Knutselen met dochtertje van 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zomerbloem, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Nav dit topic play-doh gekocht en de hele middg zitten kleien, was vergeten hoe leuk dat was...
    Binnenkort maar een spaggetti-maker halen :D

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Kleien is echt zo leuk! Hier ook favoriet. 's Ochtends als eerste moet de klei uit de kast. En de hele dag figuurtjes maken haha!
    Wat ook leuk is, is plastic flessen verzamelen en dan kegelen met een zachte bal. Als je het een beetje moeilijker wil maken, doe je er een laagje water in (zwaarder). Als je het kleurt met crepe-papier is het helemaal feest! Echt een leuke leeftijd, 2 jaar!

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wat hier beide meisjes errug leuk vinden is met scherschuim smeren. Gewoon een groot tafelzeil over de tafel en smeren maar. Lekker zooitje, maar is ook zo weer opgeruimd en ze hebben de tijd van hun leven.

4. heddyvos

heddyvos Lid

22 feb 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is 2,5 en kleuren regelmatig, moeten dan wel stiften zijn want kleurpotloden belanden op de grond.... (pubers) en kleien maar verwacht niet dat ze hoogstaande dingen maken! ze vind het leuk om er met haar handjes in te gaan. verder zijn verven en stickers plakken haar grote favoriet. blijft er wel altijd bij zitten en leg een groot zeil op de grond als ze gaat kleien of verven ach niet te veel op de troep letten is in een mum weer opgeruimd.

5. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dit ga ik vanmiddag denk ik eens doen, erg leuk! Zag het van de week bij sesamstraat voorbij komen.
    Ga straks sokkenpoppen maken met dochter, we zaten net met haar sokken te spelen en sokkenfive te geven aan elkaar ;) en toen bedacht ik me dat dit wel een leuk knutselidee is:D. Heb nog van die foamstickers en watten en lijm dus knipperdeknip en plakkerdeplak.

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik heb gisteren bij de action waterverf gekocht en kleine canvas doekjes... Een beker water erbij een keer voordoen en zoontje was helemaal in de wolken!!

Je kunt ook zelfs iets op een tekening maken en dan propjes laten maken of papier laten scheuren en dan opplakken op de tekening!

stoepkrijt vind mijn zoontje ook prachtig!

7. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hoe heet dat ook alweer met behanglijm en papier (crepepapier ofzo?) enzo? Hahaha je brengt me met het vetgedrukte op dat idee namelijk:cool::D

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat een leuke dingen lees ik !

9. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Heerlijk hè, kunnen we zelf ook weer helemaal uit ons dak met al dat geknutsel :)

@TS; van SES hebben zo ook heel veel leuke knutseldingetjes (ook vanaf 2 jr) zoals een knuffel zelf kleuren met stift of een setje om te leren knippen :D

10. Linda86

Linda86 VIP lid

papier maché! Erg leuk idd, wij doen 't regelmatig :)

Die tip van het scheerschuim is ook leuk zeg, dat ga ik morgen denk ik doen met Milan, die houdt wel van een beetje viezerikken ;).

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Vandaag kleine papiertjes geplakt op een vel. Was niet echt een succes want ze vond het potje lijm veel leuker dan het plakken zelf. Maar ik vond het zo leuk haha.

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Haha, hier vandaag koekjes gebakken, die ze mocht versieren met lilyfee hagel-dingen. Steeds als ik het voor deed plukte ze er alles af op te eten, maar mama heeft uiteindelijk hele mooie roze koekjes gemaakt met hartjes en glitters :cool:

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Nog super bedankt voor al jullie ideeën en tips! Ik heb aardig ingeslagen bij de Hema en we zijn lekker aan de slag gegaan.

@Bijzonder; dit heb ik ook met dochterlief gedaan en ook zij vond het lijmpotje met kwastje veel interessanter dan stukjes papier plakken!

Deel Deze Pagina