Mijn dochtertje is net 2 jaar geworden en ik wil haar wat meer creatieve dingen laten doen. Daarmee bedoel ik knutselen enzo. Ze vindt puzzeltjes helemaal geweldig, speelt graag met haar keuken en mama drinkt de hele dag toppies tee en de pannen vliegen in het rond. Ik wil een nieuwe uitdaging voor haar. Kleuren en tekenen vindt ze erg leuk, ik heb al eens vingerverf met haar gedaan maar de verf zat overal behalve op het papier..... Met haar 2 jaar valt ze best buiten de boot wat dit soort dingetjes betreft. Heeft iemand ideetjes wat betreft knutselen? Ik zag bij Hema hele leuke knutselsetjes en -dingetjes, ook niet zo duur. Zo ook klei, is ze daar niet nog te klein voor of is dat gewoon een kwestie van uitproberen?
Kleien is echt leuk! En spelen met zand. Een bak zand op een groot zeil in de kamer en gaan met die banaan!
Wat we hier al een tijd doen (mijn dochter is 2.5) - kleien - vingerverfen - koekjes bakken - tekenen/kleuren - stempelen - stickertjes plakken (absoluut favoriet hier) - sinds kort knippen en plakken
Hoe bedoel je het dat ze met haar 2 jaar best buiten de boot valt? Ik koop regelmatig kleine canvas blanco schilderijtjes die ze kan beschilderen (heb er ook een kleine schildersezel bij gekocht en een verfpalet met kwasten) Vingerverf is ook erg leuk, een gipsen beeldje maken en die weer schilderen ook. Klei is hier ook favoriet ( ze heeft er een kapsalon, ijsfabriek, taartenbakset etc. van) Prikken, knippen en plakken, (stoep)krijten etc. Koekjes bakken en cupcakes maken (met marsepein figuurtjes die ze zelf uit kan drukken)
Hoi, klei vond ik een ramp eerlijk gezegd, daar wacht ik nog even mee dus. Dat had ze wel, maar werd gek van de klontjes klei die werkelijk overal lagen. Plakaatverf hebben we ook al in huis, maar durf ik ook nog niet aan, jouw verhaal bevestigd dat nor maar 's... haha. Misschien dat waterverf met kwastjes wel al werkt? Heb je al aan stoepkrijt gedacht? Dat vind onze dochter heel leuk! op de kdv laten ze haar ook al in de weer met lijm om stukjes papier en stof op een stuk papier te plakken, vind ze ook leuk. Verder heeft ze een grote kartonnen doos staan (haar huisje) en die heeft ze helemaal volgekladderd met stift, wasco en potlood. Succes!
Oh, ook crea en leuk en lekker: cakejes, eierkoek of ontbijtkoek versieren! Met glazuur bestrijken en dan snoepjes plakken. Niet iets voor elke dag natuurlijk, maar bij speciale gelegenheden een leuk idee.
Wow, super al meteen tips! Ik zie al dat meer kanten op kan dan ik zelf dacht. Hmm koekjes bakken laat ik maar aan haar papa over, hij is kok en ik ben niet zo`n keukenprinses. Met buiten de boot vallen bedoel ik, dat de meeste knutseldingetjes vanaf 3 jaar is. Ik ben dan minder geneigd om dan iets te kopen omdat ze er dan te klein voor zou zijn. Kralen rijgen vindt ze ook erg leuk, ik heb op de negenmaandenbeurs een pot met bedels gekocht en daar is ze constant mee in de weer. Stoepkrijt doet ze ook op de psz volgens mij, laatst zat haar hele jas onder! Was ze er waarschijnlijk bovenop gaan zitten.... Meiden, bedankt voor jullie tips, hier kan ik echt wat mee!
Zomerbloem, niet te veel kijken naar de leeftijd die er op staat joh. Ik kijk ook gewoon naar wat mijn dochter leuk vind en dat ze er de leeftijd nog niet voor heeft boeit me niet zo. (mits het gevaarlijk kan zijn uiteraard)
Je hebt in de supermarkt lillifee cupcakes pakketen. Kind kan de was doen. Hoef alleen water en boter bij, in de vormpjes, in de oven en daarna versieren. Hoef je echt geen kook talent voor te zijn
Ik duik morgen meteen de Hema in! Ben nu illegaal aan het internetten op m`n werk... @Sidmick; dus zelfs voor zo`n kookblunder als ik zijn dat makkelijke pakketten?? Hmmm zal er eens naar kijken...
doe je dat echt?! Dat zou ik echt nooit doen hier haha, respect hoor Mijn dochter is ook net 2, wat zij graag en vaak doet: * kleuren en dan liefst met stiften * verven met vingerverf maar dan met een kwastje, op papier maar doe ook weleens kleine canvas-schilderijtjes * stickertjes plakken (bij hema in alle kleuren en soorten) * kleine papiertjes plakken (ik knip en smeer plaksel en zij mikt de papiertjes erop, meestal iets globaals vooraf op papier tekenen, erg leuk) * samen iets bakken zoals cakejes/koekjes en dan versieren maar dat is wel een enorme rommel vind ik (overal bloem, suiker, glazuur enz). * kleien doen we sinds een week pas, had het eerst niet in huis maar zag dat ze het op het kdv geweldig vond om te doen.
Wij kleien, kleuren met stiften, potlood of wasco, krijten op zijn schoolbord. Scheur vouwblaadjes in stukjes en laat hem op papier plakken. Euhmmm wat ook leuk is is lege flessen vullen met bijvoorbeeld rijst, en in de ander suiker enzo en daar kan je leuk muziek mee maken. Vingerverven. Waterverf. Mijn zoontje doet dit allemaal sinds hij 1,5 jaar is ookal is het vanaf 3 jaar hij vind het geweldig en is er uren zoet mee.
Wat is dat stickers plakken voor iets? Dat is toch maar iets dat je 1x kan doen? Mijn zoontje is gek van duplo momenteel en het keukentje. Is kralen rijgen met een jongen trouwens stom? Wij hebben hier zo'n leuke kralen winkel, maar ja, als die ketting af is moet ie ook om, kan dat voor een jongetje? (hij heeft ook een pop hoor).
Niet naar de leeftijd kijken inderdaad! Gewoon kopen waar jouw kleine in geinteresseerd is. Hier is verfen helemaal het "einde" momenteel. Verder vind ze cakejes bakken ook leuk en dan met name de restjes oplikken .
tuurlijk! Wat maakt dat nou uit? Als je kindje het leuk vindt dan gewoon doen. Mijn buurjongetje had vroeger een tasje en ik een auto! Dat vonden we gewoon het leukst. Hij is nu getrouwd met 3 kinderen en ik met 2.. tja. Ik heb vandaag eigenlijk voor het eerst met zoonlief (2,5 jaar) echt een knutselwerk gemaakt. Scheurblaadjes plakken, hartstikke leuk en leuk geworden. Hij heeft er drie gemaakt en wist precies voor wie hij ze wilde maken. Mama een beetje geholpen met de lijm en erop geschreven voor wie ze zijn en tadaaa! Kunst! We hebben hier verf, klei, kleurpotloden, wasco, vouwblaadjes (om te scheuren)... hij vindt het al een tijd erg leuk maar heeft nog maar kort voldoende zitvlees om echt wat te maken.
Ow, knutselen is hier echt favoriet! Al een heel tijdje, ook al toen hij net 2 was. Wat wij doen: - kleien, dat vindt 'ie het allerleukst - koekjes, cakejes, etc. bakken (pizza bakken is ook superleuk trouwens, heb je gelijk je avondeten klaar ). - tekenen (met kleurpotloden, krijtjes, stiften) - verven (met waterverf en een kwastje of met vingerverf) Laatst had mijn vriend een megagrote doos meegenomen van z'n werk, die heeft Milan toen helemaal beschilderd. En nu is dat zijn "auto". Hij staat in de woonkamer en we zitten er regelmatig met z'n allen in om naar Spanje te rijden . - knippen en plakken (stukjes papier of stukjes stof, of gewoon stickertjes, maar hij vindt lijmen leuker, propjes crèpepapier is ook leuk trouwens) - papier maché vindt 'ie ook geweldig! (We gaan dan eerst de kranten samen helemaal kapot scheuren, dat is natuurlijk 't leukst van alles!) - playmais - stempelen - stoepkrijt (we hebben zo'n schoolbord en een tafelkrijtzeil - dingen maken op de naaimachine, bijv. een rokje voor z'n pop (ja hij heeft een pop ), hij kan al heel goed helpen - kralen rijgen (kan ook goed voor een jongen vind ik hoor)