Baby en honing help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloem89, Feb 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben mijn zoontje van 8,5 maand kuipje honing op brood gegeven. Ze wisten niet dat dit niet mocht.

Nu heeft mijn zoontje last van diarree, dit staat niet bij ziekteverschijnselen van het eten van honing. Maar maak me toch wel zorgen pff..

Hij komt verder niet ziek over ofzo.

Moet ik me, ook al hij niet ziek overkomt, zorgen maken?

2. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Jeetje, geen idee! Misschien kan je de HAP even bellen?
    Denk dat de kans heel klein is hoor, maar je moet goed op de symptomen letten. Ik zou me ook rotschrikken als ik jouw was.

Dit staat op de site van rivm:
    Wat kun je nog doen als een baby honing heeft gegeten?
    De kans dat een baby ziek wordt, is zeer klein. Desalniettemin is het goed om alert te zijn op de symptomen van infantiel botulisme en als deze optreden de dokter te bellen. Als een baby toch ziek wordt is de behandeling in het ziekenhuis vooral gericht op ondersteuning van vitale functies. Botulismeantitoxinen worden in de regel niet gegeven aan kinderen. Baby’s kunnen binnen enkele weken herstellen.

Hier de link:Baby eet honing, is er een risico op infantiel botulisme? - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hmm, lastig. Ik denk niet dat het nodig is maar zou toch even de HAP bellen om te overleggen. Dit zijn geen dingen waar je een risico mee wil lopen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ik zou de HAP bellen. Waarschijnlijk is het niks maar dat kunnen hun beter inschatten.

5. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Mijn man is groot geworden met honing aan zijn speen, destijds wisten mensen niet dat het slecht was. Denk dat wel goed komt;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal met eylem eens...even overleggen, ze zeggen niet voor niks dat je dat nog niet mag geven...suc6!!

7. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Heb ze gebeld maar hadden er nooit van gehoord dat het kwaad kon.. Nee daar heb ik wat aan pff

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Meen je! Lekkere HAP! En nou?

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Dat klinkt alsof je vraag niet verder is gekomen dan de telefoniste. Heel raar.

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Als je beeb er ziek van wordt dan openbaart zich dat na een dag of 2 a 3. Dus even goed in de gaten houden of hij zich anders gaat gedragen. als hij bv sloom wordt moet je aan de bel trekken. Zie rivm voor welke verschijnselen je op moet letten. reageert hij gewoon zoals anders na een paar dagen dan mag je er vanuit gaan dat er niks aan de hand is.
    ik heb t maand terug ook, oma trots vertellen hoe lekker ze honing vind. schrok me rot!! maar ze reageerde er verder niet op dus niks aan de hand, je kan nu niks ondernemen om iets te voorkomen...

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

:$ nou ja zeg. Die heeft ook niet verder gekeken dan haar neus lang is. Als je kindje nu verder niet ziek is zou ik het zo laten en morgen nog even je eigen HA bellen evt. Heeft hij nou toch nog last dan zou ik weer bellen en eisen dat ze het in ieder geval aan de huisarts gaat vragen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nou jaaa zeg..dan zou ik verschillende artikelen opzoeken en uitprinten en gewoon naar de HAP rijden

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat je je teveel zorgen maakt.Kijk gewoon je kindje aan en wordt hij lusteloos en al dat soort dingen dan even bellen.
    Zal echt niet zo'n vaart lopen allemaal.
    Kan me je zorgen voorstellen maar de kans is echt heel nihil.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Er heerst momenteel ook buikgriep....
    Je kindje krijgt heus niets van een kuipje honing,dat is al zo bewerkt....
    Als je honing direct bij de imker weghaald is het misschien een ander verhaal....

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
  16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Maar sporen daarvan kunnen ook in vlees,groenten,knoflook en olie zitten....
    De kans is heeel klein....

Hoe is het nu met'je kindje?

Share This Page