Mn vriend moet voor zn werk eigenlijk 5 weken naar Zweden. Maar dat is precies met mn oudtste dr verjaardag (wordt 3). Wat vinden jullie gaan voor een x (verdient erg goed) of absoluut niet?
Als hij de mogelijkheid heeft om thuis te zijn, zou ik dat doen, los van of het veel geld opbrengt of niet. Ik vind zelf je gezin het belangrijkste en vind dit nu ook juist zo'n leeftijd dat ze zich bewust worden van wat jarig is enzo... Belangrijke leeftijd dus dat papa en mama er allebei zijn dan!
Kan je haar verjaardag niet eerder of later vieren en dan op de dag zelf skypen?? Ik denk dat je het goed met je vriend moet overleggen, kijken wat hij wil en wat jij wilt of je er samen uit kan komen. Ikzelf zou het probleem niet zo zien (vooral als je het geld goed kan gebruiken)...
Lastig.. Hier is de papa ook veel weg ivm werk, dus ik zou het geen probleem vinden om de verjaardag zonder hem te vieren, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Tuurlijk zou het veel leuker zijn wanneer hij er op de dag zelf is maar mocht het echt niet gaan dan zou ik er geen probleem van maken. Ik zou het dan ook op een andere dag vieren.
Mijn vriend werkt op erg onregelmatige tijden en hij is ook wel eens weg op de verjaardag zelf, wij hebben het "grote" feest dan ook gewoon op de dag dat hij er is, vaak in een weekend, dan kan de familie enz ook gewoon komen en op de dag zelf houden we het gewoon wat kleiner
Een kind dat 3 wordt heeft nog weinig besef van de datum van de verjaardag dus ik zou het eerder of later vieren.. Als het 4 wordt en de 1e schooldag hangt ermee samen dan is het iets anders maar zelfs dan is het nog geen issue. Vrienden hebben vorig jaar de 4e verjaardag van hun zoon een paar weken naar voren geschoven omdat de geboorte van nr 2 anders roet in het eten zou kunnen gooien en het kind heeft er geen probleem mee gehad..
Mijn vriend moest ook de hele dag werken dus heeft Martijn niet gezien op z'n verjaardag. Maar we hebben het in het weekend gevierd en op die leeftijd snapt hij dat toch niet. Maar ik weet niet hoe een kind van 3 dat door heeft. Ik zou het een andere dag dan uitgebreid vieren.
Ik zou er niet mee zitten, mijn man is ook vaak in het buitenland (afgelopen zomer tijdens ons 10-jarig jubileum, volgende week ook weer tijdens mijn verjaardag, enz enz) en ik geef er niets om. Dan vier je het toch op een ander moment? Maar is natuurlijk persoonlijk hoeveel waarde je eraan hecht.
Ik zou het sowieso doen, als je man er verder geen problemen mee heeft om de verjaardag te missen. Is het een idee om bv halverwege voor een wekend naar huis te vliegen?
Thx allemaal voor jullie reacties! Manlief heeft er zelf geen problemen mee, maar als ik het wel heb doet hij het dus sowieso niet. Hij vind wel dat het niet elk jaar moet gebeuren maar een x heeft hij dus geen probleem mee. Ze is precies in het midden vd periode jarig. Dus om dr verjaardag zover te verschuiven vind ik eigenlijk niet zo leuk, je zit dan toch ook met het trakteren (KDV, gym). En dan zou het dus ook tegelijk met onze eigen verjaardagen vallen (nou zou ik het niet erg vinden om die dan niet te vieren voor haar, maar heb het idee dat het dan toch niet helemaal haar dag wordt) Naar het weekend verplaatsen zou ik geen probleem vinden maar dan is hij er dus ook niet. Naar huis komen is geen optie, anders hadden we dat uiteraard gedaan. Uiteraard is het gezin belangrijker dan werk, maar goed hangt dat dan precies af van een verjaardag vraag ik me dus af Ik twijfel daar zelf ook over vandaar dit topic.
hier waarschijnlijk zelfde probleem maar jah hij heeft weinig keuze want zit dan in kunduz. ons meisje word dan 5 en die gaat het zeker wel merken maar jah werk is werk en je kunt er niet altijd wat aan doen. denk dus dat onze meid erg blij is als ze een telefoontje krijgt en een pakje met een kadootje van papa speciaal vanwaar hij is. miss dat dit ook nog een optie is dat je man speciaal voor de kleine iets in zweden koopt en dit opstuurt is tochg ook heel spannend voor zon kleintje eenn pakje uit een ander land van papa
Absoluut niet. Maar niet eens zo zeer vanwege de verjaardag , hoewel dat de absoluut alleen maar groter maakt. Ik vind zelf 5 weken echt te lang ... Personen die ik omwille van anonimiteit niet verder specificeer zijn toen hun kindje 2 was iets van 5 weken op reis gegaan. Dat kindje logeerde bij goede vrienden en noemde die na die 5 weken papa en mama (dat je dat toestaat is natuurlijk absurd, maar goed andere discussie) en wilde ab-so-luut niet met ouders mee - was echt urenlang drama, ook in de auto en ook nog thuis. De ouders hebben gezworen nooit meer zoiets te doen. Goed. Hoeft natuurlijk niet zo te gaan. En dit is echt een andere situatie, maar het zegt wel iets over de impact die het kan hebben op een kindje. Is het niet mogelijk dat jullie ook een week of 3 naar Zweden gaan? Als een soort vakantie en dan tijdens haar verjaardag. Dat zou het voor mij acceptabel maken. Geld vind ik met dit soort dingen irrelevant, tenzij je er echt niet buiten zou kunnen (en daarmee bedoel ik dus niet je hypotheek van je huis van 2 miljoen betalen ). Waarmee ik niets probeer te impliceren mbt jullie situatie, maar ik hoor zo vaak mensen zeggen dat ze het geld nodig hebben maar dat is dan voor de tweede hele grote dure auto of de tigste vakantie etc.
Zo hard hebben we het geld niet nodig hoor. Het is leuk meegenomen maar we redden ons zo ook makkelijk Hij is toevallig pas bijna 2 maanden naar Jemen geweest (Voor het eerst zolang sinds de geboorte van de oudste maar het hoort eigenlijk wel bij zn werk) en dat heeft totaal geen problemen gegeven hoor. We gingen bijna elke avond skypen en mn meiden wisten allebei nog heel goed wie papa is. Dus dat is het probleem niet. @ Mama Suus, ok dat is dus eigenlijk wel dezelfde situatie. Is idd wel een leuk idee zorgen dat hij iets opstuurt voor op dr verjaardag! Hij zou uiteraard zowiezo wel wat meenemen voor ze maar echt op dr verjaardag is helemaal leuk natuurlijk.
Ik zou t wel leuk vinden als we die dag met t gezin samen zouden zijn. Kan hij niet die dag overkomen??
Ik zou er ook geen probleem mee hebben. Mijn man was ook weg toen onze dochter 5 werd, we hebben het gewoon op een andere dag gevierd. En de dag zelf met zn 3tjes er een leuke dag van gemaakt. Ze had er zelf ook geen moeite mee. Oke, toen we de 1e verjaardag van onze zoon zouden vieren. Moest hij eigenlijk ook onverwachts weg, maar heeft toen voor elkaar gekregen om een dag eerder terug te kunnen komen. Want de 1e verjaardag, die vind ik dan weer echt speciaal.
Nou ik ben zo te lezen 1 van de weinig, maar ik zou het wel een probleem vinden. Onze huwelijksdag of mijn verjaardag missen, daar zou ik mee kunnen leven. Maar de verjaardag van zijn kind missen. Nee, dat zou ik echt niet tof vinden. En als ik het goed begrijp is hij 5 weken aaneengesloten weg? Dan kun je het dus ook niet een paar dagen eerder vieren, want dan is hij er ook niet. Ik vind de verjaardag van mijn kind toch wel dusdanig belangrijk dat ik wil dat hij daarbij aanwezig is. Werk vind ik daar persoonlijk compleet aan ondergeschikt...
didlmouse, post doet het altijd goed hoor. hier tenminste wel. de eerste keer dat ie 5 mnd weg was was ons meisje 1,5 en jah die herkende hem idd moeilijk weer ne wilde de eerste tijd niks van hem weten maar goed ze zijn dan ook nog zo klein. enn bij dit beroep gebuert het nou eenmaal vaker en wij moeten ons dan aanpassen. wat wij ook vaak doen is vlak ervoor ook leuke tripjes plannen en als ie trug is natuurlijk ook weer dat verzacht toch nog wat.
Ik zou er op zich niet zoveel problemen mee hebben. Het is idd een heel leuk idee om je man wat op te laten sturen voor de dag zelf en op zijn verjaardag met papa te bellen of te skypen. Wellicht kan je man dan voordat ie gaat of als ie terug is, iets extra leuks met je kleine gaan doen ter ere van zijn verjaardag? Als je dan uitlegt van: papa kon er niet bij zijn toen jij je feestje vierde, dus nu vieren papa en jij samen feest? Of met je hele gezinnetje natuurlijk, kan ook! Ik ben in principe ook zo dat het gezin voor gaat, maar kinderen kunnen ook best wel om leren gaan met dingen die 'even anders lopen' dan dat je graag had gewild. Daar houden ze echt geen grote trauma's aan over!