer actief

Nou dit is wel erg kansloos ;). Het zijn in ieder geval paarse doorzichtige zeepjes in de vorm van kleine bonbons met daarin rozenblaadjes.

De bruis bollen liggen nog te drogen.

14. Saskia78

Hmm er staan cijfers op je lens... Hoe lager het cijfer.. Hoe makkelijker je dichtbij kunt fotograferen..
    Hoe hoger.. Hoe verder weg.
    En als je een heel kleintje hebt liggen waar "50" op staat.. Zit je prima.
    (En anders wellicht een 28-80 of iets in die orde van grote... Werkt ook)

15. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn man heeft dus ook een hobby en er liggen hier zeker 30 lenzen in een la. Ik heb er 0,0 verstand van. Op de lens staat 28-55, maar het kan ook zijn dat de instellingen van de camera niet goed staan. Hij heeft net een nieuwe ingewikkelde camera en ik snapte de vorige al nauwelijks.

16. Saskia78

Dan ligt het niet aan de lens :)

Wellicht zit er een knopje "mf" op....
    (Manual focus... Voor fotografen leuk maar voor even snel een foto... Kun je het knopje ook omzetten en regelt hij de focus automatisch.. Als je dan de knop half indrukt stelt hij scherp)
    Anders moet je met de lens voorzichtig draaien tot het scherp is of je man het even laten doen :D

17. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb er nagekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het laatste het meest verstandige is :D. Ik ga hem vanavond als hij thuis is even vragen.

Ik ben nu kleine minizeepjes met drie verschillende laagjes aan het maken. Laagje lichtpaars met rozenblaadjes, laagje parelmoer of doorzichtig (daar ben ik nog niet over uit) en een laagje donkerpaars.

18. Saskia78

Klinkt mooi :)
    Hier inmiddels citroenzuur gevonden en veeeeel goedkopere Baking soda dan bij de tuinen.. (1,74 voor ong dezelfde hoeveelheid)

Alleen de beste man vond het zoooo leuk dat ik het helemaal uit moest leggen hoe en wat.
    In m'n beste handen-en-voeten-neder-Engels zegmaar :)

19. Astre

Astre Niet meer actief

#159 Astre, 15 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2014
    Waar heb je de bakingsoda en citroenzuur gekocht. Ik betaalde inderdaad de hoofdprijs bij de Tuinen (6 euro voor 250 gram!). Nu was de tweede pot voor de helft van de prijs en dat scheelde wat.

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

wat een schatje, die zou mijn dochter ook erg leuk vinden!!

Deel Deze Pagina