Knutselen met 2,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik wil wat meer gaan knutselen met onze 2,5 jarige peuter, maar ben even mijn creativiteit kwijt. Natuurlijk; schilderen en kliederen is altijd leuk. Maar ik zou nu wel willen toewerken naar iets met een eindresultaat. Nu zijn het stukjes papier die vol gekliederd worden en in de container terecht komen.

Het hoeft niet duur te zijn natuurlijk en verf, kleurpotloden, waskrijt, kwastjes en papier (ook gekleurd) heb ik in huis.
    Gisteren heb ik nieuwe laarsjes voor haar gekocht en dus heb ik een aardige schoenendoos over. Daar zou ik iets leuks mee willen doen, maar weet niet goed wat.

Wie heeft er leuke ideetjes?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben de laatste schoenendoos beplakt met gekleurde vellen papier... volgeplakt met stickers en stevig bekleurd.

Die gebruikt oma nu op haar "kantoortje" thuis voor pennen, kladblokje, potloden etc.
    Die was er ERG blij mee.. en wij natuurlijk steeds als we zien dat ze hem nog steeds gebruikt.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    En in deze tijd b.v. een pietenmuts, was hier altijd favoriet.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

schoendoos: maak er de stoomboot van Sinterklaas van! Heb je papier voor nodig, wc rolletje en watten voor de stoom.

We zijn hier nu bezig met het thema sinterklaas, van de week een kleurplaat gekleurd en een zak beplakt met cadeautjes die ze eerst gekleurd hadden. daarna uitgeknipt en opgeplakt. Vrolijk resultaat op de deur!

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Van een schoenendoos kun je een kijkdoos maken. Laat ze er wat in doen wat ze mooi vinden of wat maken wat ze erin kunnen doen en maak er een venstertje in en klaar. Kunnen ze kijken. :)

6. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik zou ook een stoomboot maken van de doos en dan (een volgende keer) pietjes van wc rolletjes.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    pepernoten bakken!
    Kerstkaarten maken, je kan voorgevouwen kaarten kopen bij pipoos ofzo en dan beplakken?

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja bijv ene herfst kijkdoos, lekker bladeren zoeken ed
    of winter, wat watten als sneeuw en dat soort dingen...

dingne met stickers plakken mss ook leuk!?

9. Saskia78

hmm als ik dan toch kerstkaarten ging maken.. dan kocht ik geen "prefab" bij de pipoos

beter bij de witte boekhandel snuffelen... daar hebben ze ook vanalles om kaarten van te maken en ben je voor heel weinig geld klaar.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wil je knutsenideeën voor de doos of in het algemeen? Op het internet zijn heel veel leuke ideeën te vinden, googelen op knutselen peuter dan krijg je al heel veel.

Voor kerst heb ik nog een hele leuke(naja kan eigenlijk altijd wel, moet je hem een beetje aanpassen). Je kan het handje van je kindje omtrekken op een groot vel, keer of 12 en dat uitknippen. Als je deze dan met de handpalmen naar de binnenkant toe aan elkaar plakt heb je een krans.. Kan je pimpen voor de kerst maar ook herfstblaadjes opplakken, voor de pasen van die kleine kippetjes etc.

Je kan ook je kindje eerst het vel laten inkleuren en daarna pas omtrekken en uitknippen. Staat zo vrolijk voor het raam:D

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pas geleden heb ik de figuren uit geknipt van haar puzzels. Daarna gekleurd en in een envelopje gedaan. Die pakken we soms en dan noemen we de dieren weer op.

Ik pak regelmatig oude tijdschriften en knip de plaatjes uit. Zij doet ze weer in een envelopje zo iets.

Of een oude kleurboek van me zoon die verknippen we ook graag;) Hij heeft er nooit in gekleurd hoor was geen knutsel kind.

Heb nu voor de sint allemaal knutsel spulletjes gekocht klei en dat soort dingen kan me lol op hihi maar wel zo leuk.

O ja baby doekjes maar ik vlechtjes van knip ik repen van en dan vlechten van maken. Ruikt dan ook lekker.

Of een blaadje zo vouwen dat je een waaier krijgt. Hah.

Dat doe ik met knutselen.

Ook nog eens verf halen lekker vinger verven haha.;)

13. Saskia78

"stempelen" met sponsen vond ik vroeger altijd super

ben nu beetje bang voor het behang.. maar zag net iets over beeldjes maken van een spons.. dat is wel weer erg leuk.

misschien dat ik binnenkort toch maar eens een "stempelspons" ga halen :)

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Stempelen met aardappels was hier vorig jaar ook leuk, zo hebben we de kerstkaarten versierd met bomen, sterren en ballen. Was een grote bruine zooi, want alle verf ging door elkaar, maar het was wel leuk.

Je neemt een oud stuk behang, legt je kind erop en maakt een omtrek met een zwarte stift. Die laat je je kind dan inkleuren met verf.

Kleien is hier ook altijd leuk, voor een paar euro heb je van Playdoh zo'n machine waar je allerlei slierten van kunt maken.

15. Saskia78

@bluesky: die hebben wij ook ja.. ligt bij de playmobil want daar moet je parkeren.....

maar kleien vindt ze super verder :)

en die aardappels had ik heel niet aan gedacht.. goed idee :)

16. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben van de week herfst slingers gemaakt. We zijn eerst lekker gaan wandelen en hebben allerlei blaadjes verzameld in een tasje. Thuis hebben we ze aan draden gedaan en slingers er van gemaakt. Aaron vond het helemaal leuk! :)

Bij Kruidvat hebben ze voor 2,50 een klein bordje of mok om zelf te beschilderen ook erg leuk! (ook van de week gedaan).

En ik wil binnenkort met ongekookte penne kettingen gaan maken om aan de oma's cadeau te doen met kerst ;). Lekker de penne verven en laten drogen. De dag er na de "kralen" aan een koord rijgen.

17. Saskia78

Ohja.. die penne is extra leuk als je wat glitters door de verf mengt :)
    goud/zilver met glitters.. super!

Verder hebben we een grote houten schaal voor alle seizoensvindsels... ze sleept alle mooie blaadjes en stenen mee naar huis... dat gecombineerd met wat losse bloemen die her en der nog wel groeien ziet dat er toch erg leuk uit.

En voor papa's verjaardag.. (die is nogal gevoelig voor gebrek aan zon) heb ik een grote led kaars gekocht
    groene verf, vilten vlinders.. nu heeft hij zijn eigen kleine stukje voorjaar op zijn bureau.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nog super bedankt! Er zitten hele leuke dingen bij. Ik heb dus gisteren met Esmae de schoenendoos beplakt en gedaan en het is ontzettend leuk geworden!

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij maken paddestoelen en kabouters van wc rolletjes. Nu in deze tijd kan je er ook een sint en piet van maken.
    Verder zoeken we buiten bladeren, droog ik die, en dan schilderen we ze langs de rand op een wit vel papier. Ziet er erg gezellig uit.
    We hebben ook een Pietenzak gemaakt met daarin cadeautjes.

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Pietengezicht maken, sinterklaas gezicht (Baard van watten etc.), een glazen pot beplakken met vliegerpapier, waxinelichtje erin en je hebt een zelf gemaakt kaarsje, paddenstoelen knutselen, van oude kurken kun je stempels maken zo kan de kleine zelf stempelen op een vel (met verf..)

Uhm.. Dat was het even, wat ik zo snel kan bedenken..

Deel Deze Pagina