Hoi Mama,s Mijn zoon Tijn is nu 20 maanden oud, wanneer is jullie advies om te beginnen met potje plassen, en hoe hebben jullie dat aan gepakt! Alle tips en adviezen zijn welkom hihi Alvast Bedankt groetjes Noukie.
heb er dan wel geen ervaring mee maar de meesten beginnen met 2 jaar.. hoewel het wel per kind verschillend is hoor.. die van mij geeft nu steeds vaker aan dat ze bijv. gaat poepen en dat is wel vaak een teken dat je binnenkort kan beginnen..
Hey Noukie, Ik was al vroeg begonnen met mijn zoontje. Af en toe deed hij een plasje op de pot, maar hij snapte het helemaal nog niet. Sinds 2 weken is hij pas droog overdag (hij is nu 2 1/2). Ik denk dat het bij ieder kindje anders is. Bij ons werkt stickers plakken erg goed. Iedere keer als hij een plasje op de wc doet, mag hij een sticker plakken. Als je zoontje al aangeeft dat hij moet plassen dan zou ik zeker gaan beginnen. Succes! Liefs Wendy
Als je denkt/merkt dat je kind eraan toe kan je het toch langzaam gaan proberen? Je merkt snel genoeg of hij/zij er echt aan toe is. Joris geeft gewoon soms aan dat hij op het potje of op de wc wilt plassen. Ik laat dit ook altijd toe! Vind het allang fijn dat hij zelf meld wanneer hij wel op de wc/potje wilt. Je merkt het echt vanzelf! Joris is nu 21 maanden en is soms dagen (half of hele dagen) ineens droog en meld zich zelf als hij naar de wc/potje moet. Ik ga ook niet pushen of proberen met belonen. Hij komt zelf wel. Ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit zal aflopen, maar dat is een ander verhaal!