Knutselen met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eylem, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje is sinds een paar dagen helemaal weg van haar dikke kleurpotloden en vraagt de hele dag om 'kl kl' (kleurtjes dus) :D .

Nu vraag ik me af wat ik nog meer met haar zou kunnen doen. Heb het idee dat ze op deze leeftijd (19 maanden) nog net wat te jong is voor de meeste dingen (het 'kleuren' is tenslotte ook alleen maar krassen eigenlijk). Had al gedacht aan dingen als koekjes bakken maar denk dat dat nog net een stap te ver is, ze 'begrijpt' waarschijnlijk niet dat dat koekjes worden en gaat het deeg opeten wat met het rauwe ei erin me geen goed idee lijkt.

Ik las ergens stickers plakken, dat is misschien wel leuk? Hebben jullie tips wat zo tussen 1,5 en 2 jaar al leuk is om te doen?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Stickers plakken is inderdaad erg leuk. Je zou ook kunnen vingerverven. Wordt wel een bende, maar ach, het gaat om het plezier en met een knoeischort aan valt de schade vaak mee.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vingerverven had ik inderdaad ook al aan gedacht maar zie eerlijk gezegd nogal op tegen de rommel (en we hebben vaste vloerbekking in dit huurappartement.....) :)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klei? Maar dat doet ze hier ook nog in haar mond.
    Heb hier een keer een herfstblad beplakt met gekleurde stukjes papier maar dat was ook nog niet erg een succes.
    Kleuren vindt ze hier ook leuk.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wat ik met de kleintjes doe:
    *verfen met kwast, zoonlief vindt het niets met z`n vingers
    * plakken van snippers papier op een groot plaatje bijv grote zwarte pieten muts.
    * kleurplaatjes kleuren met krijtjes/potloodjes
    * broodddeeg is vies maar het geeft niet als ze het opeten.

maar het leukst vindt zoon om een plaatje in te kleuren.

6. fafje

fafje Niet meer actief

er is ook dat Aqua doodle..neefje van 21 mnd vindt dat leuk...

en idd stickers plakken, van die foamstickers bijv1

of een krijtbord! en magneetbord ...magneetjes is mijn zoontje nu heel blij mee...is gee knutselen natuurlijk maar wel een leuke bezigheid!

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Leuk he, knutselen met je dreumes! Hier is het op de mamadagen 's ochtends standaard met zijn tweetjes kleuren!

Bij de Action hebben ze een wit afneembaar tafelkleed wat ik tijdens het knutselen op de tafel leg, dat zou je eventueel ook op de grond kunnen leggen.

Favorieten hier zijn de knutselwerkjes die mama later in elkaar plakt. De sinterklaasschoen wordt overal mee naartoe genomen en de pietenmuts niet meer af gedaan hahaha. Straks met de kerst gaan we kerstklokjes maken. Een leuke website vind JufSanne.com lesidee voor kleuters en het basisonderwijs - werkbladen, spellen, downloads, thema's, boekentips, versjes, traktatie. Daarop staan op thema leuke knutselwerkjes!

Echt iets anders dan kleuren lukt nog niet maar ze vindt het al leuk genoeg om met het plakband te spelen, mij dingen aan te geven voor het in elkaar plakken, doppen weer op de stiften te doen, etc.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    je kunt een plaatje van het seizoen (nu dus piet of zo) laten bekrassen en dat jij het uitknipt en ophangt in de woonkamer.
    Mijn zoontje wijst steeds naar zijn piet en zegt dan heel trots "Pie!"
    Voor halloween hadden we een spookje met watjes beplakt, het plakken zelf vond hij niet zo geweldig maar toen ik hem daarna ophing in de woonkamer bleef hij er maar naar wijzen.
    Voor kerst denk ik aan iets met rood en zilver crêpe-papier :) Mama vindt het knutselen eigenlijk het leukst

Wij hebben ook de aqua magic, maar het jammere daaraan vind ik dat ik het niet kan bewaren, die prachtige creaties :)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor alle tips!

Een aquadoodle en een magneetbord krijgt ze voor kerstmis ;) dus ik ben erg benieuwd hoe ze dat vindt. Magneetjes zijn sowieso al langer populair. Stickers zal ik binnenkort ook proberen.

Deel Deze Pagina